• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Parkeerfoutje...

17thEngineer

Detailing addict
26 apr 2010
171
62
Afgelopen vrijdagavond helaas voor het eerst schade gereden. Terwijl ik in een parkeergarage net een vak in wou draaien, moest ik ineens uitwijken voor een oudere meneer die zonder te kijken z'n parkeervak uit kwam zetten. Ik dacht 'm hierna nog net het vrije vak in te kunnen draaien, ook al stond ik er een beetje scheef voor. Helaas bleek dit dankzij een pilaartje "net niet" te gaan, met dit als resultaat:

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
(spikkels zijn een spray QD, was al begonnen voor ik aan foto's dacht)

:-& Uiteraard gelijk aan de gang gegaan met kleien en polijsten. Stappenplan: Wassen - Kleien - Mezzo op Oranje - Finale op Wit - Finale op Zwart - Afnemen met Spruzzo - Black Hole op zwart - Waxen

Dit bracht wel enige verbetering, maar er zit nog steeds een hele lelijke schaafplek op en er kwam ook een klein deukje (formaatje knikker) tevoorschijn.

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Iemand enig idee wat ik straks kan verwachten bij schadeherstel qua prijskaartje? Ben wel goed verzekerd, maar was als jonge bestuurder net wat schadevrije jaren aan het opsparen. Zou het zonde vinden als ik van m'n No-Claim beschermer gebruik moet maken, dus het zal hoogstwaarschijnlijk uit eigen zak komen.

Alvast bedankt voor jullie ervaringen. Ik snap dat het even weinig te maken heeft met het "clean" gedeelte van Carclean, maar ik moest het even therapeutisch van me af schrijven! :-/

Is het alleen het spatscherm? Ik heb enige tijd geleden mijn motorkap laten kaal maken en herpuiten (geen deuken. Dat kostte me toen ergens tussen de €200 en €250 bij een Focwa Schadegarantbedrijf. Dus ik schat - ruim rekenend - op €300-€400 (zegt een leek ;)) Een deel van de kosten gaat zitten in het eventueel demonteren van onderdelen. FOCWA bedrijven hebben daar ongeveer vaste prijzen voor per auto. En ik ga er vanuit dat de deur niet meegespoten wordt.

Succes!

Shit zeg, maar je moet denk ik wel op een honderdje of 3 rekenen. Neem eens contact op met Möller Autoschade in Rotterdam. Ze zitten o.a. in Schiebroek en Bergschenhoek

Zelf zat ik al aan het dubbele te denken (pareleffect lak), ik hoop dus dat jullie gelijk hebben en het allemaal meevalt. Gelukkig beperkt de schade zich tot het spatscherm.

Ik heb wel op dit forum allemaal verhalen gelezen dat schadeherstel bedrijven iets "ruimer" rekenen als de rekening naar een verzekeraar gaat in plaats van naar een particulier. Zijn dit stoere verhalen of zit hier een kern van waarheid in? Ik was namelijk van plan om mijn verzekeraar het af te laten handelen en dan mijn verzekering terug te betalen.

In ieder geval bedankt voor het tippen van Möller, hoorde ik toevallig pas van mijn collega ook goede verhalen over!

Niet helemaal duidelijk te beoordelen op de foto maar ik zou er nog wat sterker spul tegenaan gooien geel en inizio bijvoorbeeld, voor zover beoordeelbaar via de foto is er nog veel weg te polijsten:ja

Ja, het is wel mogelijk enkel dit stukje te herspuiten, maar dat doen ze niet zo graag, omdat je dan makkelijk kleurverschil ziet, tussen de andere delen, bij metaalkleur of parelmoereffect.
Ik heb een keer een deur stuk gehad op m'n alfa, dan hebben ze de hele zijkant moeten herspuiten, auto was 2 maand oud, ik wou hem wél perfekt hebben.
Groetjes mini.

Berkant zei:
Niet helemaal duidelijk te beoordelen op de foto maar ik zou er nog wat sterker spul tegenaan gooien geel en inizio bijvoorbeeld, voor zover beoordeelbaar via de foto is er nog veel weg te polijsten:ja

Ik denk dat je het wel goed inschat hoor, veel van de "schaafplekjes" zouden nog wel veel netter te maken zijn. Helaas zitten er ook een paar krasjes op waar de lak echt door is. Bovendien zit er dus een klein deukje in. Nou kan ik natuurlijk wel aan de gang met een lakstift, maar daar heb ik niet zo heel veel vertrouwen in. Kortom, je zou het toch blijven zien. Inizio is in ieder geval wel een paar plekjes omhoog geschoven op m'n wishlist :-"

Uiteindelijk ben ik het wel met Mini eens, ik wil het weer helemaal perfect hebben anders blijf ik ervan balen. :ja

Nou ideaal test object dus lekker aan de gang gaan en eventueel proberen zelf uit te deuken zonder spuiten hier kan je veel simpele spullen voor gebruiken beginnend met de achterkant van een lepeltje.
En uiteindelijk kan je hem altijd nog naar de schadehersteller brengen:cool

En je bent heelveel ervaring rijker ook al lukt het niet;)

Ik denk idd dat je hier nog wel wat meer uit kunt halen met polijsten, iets grover gaan zou ik wel aandurven, zeker als je toch al voorbereid bent op overspuiten, heb je eigenlijk niets te verliezen.

Anders iemand met afdoende ervaring vragen of hij het aandurft om dit voor de te wetsanden en te polijsten.
Ik heb laatst een soortgelijke schade ook aanzienlijk minder zichtbaar gemaakt.

Wel goed oppassen bij het scherpe randje, daar is de lak vaak nog net iets dunner, wellicht daar even aftapen..

+1 Eelco

Anders zou je ook nog spotrepair kunnen overwegen. kost de helft van de genoemde bedragen.

Zo, net terug van het schadeherstelbedrijf. Alacar (Möller) was helaas net dicht, dus even langs geweest bij het bedrijf dat m'n ouders al een paar keer heel goed heeft geholpen.

Als je er echt kritisch naar ging kijken zag je toch dat het spatscherm iets naar binnen was gedrukt. Ze gaan 'm dus uitdeuken en het hele achterste deel opnieuw spuiten om kleurverschil te voorkomen. Al met al ben ik 450 EUR kwijt inclusief BTW. Hierbij zit vervangend vervoer als service van de zaak.

Zijn een paar centen, maar daarna is 'ie wel weer helemaal strak! Al met al een hele nette en opgeruimde zaak, dus ik heb er alle vertrouwen in dat 't goed gaat komen. :-)^

Wat ik me wel afvraag, kan ik 'm straks wel in z'n winterjasje van EX-P en een laagje Natty's zetten? Of moet die verse lak dan nog "ademen"?

Zo dat is niet mis zeg 450 pleuries 8-o
Kan je mooi van te voren zelf nog het eea uitproberen mooie testspot zou ik zeggen:ja

Berkant zei:
Zo dat is niet mis zeg 450 pleuries 8-o
Kan je mooi van te voren zelf nog het eea uitproberen mooie testspot zou ik zeggen:ja

Ik zal niet liegen, het doet zeker eventjes pijn. Op zo'n moment baal je wel een beetje van de keuze voor pareleffect lak in plaats van uni. Maarja, voor dat geld gaan ze wel gewoon de hele boel goed overspuiten en krijg je geen gezeur met kleurverschil. Ik hoef jullie niet uit te leggen dat kleurverschil bij iedere poetsbeurt weer opnieuw een doorn in het oog zou zijn!

Testpotje gaat helaas niet, ze hebben foto's genomen van hoe 'ie er nu bij staat en daarop de prijs gebaseerd. Bovendien kan ik polijsten wat ik wil, maar daarmee krijg ik m'n weggeschraapte lak niet terug. Bovendien denk ik ook niet dat ik 'm met mijn DAP500 uitgedeukt krijg... :o)

Je hebt helemaal gelijk wat betreft het weer strak willen hebben van je lak zou ik ook doen ondanks de centen die je liever aan poetsprodukten had willen besteden:lol

Maareh Dap en uitdeuken hm dacht dat in sommige gevallen sommige pads een zuigend effect kregen als de pad vol zit met product:party