• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

PB Ouick wax plus

robsel

Detailing addict
3 jul 2009
96
55
Ik gebruik regelmatig na de wasbeurten de PB QW+. Nu heb ik een paar vragen:
- Moet deze QW was lang drogen ?
- Mag het op een klein beetje vochtige wagen of moet deze echt droog zijn?
-Als ik het op de wagen spuit heb ik last van overal kleine spetters ( o.a. op de rubbers en ramen). Ik heb al geprobeerd te spuitmond bij te stellen maar de straal is iets te hard (nevelt niet echt). Op een zwarte wagen zie je dat erg gauw.
- Is het beter als ik de spuitmond er af haal en het gewoon op een mv doekje doe?

gr
 
op een mf applicator spuiten..

zo gebruik je waarschijnlijk ook minder product, en ik zou het op een droge auto doen!
 
Dit soort producten (met carnauba toevoegingen) nooit direct op je lak sprayen, altijd eerst op een MF doek of applicator aanbrengen, dan op de lak verdelen, even laten drogen, afnemen, klaar!
 
Thanks, dat is mij dan geheel duidelijk , (ik moet nog veel leren.....)
Als ik mijn auto gewassen heb zitten er soms nog druppelvlekjes op, deze verwijder ik dan met de PB QW of kan ik dat beter met PB spray & wipe doen ?
Kan dat dan met verdunde PB spray & wipe (dat gebruik ik voor de klei ook)?
 
Pas alleen wel op met spray & wipe in combinatie met de Collinte 845....
Blijft niets van je wax laag over....
 
Dat heb ik nog nooit gemerkt of gehoord: Spray and Wipe verwijderd je 845 :weetniet
De 845 is detergent bestendig, en dan zou Spray and Wipe het verwijderen?? Heb je dit zelf ondervonden?
 
kan ik me haast niet voorstellen..

ik heb er met dasty 1:1 op gespoten / geboend.. en nog steeds niet helemaal eraf.....

nu neem ik aan dat dasty iets aggresiever is als spray&wipe
 
ik zal het wel eens filmen.. heb gister vriendinnetjes auto gedaan (en heb nu een dslr met film functie)

dat zelfs 1:1 dasty niet weg vreet (moet nog wel ff flessie dasty zoeken / kopen)
 
Zoals ik al zei, en het staat ook op de fles, Collinite 845 is detergent resistant, oftewel, het is bestand tegen wasmiddelen en dergelijke, daarom is het ook zo slecht uit de gebruikte pad te krijgen ;) En daarom houdt de 845 zo lang. Ik kan mij daarom totaal niet voorstellen waarom Spray and Wipe de 845 zou verwijderen :weetniet
 
stimpy68 zei:
Dat heb ik nog nooit gemerkt of gehoord: Spray and Wipe verwijderd je 845 :weetniet
De 845 is detergent bestendig, en dan zou Spray and Wipe het verwijderen?? Heb je dit zelf ondervonden?


Ja, ik denk haal even wat opgedroogde druppels van de motorkap af met spray & wipe. Auto stond net twee weken in de 845.
Week later wordt de auto weer gewassen. Hele auto perfecte beading en sheeting behalve de plek waar ik met de spay en wipe bezig ben geweest.
 
Dan is er toch iets anders aan de hand denk ik, lijkt mij zeer sterk dat spray and wipe dit heeft gedaan... :weetniet
 
Ik kon het me ook niet voorstellen, maar het is precies de plek waar ik met spray & wipe de druppels heb verwijderd.
De auto staat verder ook altijd binnen.
 
Per ongeluk de Spray & Rinse gebruikt? ]d~^

Blijft toch gek. S&W zou je wax met rust moeten laten. En toch zeker Collinite 845.
Lag het ook niet aan je doek?