Ik weet het precies hoe je voelt, hetzelfde meegemaakt , net niet…….Oké, vandaag het Zonnetje aangepakt. Ben helemaal niet tevreden
Pre wash foam van de wasbox,
toen handwas met BTBM,
toen rondje non ferro (werd nog best paars, alweer!)
en toen de Tar remover. Niet alle zwarte plekjes zijn weg, maar wel veel.
Tussendoor natuurlijk steeds afgespoten.
Mijn plan was om vanavond alleen het dak te kleien en in de wax te zetten. (overige panelen volgende keer)
Dak gekleid met superveel lube (PB Spray en Wipe). Nog net niet bij elke beweging spraytjes, maar zowat wel. Ook spray op de klei gedaan.
De lube steeds afgenomen met MF doek.
Dak voelde wel "korrelig" toen ik er met de klei overheen ging. Heb niet hard geduwd, gewoon de klei met mijn vingers over de lak bewogen. Klei werd best bruin.
Omdat ik toch enthousiast raakte, motorkap ook gekleid. Die voelde gladder aan. Klei bleef schoner.
Daarna met Demi water de hele auto afgespoten.
Toen de lak bekeken.
Zag er redelijk uit dacht ik, maar ik wilde toch even met de PB prof polish er overheen want ik had het idee dat dat toch wel nodig was.
Met de witte pad aangebracht, niet veel product gebruikt. Dat weggeveegd met schone MF doek.
Toen.... Wilde ik dus de wax gaan aanbrengen.
Maar ik bekeek de lak en was helemaal niet tevreden.
Ik zie overal viezigheid, lijken wel opgedroogde druppels ofzo, gewoon allerlei gekke plekken.
Ik zag ook allemaal kleine krasjes.
Ik weet nu niet of die er al zaten, of dat ik die met het kleien heb veroorzaakt. Terwijl ik echt superveel lube heb gebruikt.
Omdat ik totaal niet tevreden was, heb ik besloten om hier geen Collinite 845 overheen te willen smeren.
Ik wist niet echt wat te doen, dus heb maar weer de vloeibare wax van de wasbox aangebracht voor nu. Ik heb pas volgende week weer tijd om weer wat aan de auto te doen. Ik dacht.. Dan zit er in ieder geval wat op.
Ik vond mijn motorkap ook dof ogen. Wellicht door het kleien of ik zie nu hoeveel swirls van de wasstraat er eigenlijk zitten
Ik heb wat foto's bijgevoegd.
Ik hoop dat jullie tips hebben om het dak mooi te krijgen?
En de motorkap glanzend?
Dan is het ineens best ongezellig in je eentje in de wasbox als het niet gaat zoals je hoopt.
Dank alvast!
tja, op YouTube lijkt alles zo makkelijk
Maar goed, ik heb geen ervaring of verstand van maar IMO is beter geworden, dus..
Don’t give up