• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

panoramisch dak en privacy glas reinigen en sealen?

benpoepen

Detailing addict
8 jan 2014
28
50
Mijn nieuwe auto heeft tegenwoordig een panoramische dak (handig tegen vogelkak) en privacy glas achter.
Ik vraag me af wat de beste manier is om deze schoon te krijgen en te houden?

Ik heb de glazen al bewerkt met rain-x, maar een stappenplan voor veel ruiten heb ik nog niet gezien, dus... iemand tips?
 
Glas kun je net zoals lak kleien. Na het kleien zou je de resterende vervuiling kunnen verwijderen met bijvoorbeeld Autoglym Car Glass Polish. Niet zozeer voor de bescherming van het glas, maar voor de waterafstotendheid zou je bijvoorbeeld het glas kunnen behandelen met Nanolex Ultra Glass Sealant. Succes!
 
Dat heb je dan niet meer nodig.

Heb zelf de geyon Q2 view erop zitten en die bevalt prima. Afgelopen kerst erop gedaan en het water loopt er nog steeds prachtig vanaf.
https://www.Carclean.com/product/Gyeon/Q²_View_2x20ml_kit_Q2_View_KIT_102614
 
Na de sealant zal Rain-X niets meer toevoegen. Ik heb zelf ervaring met de Nanolex. Voor mij een aanrader.