• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Open of gesloten lus microvezeldoek

MTyn

Detailing guru
29 aug 2010
461
150
Heb zo langzamerhand een hele berg microvezeldoeken. Veelal van een CC aanbieding, meebesteld vanwege bestelbedrag of als kadootje ontvangen.
Van veel doeken weet ik merk en type niet meer. Met kerst nog doeken van Liquid Elements gekregen maar zijn die gesloten of open?

Hoe kan ik nou zien welke doeken van mij een open en welke een gesloten lus hebben?
 
image.jpg

edgeless doek met gesloten lus
 
image.jpg

dit is een merkloze mf doek waarbij de vezels duidelijk niet gesloten zijn.
Mocht je nog vragen hebben maak dan een foto van je doek evt met aanvullende info zoals merk enz
 
Merken weet ik niet meer van de meeste. Veel hebben wel langere fluffy-achtige vezels.
De doek zoals de eerste hierboven lijkt veel op de wat oudere Meguiars doeken die ik heb.

De Liquid Elements doeken zijn de Silverback en de Ultra Finish.

Zal eens foto´s maken van de andere doeken!
 
Even in de history van mijn bestellingen gekeken:

Fluffer Miracle Supra Microfiber Towel BLAUW met zacht afgewerkte rand
Supreme Buff 530 Microfiber Towel - 40x40cm
Mega Plush - Blauw - 39x39cm
Peluche Bianco - 45x65cm
Dhydrate drying towel 50X55CM
 
Doeken met een gesloten lus worden voornamelijk gebruikt om coatings af te nemen of op zéér (kras) gevoelige lakken, de doeken "snijden" niet in de lak en schrapen beter het residu van de lak af dan een doek met open lus.

De Monello Senza Bordi, Nanolex Lotus (die paarse), Meguiar's Ultimate Wipes, Gyeon Q²M Baldwipes, Microfiber Madness Fellow Yellow zijn doeken met een gesloten lus.

Een Nanolex Lotus doek vs. Waxaddict doek.

20210103_201337.jpg


20210103_201323.jpg
 
  • Leuk
Reactions: SkyBuMp
Er staat in de productbeschrijving van bijvoorbeeld de Senza Bordi:
Gesloten vezel, perfect voor het afnemen van coatings.

Ik denk dat ergens in het verleden ter sprake is gekomen wat nu "Gesloten vezel" betekent en dat daar het woord "lus" is geïntroduceerd.
 
  • Leuk
Reactions: Soepergrover