• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Pearl Blue lak Opel Astra G Sport uit 1999: Hard of zacht?

blue-sport ( OSC )

Detailing rookie
6 sep 2009
66
0
Beste Detailers,

Ik rij zelf een Opel Astra G Sport uit 99

in de kleur Pearl Blue ( Z282 )

weten jullie of dit een ''harde'' of een ''zachte'' lak is

mvg niels

( ik weet trouwens niet of deze hier goed staat gepost )
 
Dat is per lak verschillend. Ik hoor hem vallen ...... testspot!:D
Onlangs zak ik een show off van een groene Astra G, welke met Menzerna is behandeld. Kijk daar even, al geeft het geen garantie over jouw lak.
 
hoe kan ik daar het beste achter komen dan ?

ik heb zelf nog niet echt ''spullen'' van carclean

wel heb ik een rotary tot mijn beschikking

niels
 
Er is notabene een sticky van: https://forum.Carclean.com/cc_postst3721/Overzicht-van-hardheid-van-diverse-lakken.aspx :-"

;)
 
Zoals je hebt kunnen lezen, is daar geen zinnig antwoord op te geven... testspot testspot testspot testspot testspot testspot testspot testspot testspot testspot testspot testspot testspot testspot testspot testspot testspot testspot testspot testspot testspot testspot testspot testspot

:-"

;)
 
Dat begrijp ik

word alleen wel lastig zonder spullen

( ja cartec was commadant enzovoorts. )

en als ik ongeveer weet wat voor ''hardheid'' de lak heeft kan ik daarop mijn bestelling aanpassen

niels
 
Probeer eens langs te gaan in Bergschenhoek (ff afspraak maken dan). Daar helpen ze je graag met uitzoeken wat je nodig hebt.
Beter advies kun je bijna niet krijgen.
 
dap 500 monello kit heeft in principe alles wat je nodig hebt!

mocht je niet zwaar genoeg hebben, kan je altijd nog inizio en een nog aggresievere pad pakken..

maar een harde lak, heeft niet altijd een ruige behandeling nodig hoor!
soms is het zelfs beter om mild te gaan dan grof geschut in zetten

vooral monello doet het prima op hedendaagse (En vooral op keiharde vag) lakken..

ik weet dat tim zijn auto 2 verschillende hardheden had op zijn auto.. dus elke auto , is anders, en soms is dat zelfs per paneel..

p.s. als je niet zwaar genoeg heb, kan je ook bij mij wel wat komen halen, (assendelft)
 
Okee dat verklaard inderdaad een hele boel
misschien dat als je een keer je wagen gaat detailen dat ik kan komen kijken ofzo ?
ik heb er nog niet echt ervaring mee helaas

gr niels
 
uuhh... hoezo kijken? als je er dan toch ben.. ken je me mooi helpen:-" :-"

je bent altijd welkom hoor.. alleen denk ik dat ik er morgen ofzo nog 1 keer de rotary er overheen trek met zwart en monello finale..
laagje collinite 845, en een laagje natty's red.. en dan ben ik voorlopig weer klaar..

maar komen kijken / proeven / voelen / ruiken / lenen / leasen / helpen kan altijd..

pb maar als je een dag vrij ben ofzo