Na 4 weken geleden een "nieuwe" auto te hebben gekocht, was het de afgelopen 2 dagen dan eindelijk zover dat we de auto onder handen konden nemen.
Omdat we er langere tijd van willen genieten hebben we gekozen om niet in een keer het maximale eruit te halen omdat we voor de komende jaren ook nog wat correctie ruimte willen behouden.
Donderdagmorgen eerst de spullen die we hiervoor gingen gebruiken maar eens uitgestald :
Wilma en ik hebben besloten om zover als mogelijk alles in een Gyeon coating te zetten zodat het en goed beschermd is en we er relatief weinig omkijken naar hebben.
Uiteraard begonnen om de auto te wassen met een overdosis shampoo en het 2 emmer systeem en dat was wel nodig :
Na het afspoelen de auto ingeneveld met Gyeon Iron om ijzervijlsel (remstof), vliegroest en spoorslag te verwijderen.
Hierna de auto weer afgespoeld en gewassen :
Ondertussen haalde Wilma de overgebleven teerplekken weg met Gyeon TAR :
Hierna de auto afgespoeld, geclayed en afgedroogd met een microvezel droogdoek.
Na het clayen begonnen om met de rotary de in overdaad aanwezige orangepeel te verminderen.
Na 5 hits met een orangepeelpad krijg je dan wel een heel acceptabel plaatje :
De hele auto met uitzondering van het dak 5 hits met de orangepeelpads gegeven, daarna 1 hit op de rotary om de hologrammen te verminderen en in 2 hits met een DAP900 afgebouwd.
[video=youtube_share;A3JHlNSkqMA]http://youtu.be/A3JHlNSkqMA[/video]
Terwijl ik me met de buitenkant bezig hield pakte Wilma de binnenkant aan. Ze heeft onder andere de motorruimte schoongemaakt, het interieur en de portieren gereinigd.
Ook de deurvangers glimmen weer :
Na het polijsten en het ontvetten met Gyeon PREP heb ik de lak even laten ademen.
Hierna werd het tijd om de coating aan te brengen. Op het dak, motorkap en kofferklep is de Gyeon MOHS aangebracht, op de zijpanelen is Gyeon Prime aangebracht.
Ook de ruitenwisserarm verwijderd om er beter bij te kunnen :
Ook de deurlijsten zijn voorzien van een coating :
Al het kunststof en de aluminium daklijsten in de Gyeon TRIM gezet :
Het leer is na het reinigen in de Gyeon Leather Coat gezet :
De velgen zijn vorige week al in de Gyeon RIm en de banden in de Gyeon Tire gezet.
En dan na 2 dagen (33 uur) het eindresultaat :
Bedankt voor het lezen !
Tips, commentaar en vragen zie ik graag tegemoet :thumbl
Gr. Arjan
Omdat we er langere tijd van willen genieten hebben we gekozen om niet in een keer het maximale eruit te halen omdat we voor de komende jaren ook nog wat correctie ruimte willen behouden.
Donderdagmorgen eerst de spullen die we hiervoor gingen gebruiken maar eens uitgestald :
Wilma en ik hebben besloten om zover als mogelijk alles in een Gyeon coating te zetten zodat het en goed beschermd is en we er relatief weinig omkijken naar hebben.
Uiteraard begonnen om de auto te wassen met een overdosis shampoo en het 2 emmer systeem en dat was wel nodig :
Na het afspoelen de auto ingeneveld met Gyeon Iron om ijzervijlsel (remstof), vliegroest en spoorslag te verwijderen.
Hierna de auto weer afgespoeld en gewassen :
Ondertussen haalde Wilma de overgebleven teerplekken weg met Gyeon TAR :
Hierna de auto afgespoeld, geclayed en afgedroogd met een microvezel droogdoek.
Na het clayen begonnen om met de rotary de in overdaad aanwezige orangepeel te verminderen.
Na 5 hits met een orangepeelpad krijg je dan wel een heel acceptabel plaatje :
De hele auto met uitzondering van het dak 5 hits met de orangepeelpads gegeven, daarna 1 hit op de rotary om de hologrammen te verminderen en in 2 hits met een DAP900 afgebouwd.
[video=youtube_share;A3JHlNSkqMA]http://youtu.be/A3JHlNSkqMA[/video]
Terwijl ik me met de buitenkant bezig hield pakte Wilma de binnenkant aan. Ze heeft onder andere de motorruimte schoongemaakt, het interieur en de portieren gereinigd.
Ook de deurvangers glimmen weer :
Na het polijsten en het ontvetten met Gyeon PREP heb ik de lak even laten ademen.
Hierna werd het tijd om de coating aan te brengen. Op het dak, motorkap en kofferklep is de Gyeon MOHS aangebracht, op de zijpanelen is Gyeon Prime aangebracht.
Ook de ruitenwisserarm verwijderd om er beter bij te kunnen :
Ook de deurlijsten zijn voorzien van een coating :
Al het kunststof en de aluminium daklijsten in de Gyeon TRIM gezet :
Het leer is na het reinigen in de Gyeon Leather Coat gezet :
De velgen zijn vorige week al in de Gyeon RIm en de banden in de Gyeon Tire gezet.
En dan na 2 dagen (33 uur) het eindresultaat :
Bedankt voor het lezen !
Tips, commentaar en vragen zie ik graag tegemoet :thumbl
Gr. Arjan