• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Osmose vs demi water systeem

Vissa

Detailing chief
4 mei 2016
36
78
37
Hellevoetsluis
Hi!

Ik ben op zoek naar mensen welke ervaring hebben met een osmose installatie of een DI (hars) filter.

Waar ben ik naar opzoek?

Ik zou graag volledig vlekvrij water tot mijn beschikking willen hebben. Het komt te vaak voor dat de auto nog niet echt vies is en na een foam beurt alweer 99% netjes is. Echter het drogen is de boosdoener. En niet volledig gewassen auto ga ik niet aanraken met een droogdoek, opdrogen is geen optie vanwege de hoeveelheid kalk. Droogblazen laat ook nog teveel vlekken achter.

Ik heb het welbekende FERM harsfilter al geprobeerd. Dat werkt niet echt bijzonder. Ja het is beter, maar het laat nog steeds vlekken achter. Het is waarschijnlijk zeer snel verzadigd.

Nu heb ik 2 opties gezien, een kleine osmose installatie of een flink groter hars filter.

Hars filter:

Of een osmose installatie:

Voordeel van het hars filter is aansluiten en gaan. Bij het osmose apparaat komt nog iets meer kijken. Een apart vat welke met het osmose water gevuld wordt en een extra pomp om dit water te kunnen gebruiken voor het afspoelen.

Zijn er mensen met ervaring met een van de twee opties? Welke zou de voorkeur hebben? :)

Bedankt!

Een harsfilter zal je toch om de zoveel tijd moeten spoelen (vaak met zout)
Osmose is wel heel omslachtig als je het op kleine schaal wilt.