Zo kende ik er eentje die z'n auto wast met een in het water opgelost vaatwas blokje.
Wat is eigenlijk een pledge?Ik sprak laatst mijn collega over auto poetsen/ vertroetelen, en krijg doodleuk te horen ik spuit de auto altijd met pledge in, zit ook bijenwas in.......en klaar was ik met het gesprek.....
Ja, wade dade, Frituurvet?Frituurvet, petroleum, (dreft, dasty), je vraagt het je af.
Daarom zal ik ook nooit Oma's middeltjes als pindakaas enzo gebruiken op de lak, want hoewel zoiets kán werken is het niet ontwikkeld en getest voor automotive branche, al zeker niet op lange termijn.
Wat is eigenlijk een pledge?
Zuur is toch pH < 7 ?@Aficior Grote nadeel van dergelijke middelen is dat ze in pure vorm zomaar een pH van 9 of hoger kunnen hebben, dus verre van ph-neutraal (pH 7), en dus flink zuur kunnen zijn om kalk in het water op te lossen.
Zuur is toch pH < 7 ?
Anders is het meer basisch / alkalisch.
Ik gebruik altijd roomboter om mijn auto lekker te laten glanzen.
Dat is weer eens wat anders dan boter op je hoofd, toch?
Als het goed was voor Cleopatra, is het goed voor jouw Citroen.Snel mijn autootje er naast gezet en een fijn melkbadje gegeven, zoals Dove ook wel heeft in de flessen bij de drogist.
@Aficior en tóch zit er nog iets goeds in dat glansspoelmiddel. Glansspoelmiddel voor (professionele) vaatwasmachines doet niets anders dan de waterspanning verlagen, zodat de vaat beter droogt (meestal m.b.v. luchtstroom) zonder droogvlekken achter te laten. Grote nadeel van dergelijke middelen is dat ze in pure vorm zomaar een pH van 9 of hoger kunnen hebben, dus verre van ph-neutraal (pH 7), en dus flink basisch kunnen zijn.
Ach, er zijn vast ook mensen die geloven dat het goed is voor je lak als je er af toe tegen swaffelt.