• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

PB's Black Hole

John zei:
Bij mijn pikzwarte Golf heb ik het volgende ontdekt.
Ik heb veel swirls en krasjes in mijn lak die je er niet makkelijk uit krijgt.
Ik ben begonnen met de SSR1, daarna Black Hole en daarna de Ex-Sealent.
Bij de eerste 2 stappen knapte de lak heel erg op maar met die laatste stap zag ik dat de swirls en krasjes weer terug kwamen.
De glans bleef er in het begin wel mooi op zitten.
Na 3 weken ziet de lak er uit alsof er in 5 jaar geen wax op geweest is.(lichte waas over de lak en krasjes heel duidelijk zichtbaar)
Als eerste stap de SSR2.5 hoef ik niet te doen, krijg er alleen maar meer krassen van.
Heb nu de Black Hole weer gepakt en daarna met Natty's Paste Wax Blue gebruikt.
De swirls en krasjes zie je nu nagenoeg niet meer maar heb het idee dat het maar tijdelijk is.

Doe ik wat verkeerd?

Vind Poorboys een mooi product omdat het goed glimt en in de zon te gebruiken is alleen jammer dat het niet lang mooi blijft zitten.


Ik ervaarde eigenlijk het zelfde. Na het wassen kleien en paintcleanen met SSR1 heb ik Black Hole aangbracht en dit vervolgens afgewerkt met M21 en dit getopt met Rubbish Boys Original edition (Lekker kliederen met blote handen)

Maar na een week of 2-3 had ik geen beading meer over en bovendien waren de swirls ook niet echt gevuld.

Dit was de eerst keer dat ik met Poorboys spullen werkte dus ik moet het gewoon nog een keer doen om te kijken of het dan beter gaat.

ten tweede ( en dat heb ik bespoken met Ben de maker van Rubbish Boys) zou het zomaar kunnen dat niet alle waxen als toplaag hechten op M21.

Als ik dit weer eens probeer dan laat ik er in ieder geval een langere tijd tussen zitten ( mischien geen 12 uur zoals ze bih Wolfgang voorschrijven maar wel meerdere uren,,
 
Centoquarantasette zei:
Ik ervaarde eigenlijk het zelfde. Na het wassen kleien en paintcleanen met SSR1 heb ik Black Hole aangbracht en dit vervolgens afgewerkt met M21 en dit getopt met Rubbish Boys Original edition (Lekker kliederen met blote handen)

Maar na een week of 2-3 had ik geen beading meer over en bovendien waren de swirls ook niet echt gevuld.

Dit was de eerst keer dat ik met Poorboys spullen werkte dus ik moet het gewoon nog een keer doen om te kijken of het dan beter gaat.

ten tweede ( en dat heb ik bespoken met Ben de maker van Rubbish Boys) zou het zomaar kunnen dat niet alle waxen als toplaag hechten op M21.

Als ik dit weer eens probeer dan laat ik er in ieder geval een langere tijd tussen zitten ( mischien geen 12 uur zoals ze bih Wolfgang voorschrijven maar wel meerdere uren,,

Wat ik de laatste keer (eind augustus) heb gedaan is de wagen eerst gewassen, toen gekleid, toen met een pad SSR1 gepakt, toen Black Hole erop en als afsluiter Natty's paste wax blue.
Wagen helemaal toppie glimmen.
Ik had laatst ook de QD+ aangeschaft. Ik zeg je kunt niet zonder eigenlijk.
Hier hou je je wagen helemaal mooi strak mee en blijft de wax laag beter in takt.
 
Ik heb net vandaag mijn donkerblauw metallic Polo ermee gedaan. Eerst de Black hole, daarna de Ex-p en daarna de Natty's erover. En ik stond er zelf versteld van wat een resultaat. 8-())

Het was helaas al donker dus kon geen foto's meer maken maar zal morgen ff kijken of dat nog lukt..
 
ik vind het jammer dat de Blackhole zo lekker ruikt; bosbessen op zoiets.

Ik kom verdorie helemaal niet meer toe aan het verwerken van dit spul; zit alleen maar aan de fles te snuiven :heart_eyes: x-]

Zonder dollen; ik ben er erg tevreden mee want het voedt de lak erg goed, vult microkrasjes op zodat het strakker oogt, en maakt een donkere lak ietsjes donkerder en vooral dieper voor mijn gevoel.

Wel afwerken met een sealant of wax (nog beter: combinatie van die twee).