• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Opslag in de winter

cimare

Detailing trainee
9 jun 2011
25
47
Arnhem
Afgelopen zaterdag een leuke bestelling binnen gekregen.
Alleen heb ik een buitenschuur waar het binnen net zo koud is als buiten.
Dus ben ik benieuwd wat jullie in de winter doen met de producten.
Welke kunnen bevriezen en welke niet?

Naast de doeken, borstels etc zijn het nu deze dingen:

CarPro - Iron.X Cleaner - Eco Refill 1000ml
CarPro - Reload Spray Sealant - 400ml
Monello - Dolce Verde klei - 150g
Poorboys World - Super Slick & Suds Concentrated Wash - 946ml
Poorboys World - Super Slick & Wax - Limited Edition - 473ml
WheelWax - WheelWax - 256gr
Autobrite - Super Snow Foam - Super Concentrate - 1000ml
Valet Pro - Bilberry Safe Wheel Cleaner - 1000ml
Poorboys World - Bio-Degradable All Purpose Cleaner & Degreaser - 946ml

En eigenlijk geldt het voor alle spuitbussen van Motip Bitumen Undercoating
tot blanke lak, ruitenreiniger, spuitbussen lak etc.

Ik heb best wel veel en binnen is de ruimte beperkt.

Ben benieuwd!
 
Denk dat mijn wederhelft dat niet zo'n goed idee vind, alhoewel er wel ruimte genoeg is
Maar ja niet de handigste plek als je even snel iets zoekt.
Zal het eens in de groep gooien! Reactie zal wel zijn: :|~*

Die kist met piepschuim, is dat voldoende? Hoe dik moet het rondom zijn?
Vind het een makkelijkere manier dan alles naar binnen brengen.
 
Uiteraard is het het beste om de producten uit de vorst te plaatsen
Even op het etiket kijken, die met een waarschuwing moeten zeker weg
Er zijn een paar oude topics, even zoeken ...
Als je binnen geen ruimte hebt misschien een leidinglint met een stekker
(zoeken op ant-vorst lint of thermolint) en dat in een kast inbouwen
 
Zou het risico niet nemen en veilig elders plaatsen ( tenzij je CC wilt spekken na de winter )
Als je echt niet binnen kan plaatsen dan wellicht een bak maken die van de grond staat en bekleden met dat witte piepschuim oid en de boel daar in zetten
 
cimare zei:
Denk dat mijn wederhelft dat niet zo'n goed idee vind, alhoewel er wel ruimte genoeg is
Maar ja niet de handigste plek als je even snel iets zoekt.
Zal het eens in de groep gooien! Reactie zal wel zijn: :|~*

Die kist met piepschuim, is dat voldoende? Hoe dik moet het rondom zijn?
Vind het een makkelijkere manier dan alles naar binnen brengen.
Natuurlijk wel in zo'n handige doos speciaal voor onder het bed. werkte bij mij altijd prima! en geen moeite om iets te makken :) je rolt hem er zo vanonder
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als het echt koud wordt in de schuur is zo'n piepschuimen box m.i. ook niet geheel veilig. Om iets zo'n lange tijd warm/vorstvrij te houden moet er ook af en toe wat warmte gegereneerd worden.
Ik haal alles 's winters naar binnen en het spul gaat de kelder in, waar ook de CV ketel staat. Beter ff paar keer de trap op en af, dan na de winter de helft van mijn spullen kunnen weggooien.

Wel maak ik een box klaar waarin wat spulletjes liggen die ik gebruik tijdens een snelle opknapbeurt. (wasspullen, waxje, wat doeken, handpads, bandenspul)
Deze box heb ik dan wel onder handbereik, zodat ik niet voor elke sch**t naar de kelder hoef...

Maar iedereen staat natuurlijk vrij, ook afhankelijk hoe koud het in je schuur wordt :-b




meuh
 
Doeken, borstels, pads laat ik in de schuur staan, alle flesjes met vloeistoffen gaan lekker naar binnen, staan in een ondiepe kartonnen doos in de opbergkast onder de trap naar de 1e verdieping. Als ik wat nodig heb even de doos uit de kast (begrijp me niet verkeerd!) en ik pak wat ik nodig heb, ik loop liever geen risico's.
 
Die boxen onder het bed van de Leen Bakker vind ik eigenlijk een goed idee!
Makkelijk bij te komen, dat is wel belangrijk want als het toevallig droog en niet te koud is
wil ik toch snel even wat spullen kunnen pakken en wat doen.
Goede tip! Simpel, maar had er even niet aan gedacht.

In de schuur laat ik het liever niet staan en de zolder is al zo vol.

Bed it is!

:party:
 
Even een vraagje op deze drukke Black Friday...

Iemand al de detailspulletjes 'onder gebracht op een wintervaste plaats'? Wanneer kan dit het beste gedaan worden bij welke temperatuur? Welke spullen zijn wel vorstvrij?
 
De waxen en meeste vloeistoffen staan in een slaapkamer opgesteld, maar de schuur is vorstvrij gemaakt. Omdat er ook een stoomreiniger, hoge drukreiniger en tapijtreiniger staat is het wel fijn dat deze ook niet kapot vriezen. Opgelost door er een vorst kacheltje op te hangen :)
 
Ik heb al mijn detail spullen het hele jaar in een ruimte staan die in de zomer koel is omdat het aan de noordzijde van het huis is, en in de winter is de ruime verwarmd.

Bijkomende voordeel is dat deze ruimte goed afgesloten en beveiligd is.
 
Dan ga ik maar de komende dagen een paar plastieken bakken aanschaffen om de detailspullen in op te brengen op zolder.
 
Ik bewaar de spullen in een geïsoleerde garage. Het kan er af koelen tot onder de 10 graden. Maar de producten leiden er niet onder in mijn geval.
 
Doeken en pads staan altijd binnen in een box, zijn zo gepakt, en dan is de luchtvochtigheid ook niet te hoog. Als doeken/pads maandenlang in een koude vochtige schuur staan, komt er naar mijn idee toch iedere keer dat je de box opent om iets te pakken of terug te leggen toch vocht in. Polijstmiddelen, waxen en dergelijke staan in de zomer in de schuur, in de winter op zolder bij de apparaten. Zaken die het hele jaar door in de schuur zijn opgeborgen: standaards voor verlichting, producten op alcoholbasis, afplaktape en dat soort spul