• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Overzicht verschillende polishes/cleaners/Compounds/glazes

Encom

Detailing rookie
8 jan 2015
12
15
Ik heb op een ander forum een mooi overzichtje gevonden van hoe de verschillende producten van verschillende fabrikanten zich verhouden ten opzichte van elkaar op vlak van agressiviteit. Helaas staan de Monello producten er niet bij op.

Heeft iemand hier misschien een gelijkaardige vergelijking gemaakt voor de producten die op CC te krijgen zijn?

Overzicht:
polish-chart.webp

Bijlagen

• conv_1504.webp
    conv_1504.webp
    49,8 KB · Weergaven: 116
  • conv_1505.webp
    conv_1505.webp
    46,6 KB · Weergaven: 124
Dat vroeg ik mij ook een beetje af, aangezien het nogal subjectief is en niemand exact weet wat de inhoud van een flesje precies bevat.

Om een voorbeeld te noemen Polish with Sealant van Poorboy's World is echt niet sterker dan SSR1 of Professional Polish...

En Meguiar's M105 hebben wij heel veel gebruikt en behoort echt niet in schaal 10 thuis. Eerder in 8 of 9.

​En wat off-topic: angrydoll en Encom upload een persoonlijke avatar, dat ziet er meteen gezelliger uit. ;)

En mocht je willen weten waar de Monello producten zo ongeveer staan in dit overzicht:

Monello Finale op 1
Monello Mezzo op 5
Monello Veloce op 9,5 ;)

Ervaring van mij? Zeker niet. Ervaring van andere gebruikers op dat forum? Zou kunnen, maar heb het niet verder bekeken. Had ook een link naar originele draadje gezet, maar Tim heeft het aangepast voor de gebruiksvriendelijkheid.

Bedankt Tim! Dan heb ik toch ongeveer een idee hoe agressief ze zijn. Misschien met jullie eigen ervaring een grafiekje maken die meer aan de waarheid getrouw is? Het zou zeker interessant zijn voor nieuwe detailers als mezelf om te zien wat de verschillende producten binnen CC zijn en hoe ze ten opzichte van elkaar vergelijkbaar zijn (en niet enkel voor polishes/glazes/...)

Die had ik al gezien. Zeer leuk schema dat ik onmiddellijk heb afgedrukt en gelamineerd in mijn detail set heb gestoken. Jammer dat die enkel over pads en monello producten gaat. Dacht eerder aan iets gelijkaardigs aan het gene ik hierboven heb gepost, maar dan wat naar jullie mening de correcte waarden zijn op een schaal van 1 tot 10. Ha&ndig voor een beginner die nog geen ervaring heeft met bepaalde producten om naar een sterker alternatief te zoeken als een bepaalde combinatie niet lijkt te werken. Maar misschien dat een ervaren detailer hier minder aan heeft.

@Tim
In de webshop staat onder Scholl S30:
85/100
Vlekt op kunststof Ja
Glansgraad
100/100
Slijpgraad
42/100
Houdbaarheid ongeopend 12 maanden
In volle zon Nee
Als het om S17 of S3 gaat staat er niet zo'n dergelijk lijstje bij met oa een slijpgraad vermeld. Wellicht is het handig om dat lijstje bij elk polijstmiddel te vermelden?

• Leuk
Reacties: Tim
Ric325i zei:
@Tim
In de webshop staat onder Scholl S30:
85/100
Vlekt op kunststof Ja
Glansgraad
100/100
Slijpgraad
42/100
Houdbaarheid ongeopend 12 maanden
In volle zon Nee
Als het om S17 of S3 gaat staat er niet zo'n dergelijk lijstje bij met oa een slijpgraad vermeld. Wellicht is het handig om dat lijstje bij elk polijstmiddel te vermelden?
Dat zou ook zo moeten zijn, bedankt voor de tip.