• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Passat Sedan 2001 (Inky Blue)

rvarkelen

Detailing addict
3 sep 2010
156
65
Vandaag een leuk dagje vrij dus eindelijk eens tijd om de Passat beet te pakken.
Het idee was om een volledige detail te doen maar daar ben ik niet meer aan toe gekomen, geen interieur / motorruimte dus, 't was erg warm en de dames thuis wilden ook nog aandacht...Na ongeveer 8u buffelen in de hitte was ik helemaal gebroken. Ik ben vanmorgen om 7.30 begonnen in een vrij warm ochtendzonnetje; de volgende stappen zijn vervolgens uitgevoerd

- Afspoelen
- Wassen met Poorboy's Super Slick & Suds, natuurlijk met een washmitt en 2 emmer methode
- Afgedroogd met de Watermagnet van Meguairs (ja, de drying towel staat op de lijst, goede verhalen over gehoord ;))
- Gekleid met Meguiars Clay
- Rondje met de DAP900 met Monello Mezzo op oranje Kompressor pad
- Rondje met de DAP900 met Monello Finale op groene Kompressor pad
- Voeden met Poorboy's Black Hole
- Afgenomen met meerdere Poorboys Deluxe Mega Towels
- Qua wax wilde ik eerst voor de Colinite 915 gaan maar gezien de hitte was de Poorboy's Natty's Blue een verstandigere keus
- Trims en banden in Black WOW
- Ramen met Meguiars NXT Generation Glass Cleaner
- De boel nog eens goed nagelopen met een Cobra Supreme Buff 530 doek

Qua lakcorrecties heb ik enkele oppervlakkige krasjes weggewerkt met de Pro900, de eerste stapjes met de rotary, ik heb geprobeerd er foto's van te maken maar da's verdomd lastig om dat goed in beeld te krijgen...ik ben heel voorzichtig te werk gegaan, niet verder dan oranje + Mezzo op standje 4, temperatuur van het lakwerk goed in de gaten gehouden maar ik was echt verblijd met het resultaat, dat smaakt naar meer!

Helaas beschik ik niet over een garage/carport/poetsruimte en is alles gewoon hier voor de deur uitgevoerd, om de zon een beetje te weren heb ik een parasol uit de achtertuin gebruikt zodat ik netjes in delen in de schaduw kon werken, desalniettemin ben ik toch flink verbrand :o De buren die meerdere keren voorbij kwamen (naar het werk, terug van het werk) verklaarden me allen voor gek, enfin, je kent de reacties wel ;)

Fototime!

Achterklep%20vies.webp

De achterklep verraadt het al; opgedroogde regendruppels, boomsappen, fraai was het niet

Vogelpoep%20dak.webp

Uitwerpselen van vliegende aardbewoners

Afspoelen.webp

Afspoelen in een warm ochtendzonnetje

Beading%20Collinite%20achterklep.webp

Nog een beetje beading van eerdere Collinite 915

Twee%20emmers%20werkt.webp

Twee emmers...'t is wat

Kleien%20dak.webp

Van het dak kwam niet zo gek veel vervuiling

Kleien%20motorkap.webp

De motorkap liet al iets meer zien

Kleien%20voorschermen.webp

Van de voorschermen kwamen wat spettertjes teer/boomsap o.i.d.

Wheel%20Sealant.webp

De velgen zijn gister weer teruggeplaatst na een fijn bezoek aan de poedercoater en staan in 4 lagen PB Wheel Sealant, die hadden dus nog geen aandacht nodig, die druppels lagen er 3u na het wassen nog steeds op...

Geen actiefoto's, dus hier de resultaten:

Nicknameless.webp

Dit schijnt verplicht te zijn bij een show-off? :)

Front.webp

Het neusje nog half in de schaduw van mijn geimproviseerde carport

Neus%20laag.webp

Trims in de Black WOW

Zijkant.webp

Van de zijkant

Achterkant.webp

Backside

Totaal.webp

Totaalplaatje

Voor de volgende showoff ga ik eens flink oefenen om het plaatwerk netjes op de foto te krijgen, want dat viel nog een beetje vies tegen :-"
Verder sta ik open voor al jullie commentaar, kritiek en lovende reacties
o:-)

Remco

Nette detail, en mooie write up!
Spelen met de focus van de camera is key om krasjes e.d. op de foto te krijgen :-)^

Oei dat is een retestrakke Passat. Jij bent een topjeukert! (of is dit voor die terminologie het verkeerde forum?)

@ivo's: thanks! Met de focus heb ik inderdaad gespeeld maar er was zoveel zonlicht om me heen dat ik hoofdpijn kreeg van het door-de-zoeker-kijken...we hebben een DSLR met een aardig lensje dus zal nog eens spelen met de settings.

@Paulus: thanks :)

@BlackPassat: thanks! Heb het geleerd van de opperjeukert he ;)

@Fraxter: thanks! Ja zo'n parasol is echt een uitkomst, al is zo'n voet wel wat zwaar om mee te slepen in de warmte ;) Volgende keer eens kijken voor een grote partytent.

Vanavond kwam ik bij m'n auto en zat er een briefje in m'n deur geschoven; "Heeft u planne om nu of in de toekomst uw auto te verkopen?" (ja echt, planne)...vage kaartjes :s

knap gedaan Remco :-)^ het was inderdaad warm...ik heb omwille van dezelfde reden vandaag ook niet voor de collinite gekozen ;-) Leve Poorboys bij zo'n weer :love

Is het niet veel werk om iedere keer een partytent op te zetten? Anders is zoiets echt een uitkomst als de garage niet groot genoeg is.

@cosawim: Kun je poorboys echt in de volle zon gebruiken? Ik sprayde vrijdag wat spray en wipe op de kofferdeksel en begon eigenlijk direct te koken... leek me niet echt goed.

@fraxter: bij de meeste produkten van hen lukt dit probleemloos...ik heb ooit een een zwarte JAG gedaan met focusio (de show off staat er nog ergens tussen) toen het 34°C was in de schaduw....wij stonden in volle zon :-& .
Om het intereiur te reinigen moest de wagen draaien met de airco aan om zelf niet te smelten.:-p
Poorboys (zonder teveel reclame te maken) is één van de merken die hun beloften meestal waarmaken :love