• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Peugeot 206cc Full Detail

Donovan

Detailing guru
27 okt 2019
197
135
Hoi allemaal!

Dit weekend ben ik bezig geweest met de Peugeot van mijn moeder. De auto is inmiddels al een aantal jaartjes in bezit. In die jaren heeft de auto een aantal keer de wasstraat gezien, en sinds een paar jaar was ik de auto altijd en breng zo nu en dan een vers wax laagje aan. Nu mijn moeder jarig was had ik besloten haar auto helemaal aan te pakken.

Ik ben begonnen met het grondig reinigen van de velgen Daarna heb ik met een gezonde dosis APC de motorruimte gereinigd.. Vervolgens de auto gefoamed met afwasmiddel om de oude waxlagen te verwijderen. Ben met een detail kwast langs alle randjes gegaan. Daarna de auto grondig gewassen met 2 emmers.
Daarna heb ik Monello Non Ferro aangebracht over de hele auto en met een MF doek voorzichtig in de lak gewerkt. Daarna de auto weer afgespoten en met clay lube + klei de lak weer spiegelglad gekregen.
Nog 1x de auto gefoamed om de clay lube te verwijderen. Auto compleet afgedroogd en naar binnen gereden.

Met mijn DAP900v3 ben ik begonnen met de rode Gyeon cutting pad + Ultimate compound. De resultaten waren redelijk prima, maar niet genoeg. Heb toen nog compound van Car pro geprobeerd maar helaas was het resultaat bijna identiek. Heb vervolgens mijn Car pro MF cutiing pad geprobeerd met de Ultimate compound. Daar bereikte ik een geweldig resultaat mee. Daar heb ik de hele auto mee gedaan. Eerst alle grote stukken gedaan met de grote backing plate en daarna met de kleine backing plate de rest gedaan. De deurgrepen heb ik met de hand gepolijst met een baldwipe doek van Gyeon.

Vogelpoep plek weg gekregen:
IMG_20200125_153219.jpg

IMG_20200125_152613.jpg


Daarna ben ik met de Polishing pads van Gyeon + Ultimate polish aan de gang gegaan. Het resultaat was echt geweldig.
Ik ben 4 jaar geleden ooit begonnen met de compound + polish van Meguairs. Ik had besloten om het op deze auto te proberen, en het werkt ontzettend lekker.

Vervolgens de auto afgenomen met 2x een rondje Gyeon Prep. Helaas werd het mij net iets te duur om een glasoating aan te brengen. Ik heb dus gekozen voor Jetseal van Chemical Guys. 2 lagen met 20 minuten tijd om te drogen. Dat spul is zo glad als een aal in een emmer snot. Doeken glijden zo van de motorkap af.

De automatten en het tapijt in de auto heb ik met mijn Bissel spotclean Pro helemaal gereinigd. De leren bekleding heb ik aangepakt met de Liquid Leather en Conditioner Kit + de Leather brush van Gyeon. En natuurlijk de rest afgestoft en uitgezogen met de stofzuiger en interior brush. Alle harde plastic delen heb ik met Meguiars APC afgenomen en de dressing van Poorboys aangebracht.

Iemand zin in een Cola Light?
?hash=b0d40a2d9879474404737e62a9622ad0.jpg


Ik heb een timelapse van het proces gemaakt. Deze video heb ik lekker kort gehouden. Bij mijn volgende project ga ik meer verschillende shots maken om zo wat dieper in te gaan op het proces.

En hierbij het eindresultaat:

IMG_20200126_131228.jpg


Hopelijk kunnen jullie net zo genieten van het eindresultaat als ik. Mijn moeder is super blij en heeft al bizar veel complimenten gekregen van buren en voorbijgangers.

Tot de volgende keer!
Groetjes, Donovan
 

Bijlagen

  • IMG_20200125_195533.jpg
    IMG_20200125_195533.jpg
    128 KB · Weergaven: 146
Laatst bewerkt:
Geweldig resultaat. Mijn schoonzus heeft me gevraagd om haar 206 CC in het voorjaar te doen. Ik hoop dat ik een zo'n zelfde reultaat
ga krijgen.
 
  • Leuk
Reactions: Donovan
Lekker bezig geweest.;)

Ben alleen wél verbaasd dat je op deze Franse lak met MF-pads en compound aan de gang moest. Ik kan mij niet herinneren dat ik ooit moeite had met correctie op deze gemiddeld zachtere lakken. :O
 
  • Leuk
Reactions: MeganeRS
Lekker bezig geweest.;)

Ben alleen wél verbaasd dat je op deze Franse lak met MF-pads en compound aan de gang moest. Ik kan mij niet herinneren dat ik ooit moeite had met correctie op deze gemiddeld zachtere lakken. :O

Thanks!!
Met de Compound pad van Gyeon kwam ik wel een heel eind. Maar het duurde ruim 3 passes voordat ik het gewenste resultaat behaalde. Met de MF cutting pad kreeg ik hetzelfde resultaat na 2 passes. En na 3 passes was het 90-95% krasvrij. Wel iets meer haze met de MF pad. Maar dat was eenvoudig weggewerkt met de polish. :)
 
Héél tof gedaan! Mooi hoor. Die Jet Seal is een sealant. Kun je die niet toppen met een mooie wax?

Dankjewel!!
Ik zat daar inderdaad over na te denken. Maar na 2 lagen Jetseal was de auto lekker glad en de beading ben ik ook tevreden over. Ik heb nog een mooie Angelwax liggen die ik wellicht over een aantal weken ga aanbrengen.
 
  • Leuk
Reactions: M3fan
Het enige wat ik nu gebruikt heb is een GoPro en een Osmo pocket camera. De montage is natuurlijk heel wat anders. Maar met Imovie of iets anders voor op windows kom je denk ik al een heel eind!