• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

PB Spray & gloss verdunnen?

Ric325i

Detailing guru
20 aug 2013
4.725
193
Beste autoliefhebbers,

Pb spray and wipe (1 op 1 verdund met demi water) gebruik ik oa welleens na het wassen voor een streeploos resultaat en extra glans.
Nu heb ik bij wijze van experiment een flesje PB spray & gloss gekocht voor eigelijk het zelfde doel en tevens te vergelijken waarbij ik hoop net iets meer glans te verkrijgen.

-Kan ik PB spray & gloss ook 1 op 1 verdunnen met demi water?

Wat ik zelf wel al vind is dat PB spray & wipe veel lekkerder ruikt maar ja het gaat om het resultaat...
 
Ric325i;340531 zei:
Beste autoliefhebbers,

Pb spray and wipe (1 op 1 verdund met demi water) gebruik ik oa welleens na het wassen voor een streeploos resultaat en extra glans.
Nu heb ik bij wijze van experiment een flesje PB spray & gloss gekocht voor eigelijk het zelfde doel en tevens te vergelijken waarbij ik hoop net iets meer glans te verkrijgen.

-Kan ik PB spray & gloss ook 1 op 1 verdunnen met demi water?

Wat ik zelf wel al vind is dat PB spray & wipe veel lekkerder ruikt maar ja het gaat om het resultaat...
Als je na het wassen toch de moeite neemt om spray n wipe te gebruiken kan ik je ook van harte PB QD+ aanraden. Een erg fijne spray met een klein beetje carnauba, de extra glans/wetlook is ongekend voor een QD.
 
Renzo,
De Pd QD + staat ook nog op mijn verlanglijstje om te proberen dus dank voor de tip .
Heb jij de QD +wax ook wel eens geprobeerd?
Die wil ik ook nog eens proberen namelijk en ben benieuwd naar evt ervaringen.
 
Bedoel je PB QW plus?
https://www.Carclean.com/product/Poorboys_World/QW_Quick_Wax_Plus_473ml_PB_QW16_100718

Die ken ik persoonlijk niet. Ik ben wel fan van PB producten aangezien die over het algemeen lekker makkelijk verwerken en een goed resultaat opleveren.

Ik heb wel een soortgelijk product van Mothers, Advanced Spray Wax.
https://www.Carclean.com/product/Mothers_Wax/Reflections_Advanced_Spray_Wax_710ml_10224_100222

Dit geeft daadwerkelijk een snelle waxlaag die bij mij ongeveer een maandje standtijd heeft. Ik vind het vooral handig dat je het op een je net gewassen auto (die nog niet droog is) aangebracht kan worden. Vervolgens even uitbuffen en een mooie diepe wetlook/glans als resultaat.
 
Renzo ,

Ik bedoel idd PB QW+ die wil ik ook nog eens proberen.
Maarre die spray&gloss kan ik die verdunnen weet jij dat?
 
Geen idee of het kan, ik weet wel dat heel veel mensen hier op het forum dat doen met veel producten. Het kan sowieso geen kwaad als je dat bedoelt, de concentratie is lager dus wellicht een minder resultaat als gevolg. Je zou zelf een klein klein beetje kunnen proberen, bijvoorbeeld 100 ml QW / 100 ml (gedest) water. Niet geschoten is altijd mis!
 
Het zal ongetwijfeld kunnen, alleen vraag ik me af in hoeverre de "gloss" als toevoeging nog tot zijn recht komt