• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

ParaNoya stelt zich voor

ParaNoya

Detailing addict
31 mei 2008
279
62
Naam: Carl Noya (ook wel eens ParaNoya genoemd… Geen idee waarom...;) )
Leeftijd: 30
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Vriendin: Ja
Vriendin en detailing hobby te combineren?: Ja



Hallo iedereen!

Na een tijdje rond geneuzeld te hebben op verschillende detailing fora (Autodetailing, Autoforum, Autogeekonline, Autopia, Autoweek, Carclean, Detailingworld, Poorboysworld, Meguiars), ben ik tot de conclusie gekomen dat ik de laatste tijd veel blijf hangen op het Carclean forum. Vorig jaar eind mei aangemeld en sindsdien veel gelezen en bekeken. Nu is het maar eens tijd om me te introduceren.

Ongeveer twee, drie jaar geleden heb ik een Meguiar’s Wash & Wax kit cadeau gekregen en wist bij god niet of dit nou beter was dan de standaard Halfords turtle fles, dus via google op het Meguiar’s forum terecht gekomen. Een wereld ging open!

Binnen no time ben ik van een budget starter naar enthousiaste starter gegaan en heb ik zelfs sinds kort de nodige ervaring opgedaan met de excentrische polijstmachine. Tot nu toe alleen maar exterieur gedaan, maar uiteindelijk wil ik het uitbreiden met het aanpakken van het interieur en de motorruimte.

Mijn detailing arsenaal bestaat uit verschillende merken, zoals Meguiar’s, Poorboy’s, Autobrite, Lake Country en de bekende afplaktape van 3M.
Uiteraard is veel tot stand gekomen dankzij Tim.:cool:
Ben niet bang om andere merken te gebruiken zolang ze maar goede reviews krijgen en hun werk goed doen. Bijvoorbeeld Dodo Juice, Chemical Guys, Mothers, Shining Monkey, Wolfgang, Pinnacle en de Collinite waxen wil ik ook eens gaan proberen. Maar eerst mijn huidige speelgoed opmaken…

Zie hieronder mijn heilige koe (1995 Honda Accord Coupe) en detailing collectie. Ik rij ook motor (1996 Kawasaki ZZR 600), dus die onderhoud ik ook regelmatig (met het handje).


Honda Accord Coupé

HondaAccordCoupe01-800x600.jpg


HondaAccordCoupe02-800x600.jpg


HondaAccordCoupe03-800x600.jpg


HondaAccordCoupe04-800x600.jpg


HondaAccordCoupe05-800x600.jpg


HondaAccordCoupe06-800x600.jpg


HondaAccordCoupe07-800x600.jpg



Kawasaki ZZR 600

KawaZZR60001-800x600.jpg


KawaZZR60002-800x600.jpg


KawaZZR60003-800x600.jpg


KawaZZR60004-800x600.jpg


KawaZZR60005-800x600.jpg


KawaZZR60006-800x600.jpg


KawaZZR60007-800x600.jpg


KawaZZR60008-800x600.jpg



Detailing Collectie

DSC06577-800x600.jpg



Omdat de APC, LT en Shampoo jerrycans groot en zwaar zijn om mee te nemen naar locatie, gebruik ik de 250ml flacons van Poorboy’s. Beetje creabea met etiketten knippen en plakken en het ziet er nog geinig uit ook.

DSC06578-800x600.jpg




Dit alles gaat in twee curver achtige boxen die ik in mijn kofferbak kan meenemen.

DSC06584-800x600.jpg


DSC06585-800x600.jpg



Wassen & Drogen
[*]Autobrite – Heavy Duty Foam Kit (Kärcher)
[*]Autobrite – Supa Snow Foam
[*]Meguiar’s – Gold Class Wash Shampoo & Conditioner
[*]Meguiar’s – All Purpose Cleaner
[*]Meguiar’s – All Wheel Cleaner
[*]Meguiar’s – Ultimate Wash Mitts
[*]Meguiar’s – Water Magnet Drying Towels
[*]Meguiar’s – Soft Touch Microfiber Drying Towel

Kleien
[*]Poorboys World – Poly Elastic Clay
[*]Meguiar’s - Claybar
[*]Meguiar’s – Last Touch

Polijsten
[*]Meguiar’s – Deep Crystal Paint Cleaner (Step 1)
[*]Meguiar’s – Deep Crystal Polish (Step 2)
[*]Meguiar’s – ScratchX
[*]Meguiar’s – M80 Speed Glaze
[*]Meguiar’s – M83 Dual Action Cleaner Polish
[*]Meguiar’s – W8006 Polishing Pads
[*]Meguiar’s – W9006 Finishing Pads
[*]Lake Country – SmartPads CCS 5,5” Orange Light Cutting Pads
[*]Lake Country – SmartPads CCS 5,5” White Polishing Pads

Sealen / Waxen
[*]Meguiar’s – Gold Class Clear Coat Liquid Wax
[*]Meguiar’s – NXT wax
[*]Meguiar’s – M26 Hi-Tech Yellow Liquid Wax
[*]Poorboy’s World – Wheelsealant

Andere oppervlakken
[*]Meguiar’s – Endurance High Gloss Tyre Protection Gel
[*]Meguiar’s – NXT Glass Cleaner
[*]Meguiar’s – NXT All Metal Polysh
[*]Meguiar’s – Gold Class Trim Detailer
[*]Poorboys World – Trim Restorer

Onderhouden
[*]Meguiar’s – Last Touch
[*]Meguiar’s – Quik Wax (carnauba)

Accessoires & doeken
[*]Meguiar’s – Microfiber Towels
[*]Meguiar’s – Ultimate Wipe Edgeless Towels
[*]Meguiar’s – High Tech Applicator Pads
[*]Meguiar’s – Even Coat Microfibre Applicator Pads
[*]Meguiar’s – Triple Duty Detail Brush
[*]Meguiar’s – Spray bottles
[*]Poorboys World – Spray bottles
[*]Poorboys World – Microfibre Applicator
[*]Poorboys World – Dispenser knijpfles
[*]Bosch – Excentrische Polijst Machine PEX 400AE
[*]3M – 3434 afplaktape (25mm)
[*]Action – Microfiber Towels
[*]Wibra – Microfiber Towels
[*]Wibra – Dasty
[*]Blokker – Washmitts
[*]Halfords – Watermagnet


Zoals je ziet aardig wat speelgoed, maar natuurlijk blijft er altijd iets om naar uit te kijken, bijvoorbeeld het spelen met de rotary en het wetsanden (waarbij de lakdikte meter niet mag ontbreken).

Als er behoefte is om de foto’s van mijn “poets” ervaring te zien, moet je maar even gillen, dan maak ik wel een paar mooie verslagen in het show your shine topic (er wordt daar nu toch niet veel gepost vanwege het weer).

Gr,

Carl Noya
 
Welkom! Lekker uitgebreid voorstellen, netjes hoor! Zeker benieuwd naar wat details van je. Als die Honda nog wat omlaag zou kunnen zou dat geen ramp zijn ;)
 
welkom hier:grinning: Auto ziet er heel netjes uit,net zoals de motor.
En dat is al een flinke collectie:party: en uit ervaring weet ik dat die opbergboxen erg handig zijn :D
 
Welkom Carl!
Leuk zoveel foto's van je mooie 'speelgoed'!
Netjes die etiketten op de flesjes!! :)^
(Je hebt me hiermee op een goed idee gebracht! Thanx! )
 
Welkom..! :)^

Zeer aangenaam om te lezen als iemand zich zo voorstelt..! Trouwens leuk speelgoed ,dat om te poetsen maar ook het speelgoed op wielen..
 
Welkom hier op het forum.
Een erg mooie auto heb je:)^ :)^ zelf ook voor gekeken ,maar het werd een accord sedan.

je collectie poets spullen ziet er ook netjes uit :)^

gr Nick
 
Allen bedankt voor het warme welkom :)^

@ Dennis:
Ja ik weet het... Ben al aan het kijken voor een Koni setje zodat de auto niet op een SUV lijkt...:no
Ik zag al dat de accord standaard al aardig hoog op z'n wielen stond, maar het viel pas echt op toen ik de 18" velgen eronder deed.

@ Nick:
Lekker hè een Accord? Rijdt echt super!
Zodra ik moet kijken naar een andere auto (voor gezinsuitbreiding ofzo...), denk ik dat ik het bij een Accord hou, maar dan de 2003 sedan versie :grinning:

@ Angelique:
You're welcome!
Wat voor een idee heb je dan..?

@ Peter:
Die mooie glimlach is van mij, handjes thuis ;) :grinning:

@ de rest:
Thanx! :cool:
Ik dacht, nu ik toch bezig ben met typen, kan ik het net zo goed gelijk goed doen.
Hebben jullie tenminste nog wat om te lezen in deze koude tijden :D
 
ParaNoya zei:
@ Angelique:
You're welcome!
Wat voor een idee heb je dan..?

Ik heb dezelfde flesjes en was al aan het denken hoe ik het beste erop kon zetten wat erin zat.
Maar door de foto van de flesjes van jou, weet ik nu dat ik ook van zulk soort etiketten op mijn flesjes ga aanbrengen ;)
 
ParaNoya zei:
Allen bedankt voor het warme welkom :)^


@ Peter:
Die mooie glimlach is van mij, handjes thuis ;) :grinning:

@ de rest:
Thanx! :cool:
Ik dacht, nu ik toch bezig ben met typen, kan ik het net zo goed gelijk goed doen.
Hebben jullie tenminste nog wat om te lezen in deze koude tijden :D

No worries, ik ben zelf ook erg goed voorzien :grinning:
 
Angelique zei:
Ik heb dezelfde flesjes en was al aan het denken hoe ik het beste erop kon zetten wat erin zat.
Maar door de foto van de flesjes van jou, weet ik nu dat ik ook van zulk soort etiketten op mijn flesjes ga aanbrengen ;)

Ik zat ook al aardig op mijn hoofd te krabben hoor...
Ik gebruikte eerst lege Dasty spray flesjes (dé ontvetter van de Wibra), maar eigenlijk zijn die ook gewoon te groot.

Ik heb in een word document wat tekstvakjes gemaakt en het desbetreffende merklogo van wat erin zit (in dit geval Meguiar's APC, LT en Shampoo).
Beetje pritt erop en plakken maar.
Plakplastic erover (goed en gelijkmatig eroverheen "smeren" anders krijg je luchtbellen) en klaar is kees (Carl).