Nadat ik deze Fiat 500 had gedetailed, liet dezelfde eigenaar zijn S60 achter voor een lakbehandeling. De Volvo is niet echt frequent schoongemaakt en als dat wel gebeurde dan was de wasstraat veelal the place to be. Helaas staat hij op winterbanden met wieldoppen in plaats van mooie lichtmetalen velgen wat de auto niet echt tot zijn recht doet komen.
Bij aankomst:
Vrij smerig met her en der vogelpoep op de lak en doffe grijze strips:
Vingerafdrukken in het stof op de achterklep:
Ook de rechterzijde was flink smerig:
Uiteraard eerst begonnen met een flinke wasbeurt met onderstaande producten waar ik in totaal 2,5u mee bezig ben geweest:
- Foamen met Monnello Snow foam
- Monello Lavare shampoo
- APC 1:10 voor de naden en kieren
- PB bug squash
- Iron-X
- Vpro citrus tar & glue remover
- Mother's FX wheelcleaner
- Tuf shine Tire cleaner
- Monello Washmit, spons en droogdoek
Een witte S60 ipv een blauwe:
Daarom gebruik je dus twee emmers:
Iron-X op de velgen:
Toch aardig wat ijzer op de motorkap:
Tijd om hem naar binnen te rijden en de boel eens nader te bekijken.
In zijn behandelruimte:
Krassen op het rechter voorscherm:
De vrijwel altijd aanwezige krassen in de handgreep van de deur:
Ronde krassen op de achterklep:
Krassen op de portieren:
Een S60 bestaat voor een aantal delen uit kunststof: dak, motorkap en achterklep zijn van dit materiaal. De lakdiktemetingen beperkten zich dus tot de zijpanelen. Beide voorste zijpanelen en het linker achterpaneel vertoonden extra diktes (ca. 180 ipv 130 op de overige panelen). Ik was nogal huivering om met de rotary op de motorkap aan de slag te gaan aangezien kunststof de warmte opneemt met alle risico's van het door de lak heengaan van dien. De medium testspot met de DAP, oranje pad en Mezzo leverde niet voldoende resultaat op dus overgestapt naar de DAP met het paarse wolletje en de Veloce. Na drie hits op de motorkap zag ik echter nog steeds krassen in de lengterichting.
Geen tevreden Pakkie dus toch maar voorzichtig aan begonnen met de rotary. Uitendelijk bleek onderstaande behandeling het beste te werken:
- PRO900: rode Meguiar's woolpad met Monello Veloce
- DAP900: oranje pad met Monello Mezzo
- DAP900: zwarte pad met Monello Finale
- Afgenomen met Gyeon Q2 M Prep
- Glaze: PB Black Hole
- Wax: Collinite 845
- Tenslotte nog eens met PB Spray & Wipe alles nagelopen om een streeploos resultaat te krijen
- De krassen onder de handgrepen heb ik aangepakt met de gele en zwarte cone van Monello
Naast het lakwerk uiteraard ook nog op de details gelet:
- De binnen- en buitenzijde van de ramen heb ik gereinigd met de Autoglym Fastglass in combinatie met de Monello Vetro Bianco
- De zwarte plastic delen aan de buitenzijde heb ik gevoed met AutoFinesse Revive Trim
- Banden gevoed met Wolfgang Black Diamond tire gel
Da's wel even een verschil met hoe hij werd gebracht:
Zo hoort hij er bij te staan:
Geen vingerafdrukken meer op een stoffige achterklep
Een swirlfvriije motorkap:
En weg zijn de krassen op de zijkant:
De rechter helft behandeld met Revive Trim:
Spiegelend dak:
Tenslotte nog een aantal before an after-foto's:
Bij aankomst:
Vrij smerig met her en der vogelpoep op de lak en doffe grijze strips:
Vingerafdrukken in het stof op de achterklep:
Ook de rechterzijde was flink smerig:
Uiteraard eerst begonnen met een flinke wasbeurt met onderstaande producten waar ik in totaal 2,5u mee bezig ben geweest:
- Foamen met Monnello Snow foam
- Monello Lavare shampoo
- APC 1:10 voor de naden en kieren
- PB bug squash
- Iron-X
- Vpro citrus tar & glue remover
- Mother's FX wheelcleaner
- Tuf shine Tire cleaner
- Monello Washmit, spons en droogdoek
Een witte S60 ipv een blauwe:
Daarom gebruik je dus twee emmers:
Iron-X op de velgen:
Toch aardig wat ijzer op de motorkap:
Tijd om hem naar binnen te rijden en de boel eens nader te bekijken.
In zijn behandelruimte:
Krassen op het rechter voorscherm:
De vrijwel altijd aanwezige krassen in de handgreep van de deur:
Ronde krassen op de achterklep:
Krassen op de portieren:
Een S60 bestaat voor een aantal delen uit kunststof: dak, motorkap en achterklep zijn van dit materiaal. De lakdiktemetingen beperkten zich dus tot de zijpanelen. Beide voorste zijpanelen en het linker achterpaneel vertoonden extra diktes (ca. 180 ipv 130 op de overige panelen). Ik was nogal huivering om met de rotary op de motorkap aan de slag te gaan aangezien kunststof de warmte opneemt met alle risico's van het door de lak heengaan van dien. De medium testspot met de DAP, oranje pad en Mezzo leverde niet voldoende resultaat op dus overgestapt naar de DAP met het paarse wolletje en de Veloce. Na drie hits op de motorkap zag ik echter nog steeds krassen in de lengterichting.
Geen tevreden Pakkie dus toch maar voorzichtig aan begonnen met de rotary. Uitendelijk bleek onderstaande behandeling het beste te werken:
- PRO900: rode Meguiar's woolpad met Monello Veloce
- DAP900: oranje pad met Monello Mezzo
- DAP900: zwarte pad met Monello Finale
- Afgenomen met Gyeon Q2 M Prep
- Glaze: PB Black Hole
- Wax: Collinite 845
- Tenslotte nog eens met PB Spray & Wipe alles nagelopen om een streeploos resultaat te krijen
- De krassen onder de handgrepen heb ik aangepakt met de gele en zwarte cone van Monello
Naast het lakwerk uiteraard ook nog op de details gelet:
- De binnen- en buitenzijde van de ramen heb ik gereinigd met de Autoglym Fastglass in combinatie met de Monello Vetro Bianco
- De zwarte plastic delen aan de buitenzijde heb ik gevoed met AutoFinesse Revive Trim
- Banden gevoed met Wolfgang Black Diamond tire gel
Da's wel even een verschil met hoe hij werd gebracht:
Zo hoort hij er bij te staan:
Geen vingerafdrukken meer op een stoffige achterklep
Een swirlfvriije motorkap:
En weg zijn de krassen op de zijkant:
De rechter helft behandeld met Revive Trim:
Spiegelend dak:
Tenslotte nog een aantal before an after-foto's: