• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

PB's wheelsealant geeft vlekken

Maaike

Detailing guru
17 sep 2010
1.102
120
36
Ik heb zwarte velgen, met een rood randje.
Deze om precies te zijn:

IMG_3236.jpg


Ik heb een velgenreiniger van Meguiars, maar die stinkt als een gek en ik ben wat huiverig die te gebruiken.
Mijn velgen maak ik schoon door ze in te spuiten met APC, te borstelen, afspoelen.
Hierna wassen met shampoo, borstelen en drogen.

Wat mij opvalt is dat ik ze steeds niet 100% schoon krijg.
Ik doe dus iets niet goed.
Het lijkt of er vuil en kalk ophoopt achter de spaken, daar waar je zo lekker makkelijk bij kan :s

Gisteren zo goed en zo kwaad als het kon schoongemaakt, was wel tevreden.
Vervolgens in de wheelsealant gezet, maar heb nu allemaal witte vlekken (je moet wel goed kijken om het te zien).

Ik wil graag weten; wat doe ik fout & wat zou voor mij de beste manier zijn om de velgen te reinigen en helemaal schoon te krijgen?
Waarschijnlijk doe ik ook iets fout met het aanbrengen van de wax...ik breng de wax op met een applicatorpad, laat even kuren en neem het daarna af met een microvezeldoekje.
Zal straks wat foto's schieten van hoe de velgen er nu bij staan.
 
Heb je na het doen van je auto nog een stukje 'vieze' klei over?
Neem eens rustig de tijd dan, en probeer de velg te kleien. Je zult verbaasd zijn wat je er nog af kunt halen daarmee. NIET die klei weer op je lak gebruiken vervolgens :-b

De aanslag kan ook teer zijn, afkomstig van het asfalt. Dit zou je met een speciale teerverwijderaar kunnen verwijderen. Een andere mogelijkheid, die de laatste tijd erg 'populair' lijkt te zijn om te verwijderen, is ijzerdeeltjes. Hiervoor heeft Aquarz de Iron.X (voorheen Iron Cut genaamd)in het leven geroepen.

Als eerste zou ik gewoon de klei even proberen. Wanneer mogelijk even je wiel er af halen, dan kun je goed bij de binnenkant.
 
Uh...wiel eraf halen gaat hem niet worden.
Heb twee linkerhandjes.

Ik zal weleens gaan kijken wat de klei doet.
Wil toch een aantal lagen over de velg heen doen wat wheelsealant betreft, omdat deze velgen in de winter eronder blijven.

(en ja, ik weet dat het beter voor de velg zou zijn ze eronder uit te halen, maar heb gewoon geen geld voor andere velgen en goede bandjes)
 
Gewoon wel de velgenreiniger gebruiken, stinkt of niet daar is ie immers voor ( extra boost, hoeft niet elke keer, dan sopje afdoende ).
Afspoelen, dan sopje met apart velgenborstel/washmitt en nalopen.
Je kan een goedkopere microfiber ( bv van de action ) gebruiken om alles goed te drogen, dus ook achter de spaken. ( daarna niet meer voor andere dingen gebruiken dan daarvoor ( of weggooien ))
Mocht je dan nog dingen tegenkomen waar je niet tevreden over bent kan je idd overstappen op klei.
Wheelsealant op een niet helemaal schone ondergrond heeft anders geen zin, wat je doet is het vuil beschermen onder de laag sealant !

Géén lieve vriend(in) / broer / vader / buurman die een velgje kan verwijderen en plaatsen ?
 
Ik blijf erbij...
De wheelbrightner van Meg's doet zijn werk heel goed en dan zelfs sterk verdund.
En dan een goeie poetsbeurt met mijn volgorde en mijn aangepaste Microvezeldoek....:ja
zie : https://forum.Carclean.com/cc_postst6628/velgenpoetsbeurt-met-aangepaste-MFdoek.aspx
 
Denk dat de PB's wheelsealant niet geschikt is voor deze zwarte velgen, heb het zelfde probleem met
de Wheelwax op het zwart van mijn velgen, zet ze nu in collinite 845 werkt perfect.

Probeer een andere velg eens met de collinite 885.
 
De Aquartz Iron X, zou die geschikt zijn voor het schoonmaken van mijn velgen?
De bouten namelijk, krijg ik ook niet meer met goed fatsoen schoon.
A.s. woensdag heb ik pas weer tijd de velgen te doen, vandaag werken en maandag en dinsdag weg voor studie.

Zal eens kijken hoe het dan gaat met de wheelsealant en kan dan alsnog zien of het beter is de Collinit te gebruiken.
 
ik zou even uitkijken met die bouten en aquartz ironX,mijn loodje is nu ook heel lelijk geworden van de ironX,moest toch al verplaatst worden naar de binnen zijde dus.....