Vandaag een leuk dagje vrij dus eindelijk eens tijd om de Passat beet te pakken.
Het idee was om een volledige detail te doen maar daar ben ik niet meer aan toe gekomen, geen interieur / motorruimte dus, 't was erg warm en de dames thuis wilden ook nog aandacht...Na ongeveer 8u buffelen in de hitte was ik helemaal gebroken. Ik ben vanmorgen om 7.30 begonnen in een vrij warm ochtendzonnetje; de volgende stappen zijn vervolgens uitgevoerd
- Afspoelen
- Wassen met Poorboy's Super Slick & Suds, natuurlijk met een washmitt en 2 emmer methode
- Afgedroogd met de Watermagnet van Meguairs (ja, de drying towel staat op de lijst, goede verhalen over gehoord )
- Gekleid met Meguiars Clay
- Rondje met de DAP900 met Monello Mezzo op oranje Kompressor pad
- Rondje met de DAP900 met Monello Finale op groene Kompressor pad
- Voeden met Poorboy's Black Hole
- Afgenomen met meerdere Poorboys Deluxe Mega Towels
- Qua wax wilde ik eerst voor de Colinite 915 gaan maar gezien de hitte was de Poorboy's Natty's Blue een verstandigere keus
- Trims en banden in Black WOW
- Ramen met Meguiars NXT Generation Glass Cleaner
- De boel nog eens goed nagelopen met een Cobra Supreme Buff 530 doek
Qua lakcorrecties heb ik enkele oppervlakkige krasjes weggewerkt met de Pro900, de eerste stapjes met de rotary, ik heb geprobeerd er foto's van te maken maar da's verdomd lastig om dat goed in beeld te krijgen...ik ben heel voorzichtig te werk gegaan, niet verder dan oranje + Mezzo op standje 4, temperatuur van het lakwerk goed in de gaten gehouden maar ik was echt verblijd met het resultaat, dat smaakt naar meer!
Helaas beschik ik niet over een garage/carport/poetsruimte en is alles gewoon hier voor de deur uitgevoerd, om de zon een beetje te weren heb ik een parasol uit de achtertuin gebruikt zodat ik netjes in delen in de schaduw kon werken, desalniettemin ben ik toch flink verbrand De buren die meerdere keren voorbij kwamen (naar het werk, terug van het werk) verklaarden me allen voor gek, enfin, je kent de reacties wel
Fototime!
De achterklep verraadt het al; opgedroogde regendruppels, boomsappen, fraai was het niet
Uitwerpselen van vliegende aardbewoners
Afspoelen in een warm ochtendzonnetje
Nog een beetje beading van eerdere Collinite 915
Twee emmers...'t is wat
Van het dak kwam niet zo gek veel vervuiling
De motorkap liet al iets meer zien
Van de voorschermen kwamen wat spettertjes teer/boomsap o.i.d.
De velgen zijn gister weer teruggeplaatst na een fijn bezoek aan de poedercoater en staan in 4 lagen PB Wheel Sealant, die hadden dus nog geen aandacht nodig, die druppels lagen er 3u na het wassen nog steeds op...
Geen actiefoto's, dus hier de resultaten:
Dit schijnt verplicht te zijn bij een show-off?
Het neusje nog half in de schaduw van mijn geimproviseerde carport
Trims in de Black WOW
Van de zijkant
Backside
Totaalplaatje
Voor de volgende showoff ga ik eens flink oefenen om het plaatwerk netjes op de foto te krijgen, want dat viel nog een beetje vies tegen :-"
Verder sta ik open voor al jullie commentaar, kritiek en lovende reacties
o
Remco
Het idee was om een volledige detail te doen maar daar ben ik niet meer aan toe gekomen, geen interieur / motorruimte dus, 't was erg warm en de dames thuis wilden ook nog aandacht...Na ongeveer 8u buffelen in de hitte was ik helemaal gebroken. Ik ben vanmorgen om 7.30 begonnen in een vrij warm ochtendzonnetje; de volgende stappen zijn vervolgens uitgevoerd
- Afspoelen
- Wassen met Poorboy's Super Slick & Suds, natuurlijk met een washmitt en 2 emmer methode
- Afgedroogd met de Watermagnet van Meguairs (ja, de drying towel staat op de lijst, goede verhalen over gehoord )
- Gekleid met Meguiars Clay
- Rondje met de DAP900 met Monello Mezzo op oranje Kompressor pad
- Rondje met de DAP900 met Monello Finale op groene Kompressor pad
- Voeden met Poorboy's Black Hole
- Afgenomen met meerdere Poorboys Deluxe Mega Towels
- Qua wax wilde ik eerst voor de Colinite 915 gaan maar gezien de hitte was de Poorboy's Natty's Blue een verstandigere keus
- Trims en banden in Black WOW
- Ramen met Meguiars NXT Generation Glass Cleaner
- De boel nog eens goed nagelopen met een Cobra Supreme Buff 530 doek
Qua lakcorrecties heb ik enkele oppervlakkige krasjes weggewerkt met de Pro900, de eerste stapjes met de rotary, ik heb geprobeerd er foto's van te maken maar da's verdomd lastig om dat goed in beeld te krijgen...ik ben heel voorzichtig te werk gegaan, niet verder dan oranje + Mezzo op standje 4, temperatuur van het lakwerk goed in de gaten gehouden maar ik was echt verblijd met het resultaat, dat smaakt naar meer!
Helaas beschik ik niet over een garage/carport/poetsruimte en is alles gewoon hier voor de deur uitgevoerd, om de zon een beetje te weren heb ik een parasol uit de achtertuin gebruikt zodat ik netjes in delen in de schaduw kon werken, desalniettemin ben ik toch flink verbrand De buren die meerdere keren voorbij kwamen (naar het werk, terug van het werk) verklaarden me allen voor gek, enfin, je kent de reacties wel
Fototime!
De achterklep verraadt het al; opgedroogde regendruppels, boomsappen, fraai was het niet
Uitwerpselen van vliegende aardbewoners
Afspoelen in een warm ochtendzonnetje
Nog een beetje beading van eerdere Collinite 915
Twee emmers...'t is wat
Van het dak kwam niet zo gek veel vervuiling
De motorkap liet al iets meer zien
Van de voorschermen kwamen wat spettertjes teer/boomsap o.i.d.
De velgen zijn gister weer teruggeplaatst na een fijn bezoek aan de poedercoater en staan in 4 lagen PB Wheel Sealant, die hadden dus nog geen aandacht nodig, die druppels lagen er 3u na het wassen nog steeds op...
Geen actiefoto's, dus hier de resultaten:
Dit schijnt verplicht te zijn bij een show-off?
Het neusje nog half in de schaduw van mijn geimproviseerde carport
Trims in de Black WOW
Van de zijkant
Backside
Totaalplaatje
Voor de volgende showoff ga ik eens flink oefenen om het plaatwerk netjes op de foto te krijgen, want dat viel nog een beetje vies tegen :-"
Verder sta ik open voor al jullie commentaar, kritiek en lovende reacties
o
Remco