• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Oude klei

Hean

Detailing guru
2 nov 2020
751
128
38
Zuid-oost Brabant
Beste forumers,

Als beginneling in de detail wereld heb ik een 6 jaar geleden voor mijn motor een klay Kit gekocht. Chemical guys light clay kit (blauw) en chemical Guys luber. Destijds heb ik mijn motor toen 1x gekleid. Daarna is de klei in 3 boterhamzakjes en daaromheen een gripzakje de kast in gegaan. Deze heeft 6 jaar in schuur of garage gelegen in een plastic box. (Volgensmij nooit onder de 0 graden) Motor verkocht en de klei nooit meer aangeraakt.

Nu heb ik hier op de stoep nog een oude Corsa staan (1999) die de deur uit moet. Nu wilde ik deze graag als project helemaal netjes gaan maken met de spullen die ik heb. Foamlans, wassen, kleien, voeden en waxen. Zodat deze er piekfijn uitziet voor verkoop.

Nu mijn vraag. Deze klei, kan ik die nog gebruiken. Hij voelt vrij hard aan als blok maar zodra ik ga kneden is hij wel redelijk goed vormbaar. Kan zoiets over de datum?
 
Laatst bewerkt:
Als het nog vormbaar is en niet te veel vervuild dan moet dat gewoon kunnen in mijn ogen. Heb zoiets vergelijkbaars gehad en gebruikte de klei gewoon en deed het nog goed. Gaf ook geen krassen. Nu wat auto's verder wel nieuwe klei gekocht en oude gebruik ik op de velgen.
 
  • Leuk
Reactions: Hean
Ik gaf mijn vader 8 jaar terug een setje klei in een doosje, 1 keer gebruikt, en gaf het een paar maanden terug aan mij. (Poorboys elasticlay).

Was aardig hard, maar na 5 minuten kneden en warm laten worden in mijn handen, deed het weer prima.
 
  • Leuk
Reactions: Hean
Voor een detail pak ik een stukje schone klei van de claybar, en gooi het na gebruik weg, of bewaar het apart in een zakje voor bijvoorbeeld velgen. Ik heb Mothers Gold van 10 jaar oud die ik af en toe nog gebruik, en werkt nog goed.
 
  • Leuk
Reactions: Hean
Top! Dan ga ik deze op de “oude” auto nog proberen. Ik verwacht omdat hij nog wel zacht wordt dat hij nog gewoon zijn werk doet! Dankjewel allen.
 
Goed te lezen. Ik heb ook nog een blokje Mothers California Gold(50gr) klei van 10 jaar oud. Echter nog nooit gebruikt en in de originele celofaan. Als ik er in knijp in deze nog gewoon (stevig)zacht en dus gewoon bruikbaar gezien bovenstaande.