• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Oproep tot recensies plaatsen!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stender

Detailing addict
8 jan 2017
112
53
Denekamp
Beste mensen,

Ik roep jullie allemaal op om meer recensies te plaatsen bij de producten op de CC shop website. Ik zie namelijk veel producten die geen beoordelingen hebben, maar toch wel besproken zijn op het forum.

Ik wil soms wat nieuws uitproberen en vind het dan zeer handig om de ervaringen/meningen van anderen te lezen.

Dus neem even de moeite en plaats een beoordeling bij de producten waar je ervaring mee hebt. Zo help je iedereen iets verder in de keuze:D




Mijn excuses trouwens dat ik hem hier geplaatst heb. Past misschien beter hier
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Michal en RoyR
Hey Stender,

Ik snap je punt, maar denk dat het niet haalbaar is. In de shop kijk ik allang niet meer naar de reviews omdat hier veeeeeel reviews in staan die niet kloppen of een verkeerd beeld geven. (Denk aan de vele eendagsvliegen die effe wat kopen en er weinig verstand van hebben, producten worden als slecht bestempeld terwijl je al ziet dat de werkwijze verkeerd was, producten zijn enorm goed in reinigen terwijl het product een bladhark is, etc.

Daar is ook een forum voor, lijkt mij dan. Als ik via internet iets koop, lees ik de reviews op de betreffende website en daarna word het gewoon effe lekker Googlen naar meer reviews. Jezelf verdiepen in de stof, dat hoort er simpelweg bij, denk ik dan.

Ik wil soms wat nieuws uitproberen en vind het dan zeer handig om de ervaringen/meningen van anderen te lezen.
Dus jij wilt in één oogopslag zien of iets goed is, of juist niet. Veel meer tekst past er simpelweg niet in zo'n review in de webshop en meningen/ervaringen moeten onderbouwd worden.

Sjaakie #1 geeft aan dat Kunststof Dressing A helemaal de bomb is.
Sjaakie #1 geeft aan dat Kunststof Dressing B helemaal ruk is.
Sjaakie #1 geeft aan dat Kunststof Dressing C op zich mooi spul is, maar het stinkt.
Sjaakie #1 geeft aan dat Kunststof Dressing D volledig k*t is omdat het kunststof niet krasvrij werd.
Sjaakie #1 geeft aan dat Kunststof Dressing E veel te duur is en dat de Halfords beter spul heeft.
Sjaakie #1 geeft aan dat Kunststof Dressing F van alle dressing die hij heeft gebruikt de beste is.
Sjaakie #1 geeft aan dat Kunststof Dressing G vlekt zodra er druppels water op komt.
Sjaakie #1 geeft aan dat Kunststof Dressing H totaal niet vlekt.
Sjaakie #1 geeft aan dat Kunststof Dressing I erg zuinig is en je met 1 druppel 7x een interieur kan doen.
Sjaakie #1 geeft aan dat Kunststof Dressing J erg onzuinig is, maar wel lekker goedkoop.

Lekker tegenstrijdig en je weet feitelijk nog niks. Op het forum vind je dan toch simpelweg concretere antwoorden én onderbouwingen.



Greeetz


 
Ik vraag me af wat Sjaakie aan zou geven over Kunststof Dressing K t/m Z.:)

Wat Quantoxx aangeeft, gewoon op forums zoeken naar product reviews.
 
  • Leuk
Reactions: Kees-sw en Quantoxx
Eens met bovenstaande. Wat de ene prima vindt (ver)werken, vindt de ander ruk...

Knipsel.JPG


Ik laat me door dit soort recensies echt niet weerhouden. Ik vind het juist een prima product met een standtijd waar je U tegen zegt.

Wijze woorden:
- het ligt nooit aan de spullen, altijd aan de gebruiker...
- als je er geen verstand van hebt, blijf er met je klauwen vanaf...
 
Eerlijk gezegd snap ik @Stender wel.
Heb zelf laatst recensies geplaatst op de webshop van mijn favoriete producten.
Kostte mij 5 minuten.
Het helpt vooral mensen die dit forum niet gebruiken. Moet toegeven dat ik ze zelf best vaak bekijk als ik een product interessant vindt.
Op het forum is veel informatie niet altijd even makkelijk te vinden.

En ja, er staat veel slechte info in de webshop, maar met een beetje gezond verstand kun je de eerlijke recensies er echt wel uit halen.
 
En vaak is het ook zo wat de één Super vind kan voor de ander minder zijn.
Voorkeuren verschillen nu éénmaal.
Juist, dat was ik nog vergeten te melden. ±D

Eens met bovenstaande. Wat de ene prima vindt (ver)werken, vindt de ander ruk...

En ja, er staat veel slechte info in de webshop, maar met een beetje gezond verstand kun je de eerlijke recensies er echt wel uit halen
Jep, maar sommige reviews lijken betrouwbaar (mede omdat men dan goede grammatica, zinsbouw en leestekens gebruikt en je blijkbaar niet met een halve zool te maken hebt) maar veelal is het onzin.

Ik moet eerlijk zeggen; Stel dat CC de boel zou resetten en alle reviews weg waren, ben ik best bereid om even te gaan zitten en duidelijke, zinvolle reviews te schrijven. Nóg mooier zou zijn, iets wat al eens eerder is genoemd, om bij het product een link naar het betreffende topic te plaatsen. Een topic waarin de Mods goed in de gaten houden of de geplaatste posts relatief zijn en een product niet verkeerde afbeelden.

Posts die op het product zelf ingaan, zoals bijvoorbeeld die kunststof dressing, in dit voorbeeld Natural Look;

Dit product is in mijn ervaringen een goed product. Echter gebruik ik deze alleen voor ongelakt kunststof in het interieur, zoals dashboard, middenconsole, deurpanelen, etc. Ondanks het goed reinigen van het ongelakte kunststof met melaminespons en APC+D, aanbrengen van de dressing en goed nawrijven, is de kans groot dat er bij contact met water er wittige vlekken zullen achterblijven.

Voor interieur delen een blijvertje! Dekt goed, zuinig in gebruik en de geur vind ik verslavend lekker! (Anijs/Bubblegum?)
 
En vaak is het ook zo wat de één Super vind kan voor de ander minder zijn.
Voorkeuren verschillen nu éénmaal.

En hiermee sla je de spijker op zijn kop!

Alles is relatief, neem de laatste recensie van Quantoxx:
- "dekt goed" : wat is goed? De ene persoon vindt een dun laagje al dekkend, de ander wil juist een vette dikke laag.....
- "zuinig in gebruik": wat is zuinig? De ene persoon gebruikt een 120 ml sample volledig voor z'n job; vindt het dus niet zuinig, terwijl de ander 120 ml gebruikt uit een 3780 ml grootverpakking en vindt dit zuinig......
- "geur vindt ik verslavend (anijs/bubblegum)"; misschien ben ik wel allergisch voor anijs of bubblegum..........

Kijk alleen maar eens naar de beschrijving van het product zoals CC die heeft geschreven (of gekopieerd uit de beschrijving van de fabrikant?):
"
Natural Look is een interieurverzorger en -reiniger op waterbasis met een gepatenteerde UV-absorptie, zorgt voor “die nieuwe look” op vinyl en leer en geeft tevens bescherming. Het zorgt voor een prachtig mat eindresultaat met erg weinig glans en het voelt niet plakkerig of vettig aan.

• Droogt gelijk
• Heeft UV bescherming
• Op waterbasis
• Veilig voor leer
• Veilig voor Vinyl daken
• Te gebruiken op banden
• Te gebruiken op stoelen
• Te gebruiken voor het dashboard
• Te gebruiken op motorfietsen
• Te gebruiken op plastic
• Te gebruiken op daken van cabriolets
• Verwijdert stof en licht vuil
Verzacht terwijl het beschermt

Nog nooit banden in mijn interieur gezien (reserveband buiten beschouwing gelaten) / met daken bedoelen ze volgens mij de buitenkant / een motorfiets met interieur, ehhh / verzachtende pianolak..........nog meer krasjes: nee, dank u!
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx en m@rio
Misschien is het verstandig om wanneer een forum lid een uitgebreide review schrijft over een product, de link van dat topic ook de posten als recentie in de web shop. Kleine moeite.

Dit was gisteren ook al aangedragen Door iemand. Ik vond het een goed idee.

Misschien is een appart subtopic waar reviews in geplaatst kunnen worden ook een idee. Dan staat de informatie al meer centraal.
 
Misschien zou het een idee zijn om als recensie een link te posten naar een uitgebreide review of test op het forum? Eventueel met een korte beoordeling er bij.

EDIT: Ik zie dat mijn idee suggestie al niet erg origineel meer is, maar misschien is dat juist een goed teken :).
 
Ik vind het best een commanderend bericht... :no_mouth:

En wat mensen zeggen. Ik hecht meer waarde aan wat hier op het forum over producten zeggen.
En hier kan ik ook wat beter filteren van wie ik iets aan kan nemen :joy:
 
Ik hecht persoonlijk meer waarde aan een discussie topic over een bepaald product, als recensies erover.
Buiten de persoonlijke voorkeur, kan ook de ervaring die iemand heeft een grote rol spelen in het beoordelen van een bepaald product.
Jantje zonder enige ervaring kan een bepaald product werelds vinden en het 5 sterren geven.
Pietje met veel ervaring, kan hetzelfde product bijvoorbeeld weer 3 sterren geven, omdat hij andere producten die hetzelfde doen beter vind.
Jantje kan aan de andere kant ook onterecht een product 1 ster geven, omdat hij het door zijn gebrek aan ervaring verkeerd heeft gebruikt.
Als dat de enige recensie is, dan kan zo'n product onterecht door veel mensen worden genegeerd.
Of in het geval van een te positieve recensie, kan het voor een ander weer een teleurstellende aankoop zijn.

Een topic geeft vaak een eerlijker beeld, want daar kan erop gewezen worden wanneer iemand bijvoorbeeld een product niet correct heeft gebruikt.
 
Wat een azijnpissers hier allemaal. Als je het nodig vindt steek je er even 5 minuten in en doe je veel mensen een plezier.
Zo niet, prima. Maar stop met andere mensen meningen en ideeën op te dringen.
 
  • Leuk
Reactions: MazdaDave
Voor mij zijn de vele diversiteiten van ervaringen in de recensies in de webshop "to much" Jan, Piet, Kees en Sjakie gebruiken allemaal hetzelfde product maar ze hebben ook allemaal een andere mening. Daar valt voor mij uit die drie zinnen uiteindelijk geen peil op te trekken, maar ben daardoor ook heel erg snel afgeleid omdat het de desinteresse opwekt bij doorlezen. Dus pak ik veel liever het forum erbij waarbij ik geconcentreerder informatie kan opzoeken.

Mensen die écht interesse hebben in het detailen bezoeken vaak het forum wat er aan hangt. Mensen die enkel wat was en wax spulletjes online kopen vind je alleen in de shop en niet op het forum. Deze laatste catagorie plaatsen denk ik met regelmaat een recensie op de website. Voor die mensen zijn de beknopte recensies daar ideaal, je hoort ze uiteindelijk nergens meer maar als het mis is door gebruik/ervaring o.i.d. staat er alsnog een snel geschreven recensie. Maar dat is en blijft gewoon veel minder uitgesproken/aantrekkelijk dan op het forum, waarbij als je je aanmeld/inleest op een forum toch meer gebruik maakt voor de desbetreffende informatie van een product.

Dit is al eens eerder ter sprake geweest, en alles komt wéér op hetzelfde neer,... Hou de twee soorten mensen gewoon gescheiden is er niets aan de hand :)

Break a leg! Eet een appel!
 
Laatst bewerkt:
Ten eerst wil ik niemand commanderen. Het komt misschien wel een beetje zo over. Noem het maar; tot aanzetten toe.

De reden dat ik recensies mis is, omdat ik vaak genoeg iets lees over een bepaald product op het forum en dat veel mensen het ook gebruiken. En dan kom ik bij het desbetreffende product in de CC shop en dan staat er niks geen waardering bij of maar een paar. Als je er zo lang kunt over discussiëren, maar niet even een kort maar krachtige beoordeling geven op de website dan vind ik dat een beetje jammer. Als je wel tijd hebt om rond te hangen op het forum of elke week tijd vrij maakt om je auto te wassen, dan kun je in mijn ogen best wel even een paar minuten vrij maken om een recensie te plaatsen.

Er is in mijn ogen best zinvolle informatie uit de beoordelingen te halen. Lang niet alle reactie zijn slecht. Uit elke reactie kun je wel wat nuttige informatie halen en dat tot een grote conclusie brengen voor jezelf. En inderdaad, je moet er wel wat met een korrel zout nemen. En wat Ferdy zegt. Er is veel informatie op het forum te vinden, maar soms moet je daar best nog wel even voor zoeken. Daarom vind ik het handig dat er meer recensies bij staan. Dan kun je in een oogopslag zijn hoe het product in grote lijnen is. Ik hoef niet perse precies te weten in hoeveel seconden product A opdroogt of welke ingrediënten er in zitten. Als je een normale reactie plaatst met daarin een kort en krachtige beschrijving van je ervaringen van het product zal het echt wel zinvol zijn. En zo'n recensie Plug-In plaatst CC er toch niet voor de lol erbij ?

En het zou inderdaad een goed idee zijn om bij producten waar een forum thread van is, daarbij de bijbehorende link naar de pagina bij te zetten.
 
  • Leuk
Reactions: MazdaDave en Ferdy
Als je wel tijd hebt om rond te hangen op het forum of elke week tijd vrij maakt om je auto te wassen, dan kun je in mijn ogen best wel even een paar minuten vrij maken om een recensie te plaatsen.

Persoonlijk gezien ga je nu bijna over het randje.
Je hebt je punt meerdere malen duidelijk gemaakt en thats it.
Je weet inmiddels hoe de meerderheid hierover denkt.
Er lopen inmiddels 3 topics over je gemis van recensies van producten op de CC site.
Wat je nu zegt gaat nergens over... wie ben jij om te bepalen wat wij doen in "onze" tijd?
 
Ja dat heb ik. Ik wil en hoef er ook niet meer over kwijt. Ik dacht dat het wel een idee was om even tijd te steken in een paar recensies.
Maar het lijkt dat het een beetje vijandig begint te worden en dat was absoluut niet mijn bedoeling. Maar misschien moet je het ook niet zo persoonlijk nemen.

En wie zijn jullie om dit idee/topic af te kraken?

3 topics?
 
+1 @Al-bundy ,als men gericht om hulp/advies vraagt op dit forum wordt men doorgaans prima op weg geholpen en als het allemaal niet snel genoeg voor je gaat waarom bel je dan niet direct met Carclean? Die weten jou in 5 minuten van prima pasklaar advies te voorzien.
Had je veel sneller klaar geweest dan deze kansloze discussie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.