• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

PB Black Hole of Lime Prime Lite

JeePee

Detailing rookie
5 jun 2008
45
0
A.s. vrijdag ga ik me eigen zwarte auto detailen.

Nou ga ik eerst machinaal aan de slag met M83 en M80 en uiteindelijk komt er een laagje Supernatural op. Alleen voor de SN wil ik nog eerst Lime Prime Lite (cleaner) en/of PB Black Hole (glaze) aanbrengen.

Wat raden jullie me aan?
 
Black Hole na de Lime Prime Lite is in principe overbodig, de LPL is ook een glaze, net als de Black Hole:

Dodo Juice Lime Prime Lite Cleaner Glaze is gebaseerd op Lime Prime, maar dan zonder micro abrasives. Zoals met elke polish kan er bij onoordeelkundig gebruik op zachte lakken mogelijk schade ontstaan tijdens het aanbrengen. Hoewel Lime Prime uitstekend is ontvangen en een zeer succesvol product is, zag Dodo Juice de noodzaak een ‘mildere’ variant uit te brengen welke ook de meest terughoudende gebruiker zou aanspreken.

Bovendien is Lime Prime Lite zeer geschikt na het machinaal polijsten, wanneer geen ‘cutting’ actie meer is vereist.

Effectief is Lime Prime Lite een ‘cleaner glaze’, die de de toplaag van de lak eerst reinigt alvorens een dunne laag glazing oliën aan te brengen. Dit verhoogt de glans en biedt een uitstekende basis voor de wax.

Bij onafhankelijke tests op Detailing World is een glansmeter gebruikt om de glans te vergelijken van een machinaal gepolijst paneel vóór en na gebruik van Lime Prime Lite, waarbij een aanmerkelijke verbetering is gemeten. De gemeten verbetering was overigens het dubbele van hetgeen een zekere chocoladekleurige (en –geurende) concurrent wist te bereiken.

Verschil is wel dat de LPL geen fillers bevat, Black Hole wel, de laatste zal dus kleine krasjes verbergen.
 
Oke duidelijk, maar na het machinale gedeelte zou ik in principe geen fillers meer nodig moeten hebben. Dus het gaat me dan alleen om de glaze van deze produchten. Welke zou dan beter zijn? In principe denk ik dan aan de LPL, aangezien dat ook een Dodo Juice product is.
 
Ik denk inderdaad dat de LP beter is dan de BH, het prijsverschil is ook aanzienlijk 35,- voor ~500ml LP en 17 voor BH. Dat prijsverschil staat dan ook ergens voor. Ikzelf ben hélemaal weg van LP echt een geweldig produkt. Je lak wordt superglad en ik heb nog nooit iets meegemaakt wat zó makkelijk af te nemen is.

Als je het geld kan missen zou ik absoluut LP nemen ipv BH.
 
Wat glaze betreft maakt het denk ik niet uit. Al zou je inderdaad zeggen dat LPL beter aan zal sluiten bij de wax.
 
Ik ben zelf ook zeer tevreden met de LPL :) maar de black hole is voor mij voor ff gauw..

Je had neem ik aan de M83 en M80 binnen zie ik :weetniet had er niks meer over gehoord nl. :!
 
Ja sorry, heb ze al een tijdje binnen hoor, bedankt! :grinning:

Gebruikte hiervoor ook al M83 en M80, alleen zijn deze bijna leeg.