• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Opel Corsa samen met DKBM onder handen genomen

Verslaafd, hahaa. Stiekum ben ik afgelopen weken (nadat ik mijn b ook weer een full detail heb gegeven) regelmatig weer even naar buiten gelopen om weer te staan genieten. Heerlijk.

Lekker he, als je uit je raam kijkt naar die glimmende kogel...heerlijk :-D

Veel oefenen, dan komt het vanzelf ;) Uiteindelijk zijn het DDD/DDT en vele anderen, mijzelf incluis, ook met niets begonnen. En ik leer nog iedere keer bij, zeker afgelopen zondag.

Ben maar zo vrij geweest de detailing foto's in dit topic te plaatsen, het gaat tenslotte over mijn auto. ;) Daar tijdens de detailingdag met Dennis definitief naar voren is gekomen dat de SSR-lijnn nauwelijks effect lijkt te hebben op mijn auto, ben ik sindsdien overgestapt op de Monello's (wie niet trouwens ..... :-d )

Het was vandaag echt topweer om de auto te detailen. Aldus geschiedde. Qua swirls viel het heel erg mee en tegen de verwachting heb ik daarom de hele auto in een dag kunnen doen. Is alles eruit? Voor 99% ja, 1% helaas niet. De sterkte combi die ik heb is Monello Mezzo op oranje, welke lokaal ook na meerdere passes nog niet sterk genoeg was. Maar je moet er ook met je neus bovenop staan om ze te zien. En je moet ergens een grens trekken. Gelukkig hebben we dan altijd nog de Black Hole. :D

Al wachtende op TNT met een pakketje van Carclean (met de broodnodige shampoo) heb ik de originele stalen velgen uit de schuur gehaald en deze eerst even gewassen. Ja, met ouderwets afwasmiddel. :o :mrgreen: Een schande natuurlijk, maar het is voor de winter. Er kwam een berg troep vanaf, met name de binnenkant. Die waren nog nooit schoongemaakt. Daarna de buitenzijde in de EX-P gezet. Die gebruik ik bijna noit, daarom heb ik er ook anderhlave fles van staan ..... :-b Binnenkort nog even winterbanden bestellen.

Gelukkig kwam TNT snel, dus kon ik aan de slag met de auto.

Stappenplan:
- foamen met Super Snow Foam,
- velgen gewassen (middels de 2-emmer methode)
- gehele auto gewassen met Born to be Mild (uiteraard ok via de 2-emmer methode, daarna gedroogd met Delirium Drying Towel
- auto gekleid met de zachte Bilt Hamber clay. Niet mijn favoriet, maar wilde hem wel weer eens proberen. Ik had hem toch staan. Er kwam niet veel vuil vanaf (sinds april)
- polijsten: lokaal 1 of 2 passes met Monelle Mezzo op oranje, nabewerkt met Monelle Finale op wit, al gaf dat nauwlijks waarneembaar verschil.
- gehele auto in de Black Hole
- auto in de wax met Dodo Juice Purple Haze Pro
- trims met Trim Restorer van Poorboys World
- banden behandeld met Wolfgang Tyre gel

Bovendien heb ik de voorruit opnieuw behandeld: na het wassen ook de ruit gekleid (alleen de voorruit) en daarna alle ruiten en de buitenspiegels met Pro Vision Rain Clear behandeld. Daarna nog even met de NXT Glass Cleaner zowel binnen en buiten de ramen gedaan.

Als laatste heb ik de auto nog even nagelopen met QD+ van Poorboys en de waxrestejes met de detailbrush verwijderd.
Alleen het interieur moet nog gedaan worden (stofzuigen). Nog een paar weken, dan komt ook de extractor. :D

Hier wat foto's (helaas alleen na-foto's)

DSCN3844-1.webp

DSCN3845.webp

DSCN3846.webp

DSCN3850.webp

DSCN3851.webp

Klopt, maar op veel meer foto's is het kenteken leesbaar, ook op foto'die niet door mij zijn gemaakt. Dus ik laat het maar zo :)

@Daniël : dank je. Je begon goed, maar daarna:|~* ;)

@Neil, dank je. Alleen zijn de laatste foto's van gisteren terwijl het topic begint met een team-up van vorig jaar ;)

Leuke auto ;-)

Ik heb gisteren mijn auto gewassen en toen zag ik in de felle zon dat er behoorlijk wat swirls zitten. Nu kon ik het niet laten om even snel een zijpaneel te dappen met Mezzo finale op wit. Daarna even BH erop en een laagje natty's. Dat zag er al een stuk beter uit. Helaas had ik geen puf (ben al 6 weken aan het sukkelen met mijn gezondheid) om de hele auto te doen. Maar over vier weekjes heb ik weer twee dagen vrij (geen kinderen om me heen) en dan ga ik de Corsa polijsten en de Wolfgang Sealant gebruiken.

Ik ben heel tevreden over de Wolfgang Black Diamond Tire Gel. Dat spul zorgt ervoor dat de banden langdurig een mooie zwarte kleur behouden.