Vandaag ging het er dan eindelijk van komen. In augustus vorig jaar heb ik voor mijn vriendin een blauwe Peu 205 gekocht, de lakstaat toen was om te huilen maar daar zag ik geen problemen in. Heb hem toen met Paint renovator en resin polish weer op kleur gebracht om hem in elk geval toonbaar te hebben. Idee was om de kleine deukjes er uit te halen en dan de auto grondig aan te pakken. Echter laatst stond de auto te genieten van het voorjaarszonnetje toen mijn oog op heel veel swirls en krassen viel. De deukjes ben ik in alle drukte nog niet aan toe gekomen maar het was duidelijk: "De Peu moest en zou aangepakt worden.
Hier even een korte blik hoe de auto was toen ik hem had opgehaald vorig jaar:
Uiteindelijk vandaag vóór het wassen:
Nare schade die we vorige week ontdekte, blijkbaar iemand langs het waggeltje geschuurd..
Nog een vreemde schade op de zijkant van de auto
Iemand was er van overtuigd dat op deze plek de schat te vinden was...
Na het wassen en kleien de auto getaped en vervolgens de garage ingerold om te starten met het polijstwerk.
Lak zag er niet best uit, foto's geven een impresse van de algehele staat.
uiteindelijk aan de slag gegaan, gestart met de test spots om uiteindelijk -tegen alle verwachtingen in- te eindigen met deze volgorde:
SSR 2.5 op de oranje LC pad (had niet verwacht dit nodig te hebben)
SSR 1 op de witte LC pad
Black hole (doet het fenomenaal op de blauwe lak)
Meguiars Gold Class Liquid wax, gevolgd door een laagje:
Meguiars M16 Paste wax
Ramen met glasscleaner en daarna met Provision behandeld
Trims met Autoglym v+r care
Banden met Turtle wax extreme tyre gel (bij wijze van test, weet nog niet wat ik er van moet vinden, wel een mooie matte "glans")
En dan krijg je dit:
Schade is niet weg maar wel beperkt:
Hoi He!
Hier even een korte blik hoe de auto was toen ik hem had opgehaald vorig jaar:
Uiteindelijk vandaag vóór het wassen:
Nare schade die we vorige week ontdekte, blijkbaar iemand langs het waggeltje geschuurd..
Nog een vreemde schade op de zijkant van de auto
Iemand was er van overtuigd dat op deze plek de schat te vinden was...
Na het wassen en kleien de auto getaped en vervolgens de garage ingerold om te starten met het polijstwerk.
Lak zag er niet best uit, foto's geven een impresse van de algehele staat.
uiteindelijk aan de slag gegaan, gestart met de test spots om uiteindelijk -tegen alle verwachtingen in- te eindigen met deze volgorde:
SSR 2.5 op de oranje LC pad (had niet verwacht dit nodig te hebben)
SSR 1 op de witte LC pad
Black hole (doet het fenomenaal op de blauwe lak)
Meguiars Gold Class Liquid wax, gevolgd door een laagje:
Meguiars M16 Paste wax
Ramen met glasscleaner en daarna met Provision behandeld
Trims met Autoglym v+r care
Banden met Turtle wax extreme tyre gel (bij wijze van test, weet nog niet wat ik er van moet vinden, wel een mooie matte "glans")
En dan krijg je dit:
Schade is niet weg maar wel beperkt:
Hoi He!