• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash
Ik zie een klein dingetje:
Bij de Poorboys World All Purpose Cleaner & Degreaser, inhoud en prijs klopt volgens mij niet helemaal.
 
Update van deze prijslijsten; hier is de eerste van shampoos. Misschien volgt de rest ook wel :D Excel bestand kan ik hier niet uploaden dus hierbij een gedeeld linkje naar de Excel file.Vergelijkende tabel autoshampoo.xlsx Hierin kan je sorteren naar wens. Ik reken wel met een emmer van 20l (voor als je bv. nog wat shampoo in je wheel bucket doet).
prijzen shampoos.PNG
prijzen shampoos+.PNG
 
@StijnM bij de bilthamder staat 1:100 voor de autorisatie echter 90 ml op 700 ml. Foutje?
Voor de Bilt Hamber vond ik enkel terug dat er 4-5% de lak moet raken. Hoeveel je exact in je fles doet hangt dus af van je eigen setup.
Wat zou een goede ratio zijn om in het schema te plaatsen? 1:3?
 
  • Leuk
Reactions: BZwart
BH Auto Foam is een vreemde eend en niet 1op1 te vergelijken.

Op Detailingworld staat een interessante post met info van BH zelf.
Concentratie is inderdaad afhankelijk van de gebruikte hogedrukreiniger en foam lans, de concentratie is dan waarschijnlijk hoger dan bij de meeste foam producten.
Maar ook het aanbrengen wijkt sterk af, slechts een dun laagje is nodig waardoor per pre-wash veel minder volume gebruikt wordt.

Ik zal morgen de post opzoeken en linken.

Link
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Jahe en StijnM
Voor het vergelijk is denk ik een verhouding van 1:3 redelijk. Maar als je het aanbrengt zoals BH adviseert doe je wel 2-3 auto's met 1 liter in de lans.

Geen idee hoe je dat in de tabel moet verwerken om een objectief overzicht te maken
 
  • Leuk
Reactions: StijnM