• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Opgedroogde waterdruppels na regenbui

Dennis-Mash

Detailing trainee
26 jul 2010
2
47
32
Blitterswijck
Hallo allemaal,

Is het normaal dat je na een regenbui de opgedroogde regendruppels kunt zien in wax laag? Of ligt dit aan de soort wax die ik gebruik? Ik gebruik nu nog maar een hele simpele wax van de Platinum series van Turtle maar ik ben van plan om binnen kort over te stappen op die van Poorboys. Vandaar dat ik ook benieuwd ben of ik met de wax van Poorboys hier ook last van zal hebben.

Ook als ik de auto afspuit met gedestilleerd water in een was box heb ik last van opgedroogde waterdruppels terwijl dit eigenlijk helemaal niet zou moeten kunnen met gedestilleerd water. Ook vandaar denk ik dat het aan de wax ligt die ik gebruik. ;)

Wie kan mij hier duidelijkheid over geven?

Dat is stof wat door de druppels wordt opgevangen en dan opdroogt. Kan je weinig aan doen buiten gewoon zelf even afdrogen.

Opgedroogd in de lak? Mijn kennis rijkt nog niet heel ver, maar als je auto goed in de was staat heb je als het goed is een mooie beading (druppels die óp de lak liggen) en/of een goede sheeting (water dat zo van de lak afglijdt) Ik heb wel een plekje op mijn auto waar druppels er niet af kunnen (achterklep loopt iets omhoog waar het derde remlicht zit) en als het dan echt een tijd droog/warm is kan dit hier wel voor een kringetje zorgen, wat stof/zand is, maar sinds er collinite 845 op zit, moet ik zeggen dat ik er nog geen last van heb gehad.

Het zijn niet echt kringetjes van bijvoorbeeld kalk of vuil. Maar gewoon vlekken die je ziet als de druppels van een beading zijn verdampt. Het lijkt dus wel als of er tijdens het verdampen de wax ligt aangetast wordt of iets dergelijks.

Maar hebben jullie hier ook last van?

vaak is die ' vlekvrij' spoelen van de wasstraat niet vlekvrij te noemen.
en die vlekken die je benoemt lijken mij druppel stof ed.

Ja zoals je het omschrijft heb ik hier ook last van, maar vooral als het echt droog/warm is op plaatsen waar het water blijft liggen en verdampt. Ik denk alleen dat het vuil/stof/zand is wat met de regen naar beneden komt en achterblijft als het water verdampt. Als het met "vlekvrij" water of gewoon water ook gebeurt kan er natuurlijk nog kalk inzitten (wat natuurlijk eigenlijk niet hoort als je vlekvrij afspoelt) Sinds de auto echt goed in de was staat moet ik zeggen dat ik er geen last meer van heb. Maak anders eens een foto van wat je precies bedoelt.

is een bekend gegeven dennis...
Doordat de beading uiteindelijk ook op/indroogt met wat vuil/zand/kalk erin, zie je deze kringetjes.
Bij een wagen die niet of slecht in de wax staat, droogt het gewoon egaal op, waardoor je dus op het hele vlak gewoon viezigheid krijgt die opgedroogd is.
Dit is helaas de prijs die we betalen als detailers.... :weetniet

Even inhaken op dit topic als het mag:

WouterP zei:
vaak is die ' vlekvrij' spoelen van de wasstraat niet vlekvrij te noemen.

In de wintermaanden was ik m'n auto met m'n eigen spullen in de wasbox. Na het wassen spuit ik de auto dan af met het zgn vlekvrij naspoelen programma. Heb nu bij verschillende was boxen gehad dat het dan lijkt alsof ik het shampoo programma gebruik, zo wit en zoveel schuimt het water. Het water is als het goed is bij deze programma's gedemineraliseerd water, maar vraag me af waarom het dan lijkt alsof ik met het shampoo programma bezig ben. De sheeting tijdens het afspuiten is ook waardeloos te noemen, dus had ik na de laatste keer de sheeting thuis met de tuinslang getest en toen was die goed.
Heeft dit ook te maken met de staat van de wax laag :weetniet

Heeft denk ik meer te maken met restjes shampoo die in de leidingen achtergebleven is.

Ja ik heb inderdaad vaak als ik tussen programma afspuiten en naspoelen wissel er zeker nog 15sec iets anders uitkomt dan demi-water