• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

PB's Black Hole

MrSandman zei:
En daarover weer een laag wax en het blijft langer glanzen?

vraag me af of dat werkt... denk dat de hechting van de glaze niet goed genoeg is op een gesealde/gewaxde lak dus met de eerste bui zal het wel stuk minder worden, en dan is het zonde van die wax
 
Bij mijn pikzwarte Golf heb ik het volgende ontdekt.
Ik heb veel swirls en krasjes in mijn lak die je er niet makkelijk uit krijgt.
Ik ben begonnen met de SSR1, daarna Black Hole en daarna de Ex-Sealent.
Bij de eerste 2 stappen knapte de lak heel erg op maar met die laatste stap zag ik dat de swirls en krasjes weer terug kwamen.
De glans bleef er in het begin wel mooi op zitten.
Na 3 weken ziet de lak er uit alsof er in 5 jaar geen wax op geweest is.(lichte waas over de lak en krasjes heel duidelijk zichtbaar)
Als eerste stap de SSR2.5 hoef ik niet te doen, krijg er alleen maar meer krassen van.
Heb nu de Black Hole weer gepakt en daarna met Natty's Paste Wax Blue gebruikt.
De swirls en krasjes zie je nu nagenoeg niet meer maar heb het idee dat het maar tijdelijk is.

Doe ik wat verkeerd?

Vind Poorboys een mooi product omdat het goed glimt en in de zon te gebruiken is alleen jammer dat het niet lang mooi blijft zitten.
 
De klei zorgt ervoor dat de vervuiling úit de swirls worden gehaald. Wat je nu doet, is als het ware de swirls en lakvervuiling afdichten/aftoppen met PB Blackhole en wax.

Er is genoeg keuze wat betreft de klei en kleikits.
Ik zou alleen niet de Meguiars Aggresive en Mild nemen. Deze is alleen voor echt serieuze vervuiling. Als je deze verkeerd gebruikt, maak je alleen maar meer 'schade'.

De meeste hier hebben de kleipakket van Meguiars of Mothers.

Patrick
 
Het allerbelangrijkste voor een goed resultaat is om met een schone lei te beginnen, dat betekend dus een ondergrond die optimaal gereinigd is. Als je geen claybar gebruikt hebt, dan zijn er nog verontreinigingen op de lak aanwezig (nee, een paintcleaner zoals de SSR verwijderd deze niet of niet allemaal), wat je nu in principe hebt is dat je een laklaag hebt, daarop oppervlakte vervuiling met daarbovenop een glaze/sealant/wax. Deze laatste stappen hechten niet of niet goed aan de lak dus verdwijnen sneller. In mijn ogen is de klei een onmisbare stap voor een schitterend resultaat, de oppervlakte vervuiling houdt ook de glans tegen die in de lak zit, maar die zie je dus niet omdat er een vuile laag overheen zit ;)
 
Ok even voor de duidelijkheid dan....
Het word dus eerst kleien, dan Black Hole en dan Natty's Paste Wax?
 
John zei:
Ok even voor de duidelijkheid dan....
Het word dus eerst kleien, dan Black Hole en dan Natty's Paste Wax?

Dat is de goeie volgorde maar daarmee heb je niet je krasjes en / of swirls eruit. Hoogstens camoufleer je ze wat!
 
5 stappen:

- wassen (spreekt voor zich)
- kleien (spreekt ook voor zich)
- cleanen (paintcleaner van Meguiar's of SSR serie van Poorboy's o.i.d.)
- voeden (In jouw geval Poor boy's Black Hole)
- beschermen (Natty's paste wax)
 
En wij willen natuurlijk wel foto's :) IK ben zelf ook nog in het beginnende stadium, dus voor mij is het gewoon leerzaam,^^
 
Ook nog een vraagje over black hole. Heb een paar weken geleden de zwarte lak na het wassen, kleien en m80 afgewerkt met NXT tech 2.0. Zie veel positieve ervaringen met black hole en zou dat ook nog willen proberen, maar vraag me nu af of ik dan de wax/sealant (nxt tech 2.0) er eerst weer af moet halen en hoe doe je dat dan? Las hierboven dat als je het over de wax doet het er snel weer af is (zelfs als je er dan weer een sealant overheen doet). Kan natuurlijk ook gewoon een paar maanden wachten tot wax en vanzelf weer af is gesleten :D

gr

Jaap
 
als je als toplaag gebruikt is het na 1 regenbui bijna eraf, dus dat wil je in dit geval niet.
Wacht 3 maanden, en doe dan weer kleien/blackhole/sealant/wax.