• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Oplossing verwijderen krassen bumper

joergie

Detailing trainee
5 feb 2009
17
47
Hallo iedereen,

Ik heb jullie advies nodig bij enkele krassen op de achterbumper van mijn Seat Ibiza.

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Denken jullie of dit nog te herstellen valt zonder te moeten herspuiten?

Alvast bedankt!

Groeten,
Jurgen
 
Ik heb net zulke krasjes als jou achter mijn linker achterwiel. Hier wil ik ook nog eens mee bezig gaan met de DAP, maar wil eerst iets meer ervaring op doen met de DAP.
 
Als je het weg wilt hebben denk ik dat je het moet spuiten ;)

Heb het zelf ook al geprobeerd op dergelijke beschadigingen, maar ze worden wel minder :cool:
 
niet gaan grof polijsten of wetsanden, want je maakt het alleen maar erger door meer lak weg te slijpen. Ik denk dat dit een plastic bumper is, en daarop slijp je lak heel snel weg.

Goed schoonmaken, en met een lichte polijst+lichte pad (max wit) lichtjes 'polieren'. Vervolgens met Blackhole/SRP (Fillers) afwerken, en een dikke wax. Weghalen doe je het niet, hooguit iets minder zichtbaar.

Of spuiten...
 
Ja daar was ik al bang voor, ik had gehoopt dat het eventueel kon worden opgelost door te gaan wetsanden, maar blijkbaar is dit ook al uit de boze.
Ik ga nogmaals proberen met de DAP aan de slag te gaan en een heel lichte combinatie kiezen zoals tinus zei. Helemaal wegkrijgen zal waarschijnlijk nooit lukken
zonder te gaan spuiten.

Probleem is ook dat er op de rand verf weg is, namelijk de rand van de wielkas en daar waar de bumper aansluit aan de achterzijde van de wagen.
Eventueel dat ik dit wat kan retoucheren met een lakstiftje? Zal waarschijnlijk niet eenvoudig zijn om dit op een deftige manier te doen?