• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

PB Naty Paste met DAP500

cool0

Detailing rookie
21 jul 2009
28
0
Ik heb vandaag mijn Dap500 binnen gehad (thank you CC) en wil van het weekend mijn auto (of beter gezegd die van mijn vriendin want die rijdt er altijd in) machinaal in de Wax zetten echter gebruik ik altijd de PB Naty Paste (Blue). Deze wax is in mijn ogen nogal vrij hard in het potje geen "vla" dus waar sommige overpraten. Vroegah bracht ik het aan met een rode wax pad en smeerde dit dan over de auto, hoe ga ik te werk met een machine? Ik neem aan dat je de wax laag nu machinaal kan aanbrengen maar hoe? De video's die ik heb gezien tot dusver gebruiken allemaal polishers, sealers etc dus relatief vloeibare producten.

of de wax uit de pot halen met microfiber handschoenen.
en dan op de machine smeren.

ik kon mij herinneren dat de natty's ook uit de pot te halen was. (Dodo bijvoorbeeld niet)

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Dat 'vla' is eerder van toepassing bij een wheelwax en niet bij een natty heb ik zomaar het idee.
Idd zoals nicknameless zegt, even 'vingeren' en dan smelt is meteen weg .... daarna kan zo op een pad doen.

Of je koopt de Dodo Juice Machine Stick

Ik meen mij te herinneren dat er ooit een forumlid een wax heeft omgesmolten en deze in een oude deoderant stick heeft gegoten, laten stollen en gebruikt heeft.

GEVONDEN

Zie het als een deoderant voor de auto :lol

Ik gebruik altijd een theelepeltje. Hiermee schraap ik wat wax uit de pot en smeer het op de pad. Werkt ook prima.

nicknameless zei:
Of je koopt de Dodo Juice Machine Stick

Ik meen mij te herinneren dat er ooit een forumlid een wax heeft omgesmolten en deze in een oude deoderant stick heeft gegoten, laten stollen en gebruikt heeft.

GEVONDEN

Zie het als een deoderant voor de auto :lol

Klopt Nicknameless!!!! Dat was ik!

Ik zie dat je het betreffende artikeltje al boven water hebt gehaald. Ik heb die zelfgemaakte waxstik nog steeds en hij werkt ook nog perfect voor met de DAP.

Geinig, ik zag dit artikel en dacht direkt "hee daar heb ik een oplossing voor!". Het streelt mij ego dat een ander forumlid dit artikel ook heeft onthouden.

Overigens heb ik voor de winter de auto in de collinite gezet met deze stick (gevuld met collinite 915) en na driemaal wassen en 5 1/2 maand later is de beading nog steeds in orde!

Groeten en succes
GdV

PS inmiddels heb ik van het merk Nivea een andere okselstick gekocht (inmiddels al een stuk of tig want het is ook nog gewoon een goede okselstick:)en die is inmiddels leeg en schoongemaakt. Zodra mijn huidige stick leeg is ga ik die stik/verpakking met wax vullen. De reden hiervoor is dat de nivea okselstik beter/mooier is en makkelijker te vullen. Als je dit dus zou willen doen en de nivea stik wil gebruiken moet je het afsluitdekseltje dat je moet verwijderen als je de stick voor het eerst gebruikt niet weggooien! Je vult de stik namelijk vanaf de onderkant terwijl de stick ondersteboven staat. Het genoemde dekseltje moet je dan op de stik doen. Wellicht plaats ik daar tegen die tijd wel weer een fotopresentaite van.