• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Peugeot 205 19 jaar oud

Stee

Detailing rookie
3 sep 2008
93
0
Vandaag ging het er dan eindelijk van komen. In augustus vorig jaar heb ik voor mijn vriendin een blauwe Peu 205 gekocht, de lakstaat toen was om te huilen maar daar zag ik geen problemen in. Heb hem toen met Paint renovator en resin polish weer op kleur gebracht om hem in elk geval toonbaar te hebben. Idee was om de kleine deukjes er uit te halen en dan de auto grondig aan te pakken. Echter laatst stond de auto te genieten van het voorjaarszonnetje toen mijn oog op heel veel swirls en krassen viel. De deukjes ben ik in alle drukte nog niet aan toe gekomen maar het was duidelijk: "De Peu moest en zou aangepakt worden.

Hier even een korte blik hoe de auto was toen ik hem had opgehaald vorig jaar:

1z4ingy.webp

2wriv5c.webp

2urvvyb.webp

15647dc.webp

Uiteindelijk vandaag vóór het wassen:

muv05j.webp

21y7fo.webp

nb6n1y.webp

Nare schade die we vorige week ontdekte, blijkbaar iemand langs het waggeltje geschuurd..

2iaa9l3.webp

Nog een vreemde schade op de zijkant van de auto

29dtrvp.webp

Iemand was er van overtuigd dat op deze plek de schat te vinden was...

wa353l.webp

Na het wassen en kleien de auto getaped en vervolgens de garage ingerold om te starten met het polijstwerk.

2ldh85w.webp

Lak zag er niet best uit, foto's geven een impresse van de algehele staat.

x6k0g2.webp

2n1chg7.webp

uiteindelijk aan de slag gegaan, gestart met de test spots om uiteindelijk -tegen alle verwachtingen in- te eindigen met deze volgorde:

SSR 2.5 op de oranje LC pad (had niet verwacht dit nodig te hebben)
SSR 1 op de witte LC pad

Black hole (doet het fenomenaal op de blauwe lak)

Meguiars Gold Class Liquid wax, gevolgd door een laagje:
Meguiars M16 Paste wax

Ramen met glasscleaner en daarna met Provision behandeld
Trims met Autoglym v+r care
Banden met Turtle wax extreme tyre gel (bij wijze van test, weet nog niet wat ik er van moet vinden, wel een mooie matte "glans")

En dan krijg je dit:

2wcilgo.webp

vene5x.webp

Schade is niet weg maar wel beperkt:

f230y0.webp

2zhmg6u.webp

9s6jpl.webp

24zcba1.webp

2ij234n.webp

fjq9l3.webp

20a51k7.webp

Hoi He!

8-()) 8-()) Wat een verschil met de eerste foto! Super!
Persoonlijk vin dik de bumpers wat te veel glimmen, maar de lak ziet er weer prachtig uit! :-)^

Klopt dat de bumpers nogal shiny zijn, komt ook omdat ik vlak voor de foto's de bumpers behandeld had en het product nog niet volledig droog was.

8-()) 8-()) 8-()) Fantastisch!!
Super mooi resultaat!!
Nu is je vriendin vast nog blijer met je als dat ze al was ;-)

8-())

Wow, dat is écht een extreme makeover. Wat een verschil zeg. Als je het dan hebt over eer van je werk is dit wel een prachtig voorbeeld. Heel leuk !