• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Exterior Detail Opgedane ervaring detail meeting limburg in praktijk brengen.

RogerPassat

Detailing addict
10 sep 2016
56
60
57
heerlen
20171125_144359-1.jpg
Na de detailermeeting limburg zag mijn zoon met zijn zilvergrijze passat opeens het licht: eigen machine aangeschaft en samen diverse spullen bijgekocht (nanolex, angelwax, diverse pads).
Morgen met zijn 2tjes aan de slag in de verwarmde loods in maastricht waar mijn vrouw werkt. Ben benieuwt wat we ervan maken, kijken of de tips van michel en marco helpen.

Bedoeling is:
Na wassen en kleien;
Polijsten (grof, middel en fijn) met nanolex
Ontvetten,
Glaze(poorboy daimond)..........niet dus ;);)
Wax (angelwax desirable)
Top coat (mothers)
Dan moet ie toch makkelijk de winter doorkomen.
 
Laatst bewerkt:
Hey Roger,

Als ik zo vrij mag zijn;

Ná het polijsten ontvetten, maar de glaze bevat paint cleaner?
Überhaupt een glaze na polijsten? (Weinig tot geen effect en de LSP's bevatten al de nodige oliën)
Kan de Angelwax meteen getopped worden?

:p
 
Zoals je in mijn profiel kan zien zijn wij trainees.:pensive::pensive:
Dit is oa wat op de plank heb staan. Maar al doende leert men. Als ik iets niet moet doen.....
 
Bij de mijne had ik de m16 ook een uurtje later met de top coat afgetopt. Ik moet eerlijk zeggen dat het verschil goed merkbaar is qua duurzaamheid en poetsgemak dan met alleen de m16. Zit er nu ong. 2 maanden op.

Ikzelf ben voornamelijk benieuwt naar de angelwax en het verschil met de m16.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Michel Kuijpers
Je zou zoals @Quantoxx zei de glaze kunnen skippen.
Dus ontvetten en daarna wax en toppen.

PS: Welke machine hebben jullie eigenlijk aangeschaft?

Je weet dat ik de krauss heb en hij heeft een van LE aangeschaft met een iets grotere uitslag (10mm). De laatste wordt morgen voor het eerst getest, maar mijn eerste indruk was beter dan de krauss (stiller)
 
Zoals je in mijn profiel kan zien zijn wij trainees.:pensive::pensive:

Bij mij staat er ''Guru'', maar er had net zo goed ''Pannenkoek'' kunnen staan, hoor. :p Titel zegt in mijn geval alleen dat ik teveel lul en te weinig mensen het daadwerkelijk lezen. ;)

Met mijn puntjes doelde ik veelal op het extra/onnodige werk je misschien gaat verzetten en dat als je één dag de tijd hebt je misschien tijd te kort komt. Met twee man polijsten scheelt al wel een berg werk!

Ik zou dan met z'n tweeën goed polijsten (Ontvetten, tijdens én na), de glaze overslaan en de Angel Wax smeren. (Welke heb je?)
 
Bij wijze van proef heb ik de desirable gekozen, voornamelijk wegens de aangegeven standtijd van 5 maanden. Zal in de praktijk wel minder zijn, maar ik zocht een goede wax voor de winter (er zijn er wel meer, maar mijn keuze viel hierop).

By the way, pannenkoek, lul maar door hoor. :p:p Ik kan er nog wat van opsteken.
 
''Proberen = Leren'' zegt mijn dochtertje vaak. :p (Blond, dus faalt regelmatig in dingen, haha!)

Ik ken de wax niet en toen ik mijn kameraad (Google) om meer info vroeg, kreeg ik niet veel voorgeschoteld waar ik wat mee kon. Wel zag ik wat tegenstrijdige info/filmpjes van Angel Wax zelf. Hierbij word aangegeven dat het de showwax van hun merk is en flink wat goede carnauba aan boord heeft. (Natuurlijke oliën) Aan de andere kant is de standtijd tot 6 maanden en zonder dat zij het dan zeggen neem ik aan dat er dan ook wel wat polymeren en dergelijke in zitten en heeft het dus ook een synthetische kant. Dus is het dan weer een hybride. :p

Owjah, en zij brengen de wax aan na hun sealant en de wax gaat in 2 lagen. Maar getuige de rest van het filmpje word daar niet meer over gesproken. (Het layeren)

Als het uiteindelijk flink wat neigt naar een showwax, kan iemand dan vertellen of de wax niet na zal zweten en vrij kort na applicatie aftoppen dus misschien niet ideaal is? :D
 
Zoals je zelf aangeeft proberen=leren/weten.
Van m16 geeft men ook aan dat het showwax is, echter met een veel kortere standtijd.
Misschien dat we het toppen dan achterwege laten. Of ik probeer het gewoon, daar het al na max. 3 minuten uitgewreven dient te worden.

WE SHALL SEE!!!!
 
Dus ik moet alles met een korreltje zout nemen, :scream::scream:

Zand kan krassen veroorzaken bij detailen, maar zout doet daar niet voor onder. Als je het dan toch beslist wat pittiger wil, zou ik voor een zout oplossing in water gaan (a.k.a. zout water), maar de meeste detailers spoelen in deze tijd juist het zout van de auto af.