• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Pas op met PB Trim restorer op je pedalen!

307SW

Detailing rookie
1 apr 2009
127
0
Laatste keer toen ik mijn auto alleen aan de buitenkant zou wassen, was ik bezig met PB's Trim Restorer bij het bestuurdersportier. Ik zag toen de voetsteun die mij al een tijdje irriteerde, omdat deze helemaal grijs was uitgeslagen van de rotzooi. Dus ik dacht, Trim restorer kan daar ook wel op, dus lekker de steun weer mooi zwart gemaakt.
Toen vond ik de pedalen er wel grijs naast afsteken, dus daar ook maar een laagje overheen gedaan. Was alles weer mooi zwart... :heart_eyes:

Toen ik een paar uur later weg zou rijden vloog mijn voet bijna van het koppelingspedaal af. Bleken de pedalen helemaal vettig/glad geworden te zijn van de Trim restorer. :s Volgende keer smeer ik dit er dus niet meer op. Duurde paar dagen voordat je voelde dat het helemaal weg was.....

Hoe zit dat eigenlijk als je hier Natural Look op zou smeren? Dit zou ik normaal hiervoor gebruiken. Het is dat ik nu alleen met die fles Trim restorer in mijn hand er toch in de buurt was......
 
Heel simpel: HELEMAAL NIETS OP DOEN! zoals je zelf al gemerkt hebt, is het gevaarlijk. Kan het niet vaak genoeg zeggen, veiligheid gaat voor netheid. Zo wilde sommige mensen bandengel op hun motorbanden doen... ook een big no-no!
 
Ik gebruik alleen APC voor het schoonmaken van de pedalen. Verder geen zaken als trim restorer of natural look (ook dat laat een gladde laag achter!)
 
Lekker slim dan eigenlijk..... :schaam

Helemaal niet bij nagedacht. Vond alleen die pedalen er niet zo mooi uitzien naast het zwarte voetensteuntje.....

Ik zal het nooooooit meer doen.... :-b :roll
 
Het enige wat op mijn pedalen komt, is -soms- een natte doek. Gewoon water. Dit is een deel van mijn auto waar ik me niet zo druk om kan maken als het een beetje vies is.
Ben het eens met Stimpy68 dat veiligheid voorop staat. Ik ben ook wat voorzichtig met behandelen van mijn stuur (bekleed met leder). Is Natural Look hiervoor wel safe?
 
Zo lullig als je er achter moet komen als je ineens van je rempedaal afglijdt tijdens een noodstop of uit wilt wijken en het stuur glipt uit je handen ;) Gewoon je gezond verstand gebruiken.
 
Soepergrover zei:
Ik ben ook wat voorzichtig met behandelen van mijn stuur (bekleed met leder). Is Natural Look hiervoor wel safe?
Ik heb dit pas gedaan en goed uitgepoetst met een doek, ging prima! :ja Ik vind de Natural Look sowieso niet vettig.
 
Voor je lederen stuurwiel kun je PB Leather Stuff gebruiken. Dun laagje aanbrengen, wordt absoluut niet glad of vettig!
 
Heb gisteren met Natural Look mijn hele binnen intereur gedaan inclusief mijn stuur. Totaal geen problemen mee gehad. Mijn stuur is nu netjes schoon zonder glad of plakkerig te zijn. Van mijn pendalen blijf ik af daar doen ik niks aan. Op zijn tijd alleen een doek met wat water.
 
Gister toevallig ook mijn pedalen schoon gemaakt met APC, gelukkig dacht ik nog het is vast niet slim om het met PB Trim Restorer te doen :-"
Alleen APC maakte al een aardig verschil gelukkig.
 
Pedalen gewoon met een sopje met dreft afwasmiddel schoongemaakt. Had toen geen APC. Moet zeggen ze zijn weer mooi zwart en totaal niet glad (dreft ontvet nl erg goed).:cool:
 
Ik kom liever niet aan mijn stuur met Natural Look, wordt ook iets te glad naar mijn zin.
Daarbij is het effect redelijk snel weg omdat je het stuur intensief gebruikt hé ;)
 
Die rubbertjes op (over) de pedalen zijn over het algemeen niet duur, dus ik zou ze gewoon vervangen als ze echt lelijk zijn geworden.
Kan me wel voorstellen dat ze in negatieve zin opvallen in een opgeruimd interieur.