• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Peter stelt zich voor

Peter92

Detailing rookie
26 apr 2010
22
0
Hallo allemaal,

Ik ben Peter en ik ben 18 jaar.
Ik woon in een dorp vlakbij Emmen. Toen ik nog een brommer had werd deze dagelijks schoongemaakt en gepoetst ( toen nog Turtle Wax )
Nadat ik heeel veel pagina's op het internet gelezen heb over merken, stappenplan etc. ben ik van plan om nu zelf aan de slag te gaan.
Ik heb zelf nog geen auto, (ben inmiddels aan het lessen) maar elke week worden onze auto's gewassen door mij.
Mijn ouders hebben een Opel Vectra GTS en een Peugeot 107 die er altijd brandschoon uitzien.

Ik vind poetsen erg leuk en veel voldoening geven en daarom ben ik van plan om me hier in de buurt beschikbaar te stellen om andermans auto handmatig te gaan poetsen tegen kleine betaling. Op het moment heb ik nog niet de beschikking over veel spullen met uitzondering van een goedkope Autoshampoo en NXT Tech Wax 2.0.

Na zeer veel gelezen en afgewogen te hebben ben ik tot de volgende set gekomen ( graag mening en aanvullingen )

Wassen
The Bone spons - € 8,98

Shampoo/Klei/Paint Cleaner/Polish/Carnauba Wax
Mothers Ultimate Wax System Kit - € 87,99

Krasverwijderaar
Meguiar’s ScratchX € 16,99

Sealen
Meguiar’s NXT Tech Wax 2.0 ( in bezit)

Drogen
Waffle Weave Drying Towel - € 13,99

Pads
4x Carclean.com Pads - € 1,75 p/stuk

Microvezel doeken
2x Poorguys World Deluxe Mega Towel € 5,99 p/stuk

Detailing
Meguiar’s Ultimate Quick Detailer Spray - € 19,99

Bandenonderhoud
Mothers Back to Black - € 9,98

Met deze set en 5-stappenplan moet ik handmatig toch wel goede resultaten kunnen behalen?

Groeten,

Peter

Ik zou toch zeker een kleisetje aan deze lijst toevoegen. Je zult versteld staan van de resultaten die je dan gaat halen, zeker bij handmatige verwerking van de verdere stappen.

Ik ben zeker van plan om een kleiset aan te schaffen, maar in die set van mothers is een kleiset aanwezig staat op de site.

Hoi, Peter,
Welkom!
Ik ben zelf ook nog maar net hier, maar ben al bij CC langs geweest voor advies. Het enige dat ik nog zou toevoegen is een washmitt. ("washandschoen" ) Tipje van Dennis: gebruik de washmitt voor de bovenkant van de auto en de Bone voor de onderkant (onderste helft) Daar zit vaak meer zand dat je niet op de bovenkant van de auto wilt hebben.

Succes!

Oeps. Excuus. Even overheen gelezen. Je hebt helemaal gelijk!
En verder zou ik nadenken over verschillende soorten doeken. Je hebt natuurlijk per product een schone doek nodig. Soms is meer van hetzelfde handig, voor wanneer je er eentje mocht laten vallen tijdens het werken. Op de grond = meteen in de was en niet meer gebruiken tijdens die detail.

Ik zelf heb geconstateerd dat verschillende doeken erg fijn zijn. Relatief voordelige Working Towels voor de wat vuilere klusjes en mooie doeken voor het afnemen van polijstmiddel en wax.

En dat klopt helemaal. Je loopt tijdens het wassen meerdere rondjes rond de auto, om rondom van boven naar beneden te werken.

Er zijn er hier ook, die vooral bij erg vuile auto's een goedkope washandschoen gebruiken voor de onderste delen van een voertuig. Dit om hun mooie kwaliteit washandschoen zo schoon mogelijk te houden. En daarna natuurlijk wassen. Niet warmer dan 40 graden Celsius en ZONDER wasverzachter.

Welkom,

Vooral veel blijven lezen.
Om te beginnen is er veel goed, leg de lat niet te hoog.
Kijk vooral wat je "klanten" willen, vaak is echt schoon al een hele verbetering.
De volgende keer wat meer glans en dan weer eens wat meer en betere bescherming.
Ze moeten wel terugkomen toch :ja

Misschien is het ook wel leuk om een clinic bij te wonen.

Hans

Bedankt voor de tips! Een clinic is inderdaad wel leuk on bij te wonen, alleen heb ik nog geen rijbewijs. Ik ga zeker nog een washmitt aanschaffen. Hebben jullie nog suggesties voor een goede microvezeldoek voor een redelijke prijs?

Verder heb ik al veel gelezen over toppen, maar geeft het een beter resultaat als ik NXT tech wax 2.0 gebruik voordat ik de carnauba wax van mother's gebruik?
Groeten,

Peter

Hierbij nog wat foto's van onze auto, het is een Opel Vectra GTS uit 2008 in de kleur Peacook.
Deze auto ga ik binnenkort als eerste behandelen met het stappenplan.

brommerauto065.webp

brommerauto99.webp

Heb zojuist de eerste spulletjes besteld :jippie

- Cobra The Bone spons
- Dodo Juice Born to be Mild shampoo 250 mL
- CSF Delirium Orange Drying Towel - 60x90cm
- Mothers Wax California Gold Clay Bar Paint Saving System - Verbeterd!
- Dodo Juice Lime Prime Lite
- Poorboys Natty's Blue Wax
- Poorboys Microvezeldoeken
- Lake Country en Monello handpads

Toen vond m'n ma het eerst wel genoeg :-d
Zal jullie binnenkort de resultaten laten zien van de Vectra.

Mooi lijstje zeg! Laat even weten hoe de handpads van LC en Monello bevallen. Daar zit ik zelf namelijk ook nog over na te denken :D

Ik zal je wel even laten weten of de pads bevallen.
Hoop dat de auto deze week even beschikbaar is zodat ik ermee aan de slag kan!