• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Pads voor de machine en het gebruik er van

Centoquarantasette

Detailing addict
6 jul 2008
900
65
De Ronde Venen
Ik heb een klein assortimentje aan LC pads liggen voor mijn excenter. Nu ben ik vanmiddag een beetje aan het spelen geweest met een sloopdeel.

Ik heb (zoals je vaak ziet in video´s) 1 spraytje met Last Touch gegeven en daarna M21 opgebracht.

Maar eigenlijk leek de M21 naar het binnenste van de pad te verhuizen in plaats van op het plaatwerk terecht te komen. Met Gold Class eigenlijk het zelfde.

Iemand tips. Ik heb heel weinig gebruikt en in de vorm van een kruisje aangebracht op de pad.
 
Gebruik inderdaad een lage stand op de machine. Ik maak altijd een halve maan product uit het midden van de machine, dit werk voor mij het beste!
 
ik trek gewoon altijd een rondje met het product rond de pad, dus een cirkeltje maken tegen de rand aan van de pad.

inderdaad, op lage toeren verspreiden, stand 1-2 en daarna op iets hoger toerental inwerken.

maar heb verder geen ervaring met aanbrengen van wax met de machine, doe dat altijd met het handje...
 
inderdaad geen kruis zetten op de pad maar een rondje of half rondje o.i.d. in ieder geval aan de buitenste rand van de pad. dan even het product. als de pad eenmaal wat product opgenomen heeft dan kun je volstaan met enkele dotjes product op de buitenste rand, anders raakt de pad overvol.
 
Dat zijn weer wat nuttige tips waar ik wat mee kan. Ondanks dat het lijkt alsof het product in zijn geheel in de pad verwijnt zie ik toch wel resultaat. Denk dat ik ook moet wennen aan hoe het verwerken er uit ziet met een machine. Ben eigenlijk alleen maar gewend met de hand te werken.

Omdat ik alleen mijn eigen auto doe en heel incidenteel eens eentje van iemand anders heb ik niet zo´n dure machine gekozen. Namelijk de ParkSide van Lidl. Die is wel wat zwaar maar verder lijkt het best aardig. De laagste stand vind ik best nog wel aan de snelle kant trouwens.