Deze mooie Peugeot 207 uit 2008 is een 1.6 VTI XS automaat met maar 25.000 km op de klok. Sinds april 2022 is dit het nieuwe vervoersmiddel van mijn schoonzus. Volgens de vorige eigenaar is de Peugeot nog nooit door een wasstraat gegaan en heeft ie altijd binnen gestaan. De lak zag er daarom nog prima uit!
De auto bij aanvang:
Deze week had ik mooi de tijd om de auto even aan te pakken en de Peugeot was ook beschikbaar vanwege de vakantie van mijn schoonzus.
Ik heb er voor gekozen om de lak eerst te doen en daarom heb ik de velgen als laatste gedaan. Dus de auto gewassen, ontdaan van al het ijzer en teer en daarna gekleid. Er kwam weinig vervuiling van af, dus dat was mooi mee genomen.
De Peugeot in de garage gezet en de rubbers netjes afgeplakt.
De lak in twee stappen gepolijst met gebruikmaking van meerdere types pads en polijstmiddelen. Wat diepere krassen verwijderd en de achterlichten meteen meegenomen. Staat een stuk netter zo.
Ook even het uiteinde van de uitlaat schoongemaakt.
De lak heb ik daarna in de Collinite 845 gezet en kon de Peugeot weer naar buiten.
Toen waren de velgen aan de beurt. Die waren volgens mij nog nooit schoongemaakt aan de binnenzijde. Door de lage km stand zaten de originele banden er nog onder. Fabricatieweek 44 in 2007! Meteen maar het verzoek gedaan om zsm nieuwe banden er om te leggen voor de veiligheid.
De velgen waren nog best netjes. Geen stoeprandschade te zien. De binnenzijde niet helemaal netjes gekregen, maar goed genoeg voor nu. De velgen er weer onder gezet en nog 1 foto gemaakt.
Helemaal tevreden? Ik moet het volgende bekennen. Op de linker achterdeur zat een deuk met wat krasschade. De deuk was zeer netjes verwijderd door middel van uitdeuken zonder spuiten. De beste man heeft daarna de polijstmachine er op gezet en getracht de krassen te verwijderen. Helaas was dat niet gelukt. Op verzoek van mijn schoonzus (ja oké, het was mijn broer die het vroeg) heb ik nog poging gewaagd. Hij wilde de krassen er echt uit hebben, anders wordt het spuiten. Dus niks te verliezen. Helaas heb ik het niet goed ingeschat en ben door de lak gegaan. Een lelijke plek als gevolg, dus spuiten is de volgende stap. Leermoment voor mij, maar wel een deuk in mijn ego.
Verder is de lak netjes strak gemaakt met een correctiegraad van 80 tot 90 procent. Ik ben benieuwd naar de eerste wasbeurt, die wij samen gaan doen.
De auto bij aanvang:
Deze week had ik mooi de tijd om de auto even aan te pakken en de Peugeot was ook beschikbaar vanwege de vakantie van mijn schoonzus.
Ik heb er voor gekozen om de lak eerst te doen en daarom heb ik de velgen als laatste gedaan. Dus de auto gewassen, ontdaan van al het ijzer en teer en daarna gekleid. Er kwam weinig vervuiling van af, dus dat was mooi mee genomen.
De Peugeot in de garage gezet en de rubbers netjes afgeplakt.
De lak in twee stappen gepolijst met gebruikmaking van meerdere types pads en polijstmiddelen. Wat diepere krassen verwijderd en de achterlichten meteen meegenomen. Staat een stuk netter zo.
Ook even het uiteinde van de uitlaat schoongemaakt.
De lak heb ik daarna in de Collinite 845 gezet en kon de Peugeot weer naar buiten.
Toen waren de velgen aan de beurt. Die waren volgens mij nog nooit schoongemaakt aan de binnenzijde. Door de lage km stand zaten de originele banden er nog onder. Fabricatieweek 44 in 2007! Meteen maar het verzoek gedaan om zsm nieuwe banden er om te leggen voor de veiligheid.
De velgen waren nog best netjes. Geen stoeprandschade te zien. De binnenzijde niet helemaal netjes gekregen, maar goed genoeg voor nu. De velgen er weer onder gezet en nog 1 foto gemaakt.
Helemaal tevreden? Ik moet het volgende bekennen. Op de linker achterdeur zat een deuk met wat krasschade. De deuk was zeer netjes verwijderd door middel van uitdeuken zonder spuiten. De beste man heeft daarna de polijstmachine er op gezet en getracht de krassen te verwijderen. Helaas was dat niet gelukt. Op verzoek van mijn schoonzus (ja oké, het was mijn broer die het vroeg) heb ik nog poging gewaagd. Hij wilde de krassen er echt uit hebben, anders wordt het spuiten. Dus niks te verliezen. Helaas heb ik het niet goed ingeschat en ben door de lak gegaan. Een lelijke plek als gevolg, dus spuiten is de volgende stap. Leermoment voor mij, maar wel een deuk in mijn ego.
Verder is de lak netjes strak gemaakt met een correctiegraad van 80 tot 90 procent. Ik ben benieuwd naar de eerste wasbeurt, die wij samen gaan doen.