• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Opel Kadett D 1.3 '84

wilco

Detailing chief
10 mrt 2009
538
100
44
Oss
Vandaag 'n Kadett D uit 1984 onder handen mogen nemen. De auto is ingevoerd uit duitsland, maar is daarvoor ook ooit ingevoerd vanuit spanje. vandaar dat de eigenaar het 'n leuk detail vond om de stickers te laten zitten. Voor z'n leeftijdstond ie er niet slecht bij, maar heeft natuurlijk hier en daar z'n gebruikssporen.

eerst 'n rondje om de auto gelopen.

IMG_6510.jpg

IMG_6511.jpg

IMG_6512.jpg

IMG_6513.jpg


een paar zie-je-waar-ik gebleven-ben-foto's:

IMG_6514.jpg

IMG_6515.jpg

IMG_6516.jpg


De auto is gewassen, hoe hoef ik niet uit te leggen neem ik aan.....
geclayed
het dak heeft 'n hit poorboys ssr2 op 'n gele kompessor pad en vervolgens pb ssr2 op 'n oranje pad.
de rest van de auto met pb ssr 2 op 'n oranje pad (behalve de motorkap)
vervolgens de gehele auto met monello finale op zwarte pad.
dit alles is gedaan met de DAP 900 en plaatselijk met 'n DAP500 met kleinere backinplate.

de auto voorzien va'n laagje PB black hole en vervolgens Dodo Juice Orange crush. de bumpers en andere kunststof delen zijn meerdere keren voorzien van de PB trim restorer. de eerste 2 keren werd het meteen "opgezogen" maar na 4x behandelen knapte ze er behoorlijk van op.

en een paar afters.
IMG_6518.jpg

IMG_6519.jpg

IMG_6520.jpg

IMG_6521.jpg

IMG_6522.jpg

IMG_6523.jpg

IMG_6526.jpg


de motorkap is met 'n roller zwart gemaakt. De eigenaar weet nog niet wat ie daarmee gaat doen. Of 'n nieuw motorkapje en spuiten in de kleur, maar voor dat gaat gebeuren zal de motorkap een keer geschuurd worden en opnieuw met 'n roller gedaan worden, mar dan netter als dat nu het geval is.
 
Mooi resultaat Wilco, blijft het altijd ''raar'' vinden, een oude auto met een nieuw kenteken. Maar dat kan niet anders he.
Motorkapje weer mooi in de originele kleur spuiten staat mooier volgens mij.
 
heeft hem goed gedaan....laat die motorkap maar spuiten in de koetswerkkleur...op de weg houden die kadett...heb er zelf ook zoeen gehad...prima auto. :)^
 
ja je moet echt een Opel fan zijn denk ik. Ik heb zoiets waarom de moeite nemen om zo'n ding te importeren...lekker laten staan daar !

Maar goed ik heb dat met een Ritmo 130 TC. Ongetwijfeld net zo slechte auto als een kadet of erger en de meeste mensen halen hun neus er voor op. Ik vindt em prachtig. Iedere gek zijn gebrek :)

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Ontopic: mooie detail ! Dat dan weer wel
 
Prachtige detail en nu de foto's opsturen naar de eerste eigenaar en de eigenaar in Duitsland;)

Dit heb ik al vaker getypt op het forum, ik detail liever zo een oud beestje als een Ferrari:cool:
 
Die is idd terug erg "mooi" geworden :cool:

kadett.....mijn eerste nieuwe auto was een kadett , maar dan wel 1 van de laatsten (laatste model)
 
addy zei:
Mooi resultaat Wilco, blijft het altijd ''raar'' vinden, een oude auto met een nieuw kenteken. Maar dat kan niet anders he.
Motorkapje weer mooi in de originele kleur spuiten staat mooier volgens mij.
Het is weer een prachtig resultaat.
Het kenteken kan wel anders, maar nu niet meer.
Dat moet je meteen aangeven bij de import.
 
Je ziet ze niet veel meer, de D Kadett! Heerlijke '80's spoilerset.

On-topic: zeer mooi resultaat behaald :)^ Kleur is goed opgehaald! Mooie 50/50 trouwens :ja
 
Erg mooi geworden!
Wat betreft kenteken. Volgens mij kun je bij de RDW gewoon een oldtimer kenteken aanvragen. Dan krijg je zo'n mooie blauwe. Er zijn in de loop der jaren genoeg auto's gesloopt en bij mijn weten worden die kentekens opnieuw uitgegeven aan auto's van 25 jaar en ouder.
 
Een heel ander gezicht zo na een polijstbeurt. De Kadett ziet er weer goed uit zo.
Het kan je wagen zijn of niet. Hier in de buurt rijdt een gozer rond in zo'n D Kadettje en hij heeft deze helemaal laten spuiten
in een heel apart donkerblauwe kleur. Ziet er ontzettend strak uit.
 
jjonkie zei:
Maar goed ik heb dat met een Ritmo 130 TC. Ongetwijfeld net zo slechte auto als een kadet of erger en de meeste mensen halen hun neus er voor op. Ik vindt em prachtig. Iedere gek zijn gebrek :)

Opel Kadett D een slechte auto?
Die dingen waren onverwoestbaar man!

Leuk dat er nog mensen zijn die ze op de weg houden, toen ik klein was reed half nederland ermee.