• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Exterior Detail Opgedane ervaring detail meeting limburg in praktijk brengen.

Beste @Quantoxx.
Wel vreemd hoor, ondanks dat jij correct citeert.

Het product moet je opbrengen als een Sealant of Wax. Je moet alleen maar zorgen dat alles geraakt wordt een dus bedekt of gevoed. Niet "boenen" om het maar zo te zeggen. Daarom denk ik dat die tekst niet juist is of teveel eer toeschrijft aan dat product.

Professional Polish van diezelfde producent werkt toch heel anders dan hun Glaze.

Maar goed, ik denk dat de mannen van CC die tekst eens moeten aanpassen. Ik zal in ieder geval morgen even op mijn flessen kijken wat daar exact staat.

Je kunt ook in de webshop het etiket bekijken (de voorkant dan):
100900-1.jpg

Als je dan de 5e regel onder "BLACK HOLE" kijkt staat daar: "Contains Cleaners and Fillers", maar ik ben het met je eens dat ik in de praktijk bij gebruik nooit iets gemerkt heb van cleaners in dit product.
 
Ik heb maar zelfden glaze en cleaners gebruikt, maar kan mij voorstellen dat je niets/weinig van de cleanende werking zou zien omdat je alles dichtsmeert met oliën. :p
 
We hebben over dit onderwerp al eerder een discussie gevoerd.
https://forum.carclean.com/threads/black-hole-gebruiken.7779/

Zeker wanneer je ook de video bekijkt van onze one-legged-friend en gerespecteerd detailer Mike Phillips uit de USA, zie je dat hij het product kort inwerkt. (Net iets te kort naar mijn mening).

Vermoedelijk zit er een reinigend component (cleaner) in om de hechting van het product aan de lak enigzins te bevorderen of om vuil te verwijderen wat nog op de lak zit, in geval je het product aan brengt op een NIET gepolijste lak.
Het is een Show Car Glaze om een auto Show Car ready te maken. Ook wanneer er geen tijd is om te polijsten.

Ik zie dit product echter niet als paint cleaner, zoals je bijvoorbeeld Professional Polish (1) kunt gebruiken.
 
In dat topic lees je vooral over de twijfel hoe je hem moet aanbrengen en dat men de beloofde wetlook niet echt krijgt. :) Word overigens wel aan gegeven dat het dus niet erop smeren is en afnemen, maar toch inwerken en zelfs machinaal.

Zo lees je ook weer over het voeden van de poriën. Recent ook nog een discussie over geweest want een lak zou geen poriën hebben. :)

Ik zie BH/WD ook niet als een paint cleaner. Het is een glaze met blijkbaar cleaner erin. Zo zie ik de Lime Prime Lite, die ik recent voor de grap nog gebruikt heb, ook alleen als glaze terwijl er ook cleaner in zit. (Je ziet de cleanende werking niet, want de boel word dichtgesmeerd met oliën. Misschien werkt de glaze beter dóór de cleaner, maar dat is dus niet te checken) :p