Ik wil langzaam een beetje gaan beginnen met wat meer te polijsten - ik ga beginnen met de PB prof polish, deze zomer, maar wil alvast gaan nadenken en informatie verzamelen over PB Polish sample kit #5 en de Monello V2 kit (en eventueel op de carcleandag aanschaffen). De Prof polish heb ik staan vandaar dat ik hiermee wil gaan beginnen tenzij jullie aanraden om die alleen te gebruiken als lakcleaner en voor de chroomdelen. Voor nu dacht ik PB Prof polish eerste rondje met oranje handpad en een tweede rondje met de witte handpad (voor de zomer). Daarna wil ik wat zwaarder kunnen gaan werken vandaar de sample kit van PB of de V2 kit van Monello.
De lak van Skoda (zoals alle vag lakken) schijnt hard te zijn - en dus wil ik graag weten met welke polish ik naast de Prof polish het beste uit de voeten kan. Ik ga nu nog handmatig te werk - ook met polijsten voorlopig nog en weet dat ik dan niet hetzelfde resultaat bereik als wat met een dap te behalen is maar wil er voor nu wel het beste uithalen. Dap staat op mijn verlanglijstje maar wil daarvoor eerst een clinic volgen om te weten of het machinale ook daadwerkelijk iets voor me is en welke dap + aanvullingen ik dan het beste kan nemen. Wat ik nu graag wil weten is met welk merk polish ik voor nu (= handmatig) de beste resultaten ga bereiken.
Hoop dat ik enigszins duidelijk ben geweest en dat ik veel adviezen mag krijgen die de keuze duidelijk mogen gaan maken.
Hieronder nog even de verpakkingsinhoud van PB en Monello:
Poorboys (23,99) - Handige sample SSR (Super Swirl Remover) kit met 4 doseerflesjes (120 ml. per stuk!) van de volgende producten:
SSR 1
SSR 2
SSR 2.5
SSR 3
Monello (57,99) - De kit bevat 500ml verpakkingen van:
- Raffini Inizio Forza - Compound Cut 6/5 Gloss 2.5/5
- Raffini Mezzo - Polish Cut 3.5/5 Gloss 3/5
- Raffini Finale - Finishing Polish Cut 2/5 Gloss 5/5
- Raffini Spruzzo - Inspection Spray
De lak van Skoda (zoals alle vag lakken) schijnt hard te zijn - en dus wil ik graag weten met welke polish ik naast de Prof polish het beste uit de voeten kan. Ik ga nu nog handmatig te werk - ook met polijsten voorlopig nog en weet dat ik dan niet hetzelfde resultaat bereik als wat met een dap te behalen is maar wil er voor nu wel het beste uithalen. Dap staat op mijn verlanglijstje maar wil daarvoor eerst een clinic volgen om te weten of het machinale ook daadwerkelijk iets voor me is en welke dap + aanvullingen ik dan het beste kan nemen. Wat ik nu graag wil weten is met welk merk polish ik voor nu (= handmatig) de beste resultaten ga bereiken.
Hoop dat ik enigszins duidelijk ben geweest en dat ik veel adviezen mag krijgen die de keuze duidelijk mogen gaan maken.
Hieronder nog even de verpakkingsinhoud van PB en Monello:
Poorboys (23,99) - Handige sample SSR (Super Swirl Remover) kit met 4 doseerflesjes (120 ml. per stuk!) van de volgende producten:
SSR 1
SSR 2
SSR 2.5
SSR 3
Monello (57,99) - De kit bevat 500ml verpakkingen van:
- Raffini Inizio Forza - Compound Cut 6/5 Gloss 2.5/5
- Raffini Mezzo - Polish Cut 3.5/5 Gloss 3/5
- Raffini Finale - Finishing Polish Cut 2/5 Gloss 5/5
- Raffini Spruzzo - Inspection Spray