• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

(Opnieuw) Voorstellen

RG.

Detailing chief
4 jun 2016
132
88
33
Alkmaar
Na een aantal jaar afwezig te zijn geweest op dit forum, toch weer besloten om even te gaan snuffelen. Aanleiding hiervan is de aanschaf van een nieuwe auto, een Audi SQ5 uit 2017.

nu is deze vanaf de dealer vrij netjes afgeleverd. De auto is gepolijst, en ondanks dat het de jongens van de dealer waren die de "detail" hebben gedaan, ziet het er toch netjes uit.
Nu wil ik graag de glans behouden en de lak behandelen met een beschermend laagje.
Vanwege tijdgebrek, drukke baan en een gezon, zat ik zelf te denken aan een spraywax / wetcoat, die ik om de zoveel weken opnieuw (makkelijk) kan aanbrengen.
Wat raden jullie aan? Ik zie door de bomen het bos even niet meer..

of zeggen jullie steek er even een dagje in met product X, daar heb je veel meer plezier van?

Spullen om te wassen heb ik, maar daar houdt het ook bij op.

Alvast bedankt, en ik kijk er naar uit om hier weer tips en tricks te lezen/leren!
20230128_165703.jpg
 
Je weet natuurlijk niet hoe ie er bij staat over een maand, misschien is het vette waxje van de dealer uitgewerkt en komende swirls te voorschijn.

Als ie er inderdaad goed bij staat, dan +1 voor @RedCat
Misschien nog iets van een Quick detailertje voor na het wassen.

Misschien ben ik heel kritisch of zie ik het niet goed, ik vind hem niet echt zwart zwart. Heb het gevoel dat daar meer uit te halen is.
Misschien toch eens verdiepen in 1x een goede detail neer zetten, dat maakt daarna het onderhoud een stuk makkelijker.
 
Dankjewel voor de antwoorden!
@GeBas , ongetwijfeld dat er meer uit te halen valt, en wie weet pak ik dat in het voorjaar op. De foto doet het zwart (ik denk door het licht) niet helemaal tot zijn recht komen, en ik had er al wat knus mee gemaakt.
Tot die tijd wil ik toch kijken of ik de lak mooi glad kan houden.
Ik zal eens kijken naar een foamlans, en de gyeon wetcoat heeft ook lovende revieuws..
 
  • Leuk
Reactions: GeBas
Als je voor de deur kan wassen met hogedrukreiniger en dergelijke, zou ik zeker een foamlans overwegen.

* Je kan foams / prewashes als voorwas gaan gebruiken. (Veiliger wassen)
* Je kan producten zoals Gyeon - Bathe+ gebruiken om letterlijk alles in een beschermlaagje te zetten.

Een stapje verder, wat ik zelf zou doen; De nodige stappen zoals wassen, renigen en kleien uitvoeren. Vervolgens de lak in een vette wax (zwarte lak, lekker voeden) als basislaag en dán de 'boostende' producten zoals Bathe+. Zo behoud je een prima glans en kleur, maar door het boostende product ook altijd strakke beading en makkelijke wasbeurten. ;)
 
  • Leuk
Reactions: RG.
In het kader durf te vragen;
Is er iemand op het forum die mij zou willen helpen met polijsten en coaten van mijn auto?
Gisteren scheen de zon, en toch wel erg veel swirls aanwezig, wat de kleur geen goed doet.

Ik vind het bijhouden van de auto leuk om te doen, en een (Cancoat) coating durf ik ook wel te doen, maar het polijsten is me toch een brug te ver.

Reageren mag eventueel ook in PB!
 
Wetcoat op een zwarte auto zou ik erg terughoudend mee zijn, daar heb ik al veel ellende mee gezien en zeker op warme dagen.

Polijsten gaat de kleur zeker nog meer ophalen, mocht je de auto droog kunnen stallen dan zou ik de cancoat zeker inwisselen voor een “echte” coating zoals de Si3D van Nanolex of een van Gyeon zoals de Pure of Mohs.
 
Ik heb de mogelijkheid om de auto droog te stallen, dus zo een coating zou ook een mogelijkheid kunnen zijn.
 
Pure Evo is een aanrader voor je donkere kleur. Makkelijk mee te werken en redelijk fool proof omdat de afnametijd heel ruim is. Zelfs na 10 minuten is die nog uit te poetsen.

Ik denk dat er best leden in de buurt zijn die je kunnen bijstaan.
 
  • Leuk
Reactions: RG.
Ik heb dit weekend ook Pure evo gebruikt.
zeer makkelijk en duidelijk aanbrengen en heel makkelijk afnemen. Ik vind dit echt de fijnste coating tot nu toe en de looks zijn fenomenaal. De vorige Pure was mooi qua looks maar verwerking wat lastiger. Mohs vind ik qua looks te koud voor zwart en donkere kleuren.
 
  • Leuk
Reactions: RG.