• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Exterior Detail Opgedane ervaring detail meeting limburg in praktijk brengen.

Grove polish is gereed na het kleien (stuk kan ik al bijna weggooien.
20180106_115655.jpg
 
5 uur waren we klaar. Na de angelwax geen andere laag voorlopig om te kijken hoe lang die blijft zitten. Super glans naar moeilijk uit het potje te krijgen,wax is hard. Wel weer makkelijk uit te wrijven binnen 3 minuten.
Daarna nog de wielen, ramen en kunststof en richting huis.

Eindresultaat na 7 uur:
20180106_163637.jpg
20180106_163833.jpg
 
Mooie glans heren, en als de glans op zo'n lichte kleur al opvalt, zegt dat wel iets. :heart: Overigens zie ik op de foto's geen toename meer van de glans na het middelgrof polijsten, maar dat zal komen omdat het bij een lichte kleur erg lastig is vast te leggen op foto.
 
De toename in glans nam inderdaad na het grof polijsten met de grove polishing pad van nanolex iets af, maar er was zeker nog verschil te zien en met name te voelen. Na het kleien zag ik al duidelijk verschil met ervoor, laat staan na de eerste polijstronde.

Volgende project zal duidelijker zijn:een indigoblauwe polo, die nog nooit sinds we die hebben gepolijst is, alleen gereinigt.
 
Het maakt veel leuker om te doen als je van te voren weet dat je een behoorlijk resultaat gaat halen. Dat lukt me bij de mijne niet zo
 
De Glaze van Poorboys World bevat geen paint cleaner (polijstmiddel).
Dit product dien je op te brengen op een schone lak, na het polijsten.
Dit product dient altijd beschermd te worden door een Sealant en/of een Wax.
Zonder bescherming zal de Glaze van de auto spoelen tijdens regen of wassen.

Je kunt ook de auto (of een deel) kleien en dan "voeden" (camoufleren) zonder te polijsten om snel lichte swirls te maskeren.
Wederom dien je de Glaze dan te beschermen met een Sealant en/of een Wax.

Tip. Oude gebruikte klei kun je bewaren voor bijvoorbeeld het kleien van velgen of een uitlaat.
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
@Aficior - Ik weet niet beter als dat Black Hole / White Diamond wel degelijk cleaner bevat. Een Paint Cleaner is geen polijstmiddel aangezien het geen korrel bevat.

'' Deze speciale formule verwijdert het vuil en vult de swirls met glaze. ''
 
Beste @Quantoxx.
Wel vreemd hoor, ondanks dat jij correct citeert.

Het product moet je opbrengen als een Sealant of Wax. Je moet alleen maar zorgen dat alles geraakt wordt een dus bedekt of gevoed. Niet "boenen" om het maar zo te zeggen. Daarom denk ik dat die tekst niet juist is of teveel eer toeschrijft aan dat product.

Professional Polish van diezelfde producent werkt toch heel anders dan hun Glaze.

Maar goed, ik denk dat de mannen van CC die tekst eens moeten aanpassen. Ik zal in ieder geval morgen even op mijn flessen kijken wat daar exact staat.