• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Peugeot 207 cc Roland Garros

Guy

Detailing addict
23 okt 2012
154
65
Een detail van een fris kleurende Peugeot cabrio in Roland Garros uitvoering.

De auto is gewassen met de DJ BTBM, motor met Autoglym engine cleaner en de wielen zij behandeld met PB Spray and Rinse in combinatie met de Monello Non ferro.
Kieren en naden zijn met een APC-sopje gereingd, zonodig met een verfborsteltje.

Polijsten heb ik gedaan met de Poorboys SSR serie op een oranje Monello 5.5"' pad met de DAP 900. Afgetopt is met de Collinite 476S (handmatig aangebracht).
Interieur is behandeld met Poorboys natural Look. Banden zijn afgewerkt Met PB Bold 'n bright en de ramen zijn met DJ gereinigd.

Ik geloof dat ik de belangrijkste zaken wel heb aangehaald. Vragen of opmerkingen stel gerust, hier de foto's:

IMG_5724_zpsc9e8460e.webp

IMG_57340_zpsf04d33e0.webp

IMG_5732_zpsdcf50c01.webp

IMG_5733_zps2034548f.webp

IMG_5727_zps6de9bda3.webp

IMG_5730_zpsfc6df85e.webp

IMG_57460_zps250b2df8.webp

• Leuk
Reacties: Svenn21
Mooie detail! En zeker met deze kleur..

Klein tipje voor de volgende keer, spuit je wielkasten in met (goedkope) bandenspray en probeer achter de spaken van de velgen te reinigen (of is dit donkerder dan de voorzijde?)

Grappig dat je de auto met SSR hebt gedaan. Tegenwoordig hoor je alleen maar Monello. Ben zelf een Poorboys liefhebber.

@ Ome Robert,
Wat betreft de banden en wielkasten, daar heb je helemaal gelijk in. Maar de banden worden binnenkort gewisseld, dan worden ze gereinigd en verzegeld. Datzelfde geldt ook voor de wielkasten :)
De aanslag aan de binnenzijde is behoorlijk heftig, dus of ik dat zonder demonteren helemaal schoon gekregen had betwijfel ik.

Met haakse spuit lans op je hogedruk reiniger kom je heel mooi en makkelijk in de wielkast overal bij.
Kost wat , maar dan heb je ook wat.