• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

BMW 5-serie en Review test klei

LB

Detailing guru
Tester of Bling
4 jan 2009
1.815
123
48
Vandaag, 23 april, heb ik een BMW 5-serie van 2000 onder handen genomen. De auto heeft 200.000 kilometer gereden. Verbazingwekkend hoe goed de auto met de kilometerstand er uit ziet. De auto is plaatselijk opnieuw gespoten, maar het overgrote deel is de originele lak. Wat een knetterharde lak zit er op de auto. Voor mij is de hoogste cuttingfactor de combi oranje LC pad met Raffini Mezzo. Eigenlijk was dit een klus voor een rotary, de DAP heeft zijn best gedaan maar het heeft veel tijd en inspanning gekost. De eigenaar is zuinig op zijn auto, maar is desondanks wel regelmatig door de wasstraat gegaan. Ook is de auto duidelijk diverse keren foutief gewassen. Het aantal vegen en krassen als gevolg van verkeerd wassen, was enorm.

Het was zeker een mooie klus. Deze Beemer is een erg complete uitvoering. Lederen interieur, navigatie vanaf fabriek, etc etc etc. Kortom een hele complete en nu ook glimmende Beemer.

Stap 1 Velgen
Velgen schoongemaakt met Meg´s Wheel Brightner, kwast en EZ Wheel brush.

Stap 2 De hoekjes en kiertjes
Randjes, kiertjes, wielkasten en deursponningen uitgewassen met Meg´s APC (1:6).

Stap 3 Wassen
Auto gewassen met Meg´s Washmitt en Slick & Suds van Poorboys World.

Stap 4 Kleien
Voor het droogmaken van de auto, de lak met klei behandeld.

Stap 5 Afspoelen en droogmaken
Na de behandeling met klei heb ik de auto afgespoeld en drooggemaakt met de Miracle Dryer van Chemical Guys.

Stap 6 Polijsten en aanbrengen sealant
DAP500
1-Oranje Lake Country pad icm Raffini Mezzo (3/5 cuttingfactor)
2-Witte Lake Country pad icm Raffini Finale
3-Zwarte Lake Country pad met Poorboys World Porfessional Polish

Handmatig
4-Raffini Spruzzo
5-Black Hole van Poorboys World
6-EX-P van Poorboys World

Stap 7 Afspoelen voor verwijderen residu van polijstwerk
Auto afgespoeld voor het verwijderen van het residu wat van het polijsten is afgekomen. Nabewerken met Spray & Wipe van Poorboys World.

Stap 8 Waxen, ramen, banden en finishen
Voor de extra glans laagje Swissvax Saphyr wax opgebracht. Tijdens het curen van de wax de ramen gedaan met Autoglym Car Glass Polish. Trims op kleur gebracht met Poorboys World Trim Restorer en de banden zwart gemaakt met Wolfgang Black Diamond Tire Gel.

Review Carclean test-klei
Ik ben één van de gelukkige om de klei van Carclean.com te mogen testen. Hierbij mijn bevindingen. Voor deze zware klus heeft de klei voor mij tekort geschoten. Enige tijd geleden is een klein deel van de auto opnieuw gespoten. Er zal nog wat overspray op de diverse plekken. De test klei was te zacht om dit weg te halen. Het is wel gelukt met de gele Swissvax Paintrubber.

Sorry, maar ik ben niet zo enthousiast over deze klei. Het volstaat alleen voor de kleine klusjes met een minimale vervuiling van de lak. Wel is de klei lekker zacht en goed kneedbaar. Wordt de klei te droog, dan wordt deze erg plakkerig. Wellicht dat de klei voor minder zware klussen wel voldoet. Ik zal het nogmaals proberen, maar dan op mijn eigen auto.

Plus
+ Goed kneedbaar
+ Goed elastisch

Min
- Plakkerig
- Niet sterk genoeg (te weinig bite)



Even de kentekenplaat en houder gedemonteerd om een strakker resultaat te krijgen. De voorbumper is al 10 jaar en in totaal 200.000 km mishandeld door alles wat er op de wegen ligt. De lak was in slechte staat, maar is weer mooi.



Bedankt voor het lezen. Morgen zal ik wat foto´s maken met mijn DSLR, ziet er wat beter uit dan deze foto´s met een compact camera.
 
Zeer mooie en duidelijke review en show off! Met veel plezier gelezen en gekeken. Prachtig eindresultaat, wagen ziet er inderaad goed uit voor zijn leeftijd. Nette chauffeur dus!
 
Hallo LB,

Voegt de Poorboys World Porfessional Polish nog iets toe op de Monello Finale? En vraag me dit zeker af op de harde BMW lak?
Wat zijn je ervaringen met de Poorboys World Porfessional Polish?
 
Mijn ervaringen met PB Prof Polish zijn erg goed. Het is een chemisch polijstmiddel zonder korrel. Het geeft een mooie finish. Of het ook wat uithaald op de harde BMW lak, wel wat maar niet zoveel zoals op een zachtere lak. Ben er wel van overtuigd dat het net dat beetje extra geeft.
 
Erg mooi resultaat.
Binnenkort mag ik zo een zelfde doen in rood metallic. Verheug me er nu al op.
Bedankt voor de write-up.
 
Keurig resultaat hoor!:)^

Het zijn idd grote grote lappen blik om alle stappen te doorlopen.

Lekker bezig geweest in ieder geval, eigenaar moet er wel weer content mee zijn!
 
Nice m8! Super resultaat!

Maar komt er nog een overzicht van alle reviews van alle nieuwe clay´s?

Groeten, Raoul
 
@Boelewapper: het idd wat stil rondom de testklei. Ik had wel een soort van eindconclusie verwacht.