• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

oplossing voor lichte krasjes

blazer

Detailing addict
17 dec 2010
275
62
hoi allemaal ,

ik ga mijn eerste bestelling plaatsen bij cc , nu ik zou een produkt willen mee bestellen om al eens een lichte kras weg te krijgen handmatig wel te verstaan.

vb. een krasje van ne vingernagel zulke dingen

welk produkt kan ik hiervoor nemen en met welke pad kan ik dit best verwerken

Groeten
Marc

oei ,precies niet geen simpel vraagske he :no

ik dacht aan de scratch van meg , krijg toch een goede behoordeling op cc

heb nog commandant krasverwijderaar staan ook van vroeger maar dit durf ik niet gebruiken :weetniet

Commandant zou ik ook maar niet doen .. :no
Uiteindelijk ga je toch aan een DAP, dus je kunt ook gewoon de Raffini set kopen (of onderdelen daarvan los)
Oranje en witte handpad zijn een must, ook naast de DAP wel handig.

Hans

HÉÉÉÉÉ een X5 + CC(forum) en dan nog commandant roepen, grrrrrrrrrrrrr }:)w :'(
Denk dat toch maar eens moet gaan gluren voor een DAPje !
Zijn de centjes op .... witte handpad + oranje handpad + Monelle serie en dan mouwen opstropen

commandant word toch ook op cc verkocht :lol :party

ja een DAPje komt er nog wel eens

maar voorlopig zou ik een produkt willen mee bestellen om al eens een krasje te verwijderen

Is dat een beetje te doen met de hand? Ik zit er ook over te denken, maar voor die enkele keer dat ik een DAP ga gebruiken denk ik erover om misschien eerst eens met de hand te proberen.. Is wel een hele hoop werk, maar toe maar.

voor af en toe is één kras te verwijderen moet je daar een DAP voor hebben

trouwens ik heb een bosch 440 excentrisch machine kan je dat gebruiken op een auto , toen ik het kocht zat er ook een foam pad en een wollen opblinkpad bij .

ik heb deze nog nooit gebruikt op nen auto

iemand hier ervaring mee

Als je dan geen Dap wilt gebruiken (voorlopig) kun je ook eens kijken of een detailer in de omgeving je eens zou willen helpen..

Handmatig een klein stukje polijsten is wel te doen, maar een hele auto?

10 minuutjes handmatig zwaar boenen voor een krasje is wel te doen, mits je lak niet te hard is.. 1 uur+ handmatig per paneel, en dan kom je inderdaad bij een machine terecht... of je wilt armen als Arnold kweken :P

Ik zou het eerst proberen met ScratchX 2.0 van Meguiars, gekoppeld met oranje handpad: https://www.Carclean.com/product/Monello/Orange_Light_Cutting_CCS_Euro_Foam_Hand_Applicator_78-646X4OR_100980

Hierna verfijnd afwerken met ScratchX 2.0 en de zachtere witte handpad: https://www.Carclean.com/product/Monello/White_Polishing_CCS_Euro_Foam_Hand_Applicator_78-646X4WH_100981

Met deze combo krijg ik swirls en *soms* krasjes weg op mijn Toyota lak (gemiddelde hardheid). Bij krasjes zit het hem vaak in de *soms*, sommige krassen zijn gewoon te diep. Als beginner zie je ook krassen die diep lijken, maar zo weg te halen zijn. En andersom ook: makkelijke krasjes blijken soms toch dieper te zijn dan gedacht.

Mocht ScratchX2.0 + Oranje geen effect hebben, dan is er ook nog iets zwaarders: https://www.Carclean.com/product/Meguiars/Ultimate_Compound_450ml_G17216_101271
Meg's Ultimate Compound. Zwaarder dan ScratchX2.0, dus je zou dit eventueel kunnen proberen als je merkt dat ScratchX2.0 geen effect heeft. In ieder geval: Ook hierna afwerken met de witte handpad en ScratchX2.0 .

Laat de Commandant maar in de vuilnisbak liggen, in vergelijking met al die "diminishing super ultra" en "mega high tech micro-abbrassives" van recentere polijstmiddelen, is de technologie achter Commandant sterk verouderd. De afwerking van dat product is vaak gewoon niet zo goed als de moderne polijstmiddelen, die een strakkere, glanzendere finish achterlaten met minder moeite en minder risico om door je lak heen te boenen.

Hierboven staat al vermeld dat de bosh bruikbaar is, enkel nog de juiste pads en eventuele backing plate bijbestellen en je kan ermee aan de slag

blazer zei:
..... , toen ik het kocht zat er ook een foam pad en een wollen opblinkpad bij .

Kijk uit hoor Blazer, je zou misschien denken dat die wollen pad lekkere glans verschaft, maar in de regel heeft een wollen pad een grotere cuttingpower dan een foam pad. Het wolletje wordt vaak voor zware lakcorrecties gebruikt, daarna wordt er met foam afgebouwd.

blackpassat,

Ik ga zeker niet zomaar met die pads van bosch op mijne nieuwe auto zitten hoor

maar als ik weet dat zulke machine kan gebruikt worden met een goed resultaat wel te verstaan , dan wil ik wel de kosten doen om een paar goede pads aan te kopen , en dan ga ik zeker eerst wat inlichtingen opdoen .

ik zou de machine misschien kunnen gebruiken om de wagen in de wax te zetten , dan spaar ik mijn armen een beetje he :lol

we zien wel , voor mij is detailing nieuw , ik poetste vroeger mijn wagens ook wel maar dan was dat gewoon met shampoo uit de autoshop , en met een polish van lamont .

nu wil ik wat meer en wat beter op deze zaak ingaan , en mijn vrouwke die vraagt al of ik zot ben geworden met al die flesjes en potekes :party

Ik heb de microob te pakken denk ik

Mijn ervaring met Commandant (wel al een paar jaar geleden of course :-d ) met lokale krasjes: doffe plek op de lak. 8-())

Met de 1ste versie van Scratch-X boekte ik ook erg weinig succes met het handje, versie 2.0 heb ik geen ervaring mee.

Ik zou eerder durven zeggen: probeer es Meg's Ultimate Compound met een handpad? Is zwaar genoeg om resultaat te behalen en finished toch mooi.

Versie 2.0 van ScratchX is stukken effectiever dan versie 1. Zie onderstaande chart:
abrasives20-copy-2.webp

meer info: http://www.autopia.org/forum/car-detailing/117350-new-abrasives-chart.html

of afbeelding: links = zwaar, rechts = licht.
SMATaggressivenessOrder.webp

meer info: http://www.autogeekonline.net/forum/hot-topics-frequently-asked-questions/23561-smat-pack-everything-you-ever-wanted-know-about-meguiar-s-smat-products.html

ScratchX2.0 ligt een stap onder UC, terwijl je versie 1 eigenlijk maar als een soort lichte cleaner kan gebruiken..