• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

pads reiningen met?

Het is een vies woord hier op het forum maar Dasty (ontvetter) van de Wibra werkt ook geweldig.
Erna uitspoelen met water en zeep en je bent weer helemaal het heertje.
Werkt ook goed op vlekken in je MF doek of Dilerium droogdoek.
 
https://www.Carclean.com/product/Lake_Country/Snappy_Clean_Pad_Cleaning_Powder__3_Pack__SNAPPY-TOOL_100747

dit gebruik ik ervoor =D
 
Snappy +1

Altijd met APC schoongemaakt tot ik laatst 3 zakjes Snappy bij mijn bestelling :kado kreeg.

Ik gebruik vanaf nu niet anders meer voor het reinigen van m'n pads!
 
Dubro voor al m'n pads.
Restantje Valma Wash&Shine voor m'n pads met Collinite (tip van Eelco)
Lastige restjes in pads gebruik ik Cobra Micro restore voor.
 
Met APC 100ml en 900ml water enkele spraytjes op de pads even laten trekken en inwrijven met de vingers van het midden naar de buitenkant en daarna onder de kraan lauwwarm water ook weer van het midden naar buiten toe uitknijpend.
Ze werden altijd als nieuw schoon tot ik van de week een rode auto heb gepolijst nu zijn bijna alle pads rood/oranje :(
 
Even in lauw water in de wasbak met wat wasmiddel het meeste eruit spoelen. Dan in de wasmachine op 30 graden, kort programma. Wie neu! Althans zo doe ik het al jaren.
 
Dit deed ik laatst ook, maar 1 pad kwam er vies uit. Dus ik weet niet wat ik verkeerd heb gedaan. Had ze eerst gesopt in de wasbak met Robijn, toen in de wasmachine Kort programme en kort centrifugeren(400 toeren). toen was die dus niet schoon:(
 
Nog even een tip van flip: als je de pads laat drogen, leg ze dan altijd met het klittenband gedeelte naar BOVEN, dit voorkomt dat het klittenband loslaat omdat het dan te lang nat/vochtig blijft. ;)
 
stimpy68 zei:
Nog even een tip van flip: als je de pads laat drogen, leg ze dan altijd met het klittenband gedeelte naar BOVEN, dit voorkomt dat het klittenband loslaat omdat het dan te lang nat/vochtig blijft. ;)


nog nooit last van gehad.
ik draai ze goed droog op de rotary (wellicht dat dit scheelt) en leg ze altijd met de velcro naar beneden.
 
Afgelopen zondag met een padwasher gewerkt, vandaag zonder .... mooi grrrrr, maar goed:
dan maar zonder en in emmer pad gedaan ( werkt #$% ), maar niet geprobeerd is niet lullen :)
Pads rondgeslingerd op de DAP, vinger van binnen naar buiten om restjes mee te nemen.
Na het werk alles geïnspecteerd, niet echt mega droog gekregen, wat niet uitmaakte gezien ik ze toch goed ging reinigen,
maar was even als eigen test-case.
Ik vind op de DAP niet top.
Resume: rotary wellicht wel, DAP niet
 
Berkant zei:
Met APC 100ml en 900ml water enkele spraytjes op de pads even laten trekken en inwrijven met de vingers van het midden naar de buitenkant en daarna onder de kraan lauwwarm water ook weer van het midden naar buiten toe uitknijpend.
Ze werden altijd als nieuw schoon tot ik van de week een rode auto heb gepolijst nu zijn bijna alle pads rood/oranje :(

Heb je je pads weer schoon gekregen??
Heb ook beloofd een auto te gaan doen met rode lak (lijkt meer rode verf zonder lak trouwens)