• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Pete's 53 toppen met Collinite 845

Marius

Detailing addict
28 okt 2010
85
58
39
Hallo,

Gisteren mijn wagen gewassen en laagje Pete's 53 aangebracht, vandaag opnieuw zelfde ritueel. Dus voor moment liggen er 2 laagjes op. Nu heeft kameraad de collinite 845 gekocht en mocht deze eens testen van hem. Kan ik deze gewoon machinaal over deze laagjes pete's opbrengen. Of beter de waxlagen die erop zijn eerst strippen vooraleer ik de collinite erop zet?

Greets

Marius

Pete's 53 is een zomerwaxje en gaat het zodoende niet lang volhouden in de winter ben ik bang.
Geeft wel verrassend mooi resultaat maar zou het gewoon alleen bij de 845 houden en als weer mooi weer wordt ze weer omruilen en de '53 er op zetten !

Je kunt het er overheen zetten, maar het beste is natuurlijk de onderlagen strippen om de colli beter te laten hechten. Voor de betere bescherming kun je als goede basis eerst de colli en later de pete's voor de looks. Zoals je weet is de Pete's een concours wax en zal in deze tijd van het jaar niet zo lang houden. Maar het gaat om de looks , toch ?;-)

Wat de 53 aangaat, heerlijke concours wax voor de zomer. Houd het met lekker droog weer ongeveer een maandje vol. Echter, houd rekening met het feit dat er in de 845 ook een cleaner werking zit waarbij de kans aanwezig is dat je 53 laag wordt aangetast. Dus lekker een laagje 845 doen,.heb je lang genoeg plezier van.

Heb het flesje niet bij de hand. Maar meens dat Dibbuz hier ook al eens iets over heeft geschreven dat in dit geval de 845 de onderliggende laag weer aantast. dus dat het ook geen zin heeft om deze bv te toppen.

eigenlijk had je het precies andersom moeten doen,de cllinites 845 op een goede
schone lak aanbrengen,en dan nog eventueel aftoppen,met bijvoorbeeld,de mothers reflections advancad top coat,of pb natty,s of dodo juce,naar gelank van de lakkleur van je auto.de oplosmiddelen van de 845 ,blijkt toch wel mee te vallen.