• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

oplossen/verwijderen van sinaasappellak/oranje peel

markprinsen

Detailing rookie
23 nov 2008
355
0
Veel auto's hebben hier last van en mijn Saab ook (hoewel in lichte mate). Ik heb verder geen idee wat de oorzaak hier van is en waarom het eigenlijk op zoveel auto's te zien is. Voor een ultieme glans is het natuurlijk funest zo'n 'huidje' dus ik los het graag op. Is het te doen met wetsanden? Wel een leuk zomer projectje maar zonder een lakdiktemeter natuurlijk niet te doen!

Op fabriekslak is het eigenlijk niet te doen, je haalt er dan teveel af en blijft er te weinig over voor "later" of je gaat er zelfs doorheen.
Showcar auto's worden gespoten met een aantal lagen blanke lak waar vervolgens er weer een paar afgeschuurd worden.
Daarna wordt de boel gepolijst en krijg je een spiegelgladde lak.

Wat is slecht? Ze worden gewoon dunner gespoten. Per auto zal dat niet zoveel schelen maar met duizenden auto's gaat het in de papieren lopen natuurlijk.

Heeft gewoon met het spuitproces te maken, gaat geautomatiseerd (Robots), komt geen mens aan te pas, alleen de afstelling, en als die niet goed dan heb je dus kans op lak "defecten". Het is gewoon simpel, het moet snel en goedkoop, 99% van de mensen ziet het niet en vind het dus prima, wij zien het wel, denk je dat ze dan het proces gaan aanpassen alleen voor "ons" ?:weetniet
Als je een strak gespoten auto wilt, dan moet je een exclusieve auto kopen of de auto laten spuiten, wetsanden en polijsten.
Ik zie eigenlijk het probleem niet zo :no

Ja dit is me ook al opgevallen!

Zeker met de hele nieuwe wagens,trekt echt nergens meer op.

Mijn 118 D van '06 heeft hier ook last van en valt ook nog eens erg op door de speciale vormen van de auto.

Liefst zou ik de wagen wetsanden en polieren...maar gelijk als eerder al gezegd wat blijft er dan nog over?]-0

In veel fabrieken word de lak electrostatisch erop geblubberd en daarna ahw "gebakken'" net als het poedercoat proces, hierdoor krijg je een hele harde laklaag die er eigenlijk niet uitziet, bij sommige merken zelfs een bijna zijdeglans laklaag die er overblijft