• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Petroleum gebruiken om je lak te laten glanzen, kan dat zomaar?

Een buurman van mij gebruikt vloeibare frituurvet om zijn lak glanzend te houden.

Eerlijk is eerlijk: Hij krijgt het nooit egaal erop met zijn oude t-shirt en er zijn altijd vegen en vlekken, maar zijn auto gaat er wel van glimmen.

• Leuk
Reacties: Aficior
Frituurvet, petroleum, (dreft, dasty), je vraagt het je af.

Daarom zal ik ook nooit Oma's middeltjes als pindakaas enzo gebruiken op de lak, want hoewel zoiets kán werken is het niet ontwikkeld en getest voor automotive branche, al zeker niet op lange termijn.

Super leuk topic zo. Verbaasd over wat men zoal gebruikt.
Ik weet zeker dat ze de rest van de wereld voor gek verklaren. Ons detailers helemaal met onze gekke dure dingen en producten.
Frituurvet....

• Leuk
Reacties: Sugr_81
Zo kende ik er eentje die z'n auto wast met een in het water opgelost vaatwas blokje.

Heel lang geleden (tijd van tv's zonder afstandsbediening, alcohol was goed voor de mens en van roken werd je sterk), spoelde ik auto's na het wassen af met voor de vaatwasser bestemd verdund Glansspoelmiddel.

@Aficior en tóch zit er nog iets goeds in dat glansspoelmiddel. Glansspoelmiddel voor (professionele) vaatwasmachines doet niets anders dan de waterspanning verlagen, zodat de vaat beter droogt (meestal m.b.v. luchtstroom) zonder droogvlekken achter te laten. Grote nadeel van dergelijke middelen is dat ze in pure vorm zomaar een pH van 9 of hoger kunnen hebben, dus verre van ph-neutraal (pH 7), en dus flink basisch kunnen zijn.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reacties: Aficior
Frituurvet, petroleum, (dreft, dasty), je vraagt het je af.

Daarom zal ik ook nooit Oma's middeltjes als pindakaas enzo gebruiken op de lak, want hoewel zoiets kán werken is het niet ontwikkeld en getest voor automotive branche, al zeker niet op lange termijn.
Ja, wade dade, Frituurvet?
de meeste mensen zijn toch zo, nieuwsgierig dat ze gewoon alles proberen met de gevolgen van dien natuurlijk.

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

Zeer ongebruikelijk om Pledge Meubelolie op de lak van je auto aan te brengen, maar dat is sex met paarden ook.
Verbaas u niet, verwonder u slechts...

Edit: Grappig genoeg wist ik het van die paarden.... Nu is Pledge op je autolak dus meer bijzonder..... Wie had dat gedacht.

• Leuk
Reacties: 350Z en MeganeRS
Kleiner dan 7 is zuur en hoe lager des te zuurder dat het wordt.
En alles er boven is alkalisch hoe hoger des te meer alkalischser het wordt

Afgelopen nacht stonden er 7 vrachtwagens met elk 34.000l melk te wachten. Helaas was de melkontvangst vol. En was er lange tijd geen ruimte in de opslagtanks. Met twee losplaatsen schoot het dus niet bepaald op. Wat resulteerde dat de laatste auto zijn melk kon lozen,...

Snel mijn autootje er naast gezet en een fijn melkbadje gegeven, zoals Dove ook wel heeft in de flessen bij de drogist.

• Leuk
Reacties: Cordoba
@Aficior en tóch zit er nog iets goeds in dat glansspoelmiddel. Glansspoelmiddel voor (professionele) vaatwasmachines doet niets anders dan de waterspanning verlagen, zodat de vaat beter droogt (meestal m.b.v. luchtstroom) zonder droogvlekken achter te laten. Grote nadeel van dergelijke middelen is dat ze in pure vorm zomaar een pH van 9 of hoger kunnen hebben, dus verre van ph-neutraal (pH 7), en dus flink basisch kunnen zijn.

Toen ik nog niet op de hoogte was van car cleaning op hoog niveau...! (15 jaar terug) :scream: deed ik dit ook vaak. Wel in flink verdunde vorm. Maar door ons (toentertijd) super harde water (echt alles droogde op met kalkvlekken) was dit een ideaal middel om de auto vlekvrij te laten drogen :blush:

Back on topic: als je die petroleum in voldoende hoeveelheid aanbrengt en in de fik steekt, is je auto wel brandschoon! Glimmen zal 'ie niet doen, maar toch...
Wie is er nou gek, de gemiddelde deelnemer hier op het forum met een paar planken vol flesjes, bakken vol doeken en tassen vol machines, of de meneer/mevrouw die bedenkt: dit heb ik toch in het keukenkastje, die leasebak is volgend jaar weg, hoppa!
Zo hoorde ik eens een collega een verhaal vertellen over een schuursponsje. Voor hij terugkwam van zee had z'n vrouw de vogelpoep van het dak van de auto gehaald met de groene kant, zodat hij bij thuiskomst weer met een 'keurige' auto op pad kon...