• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Opel Vivaro VPC

Juffer1

Detailing guru
Tester of Bling
27 okt 2008
3.010
193
45
Afgelopen zaterdag was het de tijd voor een auto die al een tijdje in mijn favoriete lijstje stond : een Vivaro VPC :heart_eyes:
Deze VPC (nummer 84 van de 100 stuks) is van eind januari 2009 en heeft inmiddels zo'n 70.000km gereden.


Bij aankomst leek het allemaal reuze mee te vallen qua werk aangezien de auto er best nog netjes uitzag :

Helaas bleek na het wassen dat ik hier toch wat meer tijd voor uit moest trekken omdat hij onder de zwarte pitjes zat en van beading al helemaal geen sprake meer was :?

Na het wassen van de auto en de velgen eerst de auto maar eens geclayed (samen met Wilma).
Tijdens het clayen (met de PB’s clay) bleven veel van die zwarte stipjes echter gewoon zitten terwijl die er normaliter zeer makkelijk afgaan :weetniet

Hierna was het tijd om te gaan polijsten met in het achterhoofd het idee dat door te polijsten deze stipjes er wellicht wel af zouden willen.
Met de SSR serie kreeg ik echter met geen mogelijkheid die zwarte stipjes eraf dus als laatste redmiddel dan toch de Carteq fles er maar bijgepakt en met resultaat ! 98% van die pitjes vlogen er met de Carteq polish vrij rap af maar op enkele plekken aan de passagiers kant bleven alsnog vage stipjes achter.

Na de eerste behandeling met de Carteq polish de complete auto met de Monello IPA afgenomen en opnieuw gedaan met Swissvax Cleaner Fluid om zo weer een schone ondergrond te creeeren.
Tijdens het afnemen van de auto met IPA bleek dat op die pitjes die achter bleven zelfs roest zichtbaar was. Achteraf hoorde we van de eigenaar dat de buurman wel met de haakse slijptol naast zijn auto aan die zijde was bezig geweest om dingen door te slijpen….

Na het polijsten de auto voorzien van een laagje Swissvax wax en het interieur, banden en velgen meegepakt met dit als eindresultaat :

Gebruikte spullen / stappen :
- Wassen met 2 emmer systeem (Dodo Born to be Mild shampoo)
- Afdrogen (Miracle Dryers)
- Clayen (Poorboy's Clay met Spray & Wipe)
- Polijsten (Carteq met oranje LC pad & SSR1 icm witte LC pad)
- Polijstresten afgenomen (Monello Raffini Spruzzo Inspection)
- Lak gereinigd met Swissvax cleaner Fluid
- Glaze (Poorboy’s White Diamond)
- Wax (Swissvax)
- Bandjes (Poorboy's Bold 'n Bright)
- Kunstof delen (Poorboy's Trim restorer)
- Ramen (AutoGlym Fast Glass) :kado bij laatste bestelling
- Interieur (Poorboy's Natural Look & Leather Stuff)
 
Mooi resultaat! Mooie foto's, jammer dat je geen interieur foto's hebt geplaatst. Zit er ook een speciaal interieur in?
 
Er zit een afwijkend interier ten opzichte van een standaard Vivaro in.
Zal eens kijken of ik daar straks nog foto's van kan vinden / toevoegen.

Door de afmetingen van deze bus en de hoeveelheid pitjes ben ik van 8.30 uur tot 15.45uur non stop bezig geweest met detailen.
Tussendoor ben ik 10 minuten gestopt om wat te drinken en snel wat te eten omdat de auto om 15.45uur klaar moest zijn.

Gelukkig hebben Wilma (viendin) en 2 maatjes van me mij tussendoor wel even snel geholpen voor zover dat kon (heb immers maar 1 machine) maar helaas is het maken van de foto's er hierdoor wel bij in geschoten.