• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Opmerking bij nieuwe website

Bij de nieuwe producten van Stjarnagloss - doekjes en applicators, zoals Fingerfitta, Fluffig, Rutig en Gnugga gebeurt iets aparts.
Als je de productpagina opent, dan zie je een drietal foto's, maar als je een van de beschikbare hoeveelheden (single pack / 3-pack) aanklikt, dan zie je weer andere foto's. De eerste foto's (o.a. met verpakking) komen dan niet meer terug, behalve als je de pagina opnieuw aanklikt of ververst.
(Misschien gebeurt dit bij meerdere producten waar je verschillende verpakkingsgroottes kan kiezen.)
 
Waarom krijg ik deze melding?

There has been an error processing your request

Warning: Division by zero in /var/www/application/releases/28/app/design/frontend/Hypershop/Carclean/Yireo_Webp2/templates/picture.phtml on line 26

Error log record number: 603088697519
 
Ik kwam vandaag (o.a.) deze video tegen:


en ik vroeg me af of het mogelijk was om bij polijstmiddelen in de webshop aan te geven welke grit-waarde ze hebben.
Waarschijnlijk gaat dat iets te ver, maar dan ben ik toch in ieder geval wel benieuwd naar wat voor waardes ik ongeveer aan moet denken voor een grof, een middel en een fijn polijstmiddel in het algemeen. Heeft iemand bij CC een (ruw) idee daarover?
 
  • Leuk
Reactions: Kees-sw
@The Joy Of Detailing
Ik snap wat je bedoelt alleen weet ik niet hoe ik dat zou moeten doen. Meestal wordt er aangegeven welke grit waarde het polijstmiddel eruit kan halen maar dat is wel afhankelijk van de gebruikte pad, machine, techniek, hardheid van lakwerk etc.
Dat getal is niet zo makkelijk te bepalen lijkt me.

Stel we geven aan Monello Veloce 1500 grit. Wat betekent dat dan, kan Veloce 1500 grit krasjes eruit krijgen of maakt die ze juist in 1500 grit?
Bij het eerste is het afhankelijk van bovengenoemde factoren en is het dus een weinig zeggend getal. Het tweede zegt mij ook vrij weinig anders dan als een ander polijstmiddel een hoger getal heeft dat deze fijner is. En je kunt het toch niet toepassen op elke lak. Veloce op een zachte Honda lak zal veel meer lak weghalen dan Veloce op een Audi lak.

Er is ook geen universele testmethode om polijstmiddelen te testen met exact dezelfde omstandigheden om een universele schaal te krijgen.

Als iemand suggesties heeft, graag!
 
Ik had ook niet verwacht dat zelfs de fabrikanten de juiste grit-waarde van alle polijstmiddelen zou kennen. Dat zou ook de enige manier zijn voor jullie om die te achterhalen. Maar als die bekend waren, dan zouden ze ook al op de producten c.q. op jullie website vermeld staan, lijkt me.

Ik neem wel aan dat de grit-waarde die een product bezit iets anders is dan welke schuurkrassen van een eerdere polijst- (of schuur)ronde het weg kan halen.

Ik denk ook dat er gewoon een universele schaal zou moeten zijn. Die is er voor schuurpapier en is gekoppeld aan de grootte van de deeltjes (rechter kolom) en deze zou (lijkt mij) gewoon door moeten kunnen lopen.

Je ziet in de video dat er wel degelijk zeer fijne polijstmiddelen zijn waarvan de gritwaarde bekend is. Vandaar dat ik dus nieuwsgierig werd hoe dit zou zitten met de door ons gebruikte polijstmiddelen.

Misschien heeft de fabrikant van jullie Monello polijstmiddelen toch wel een idee waar de waardes ongeveer zouden moeten liggen? :confused:
 
Misschien heeft de fabrikant van jullie Monello polijstmiddelen toch wel een idee waar de waardes ongeveer zouden moeten liggen? :confused:
Dat staat gewoon op de fles alleen dan als schaalverdeling. Je kunt er echt geen grit aan koppelen omdat i.t.t. schuurpapier je afhankelijk bent van de andere factoren zoals gebruikte pad en machine. Stel we plakken 2500 grit op Mezzo. Wat betekent dat dan? Hetzelfde effect als schuren met 2500 grit? Maar met welke pad en machine dan? Want een heavy cut wool met rotary is toch echt een stuk sterker dan een medium pad op een DAP.

Je kunt naar mijn mening geen grit getallen op polijstmiddelen plakken tenzij je die waarde koppelt aan dezelfde pad en polijstmachine. En dan nog zit je met zachte en harde lak. Als we die getallen erop zetten dan zie ik meer vraagtekens erbij komen dan dat ze wegnemen.

Universele schaal is er niet en gaat niet komen. Universele kleuren ook niet. De ene gele pad is de andere niet.
Het is jammer voor beginners maar ik zie dat niet gebeuren.
 
Iets raars, of misschien niet.

Gyeon Rim is (helaas) niet op voorraad. Klik je door is het wel op voorraad.
Wil je bestellen moet je nog een optie kiezen die niet te maken is. Zie de screenshots.
Zal wel te maken hebben met dat het voordeelbundel is en de doeken wel op voorraad zijn oid.

iPad met iPadOS 13.3.1, bekeken via Safari.

93E9C046-4A44-4E0E-84EA-1756B5E9DFD1.png
B56A1492-35F6-49CC-81FA-6D2CF31F851F.png
8585DF4F-B35C-406F-AD94-DCE44E27D53B.png
 
Ik kwam vandaag (o.a.) deze video tegen:


en ik vroeg me af of het mogelijk was om bij polijstmiddelen in de webshop aan te geven welke grit-waarde ze hebben.
Waarschijnlijk gaat dat iets te ver, maar dan ben ik toch in ieder geval wel benieuwd naar wat voor waardes ik ongeveer aan moet denken voor een grof, een middel en een fijn polijstmiddel in het algemeen. Heeft iemand bij CC een (ruw) idee daarover?

Mooi filmpje. 10-staps polijstproces... Als je zo je auto moet doen ben je wel even bezig. Wel een mooi resultaat!
 
@Tim, @Dibbuz,

Denk een week of twee à drie geleden wilde ik Rim bestellen. Uitverkocht, dus aangevinkt om melding te krijgen wanneer weer op voorraad.
Omdat ik vandaag ineens allemaal berichten las op 't forum van gebruik Rim, dacht ik ik zal eens kijken of ik wat gemist heb.

Ja dus, want het is weer op voorraad, maar een mail heb ik er niet van gehad.

Ik was ingelogd toen ik vroeg om een mail, ingetikt op iPad met Safari (up to date).
 
Aanhouden als extra belegging joh, vast genoeg “bedrijfsleiders” te vinden... en anders bied ik me wel aan ;)
 
Laatst bewerkt:
  • Grappig
Reactions: Tim
Ook hier komen de "product weer op voorraad" mails zelden aan.

Van de naar schatting 10 keer dat ik deze heb aangezet 2 x een mail ontvangen.