• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Opstarten met reinigen interieur

halva

Detailing rookie
6 jan 2009
1
0
Ik heb een vraag: ik ben pas een paar dagen in het bezit van een nieuwe auto.
Ik heb de auto voor een zachte prijs gekocht, maar daarbij wel een interieur op de koop toegenomen die een hoop werk met zich mee brengt. Nu heb ik genoeg energie om te gaan poetsen en schoonmaken, maar nu kom ik bij het punt dat ik een goed middel moet hebben om het inerieur te reinigen.

De volgende smerigheden zijn aan de orde in de auto:
- Een vettige viezigheid op alle handels en knopjes.
- Ik heb een leer/stof interieur (zie onderstaande foto) met wat viezigheid op de stoffen bekleding en het leer begint wat scheurtjes te krijgen.
- De deurbekleding is creme, maar er zitten een aantal zwarte vlekken op (schoenen, smeer etc)
- Het stuur heeft bijna geen verf meer, of is heel smerig, ik zou het niet weten. Is hier nog iets op te vinden?

De vraag is simpel: ik wil graag een middel kopen dat makkelijk te hanteren is en die het meeste resultaat oplevert.
Verschillende middelen voor elk apart kwaaltje vind ik niet erg.

Ik hoor graag van jullie zodat ik de auto weer in perfecte staat kan brengen (van binnen). Alvast bedankt.
 
Zoals ik al op het forum van AW plaatste:

In plaats van APC, zou je ook de nieuwe Meguiars APC Plus kunnen gebruiken. Voordeel van dit produkt is dat specifiek voor interieurdelen is ontwikkeld. Bijkomend voordeel is dat dit produkt veel minder schuimt als je het bijvoorbeeld in een extractor gebruikt.

Voordeel van de APC is dat deze overal voor geschikt is. APC Plus alleen voor stoffen.