• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Peugeot 307 cc detailen bj 2007

gogo

Detailing addict
18 okt 2015
34
50
peugeot 307 cc hoedenplank.jpg

Voorbeeld van het kunststof incl hoedenplank foto is niet mijn auto die heeft zwarte bekleding

Hallo forumgenoten,

Eind volgende week kan ik mijn "nieuwe" auto ophalen bij de garage.

Hij word netjes afgeleverd, maar ik ga hem natuurlijk wel daarna helemaal detailen.

Ik heb wat advies nodig en met namen over de binnen kant, als je de kap open doet dan zie je de kunststof hoedenplank en nog wat kunststof kapjes etc die met het openen en sluiten van de kap een functie hebben.
Die zijn wat verweerd door de zon, die wil ik weer in nieuw staat brengen maar hoe kan ik dat het beste doen?

Ik heb natural look, maar dat vlekt zo als het nat word dus dat lijkt me niet zo handig bij een cabrio

Het liefst doe ik het met Gyeon trim, want daar heb ik nog een setje van liggen, maar ik dacht ooit eens gelezen te hebben dat dat niet op interieur mag binnen in de auto, of valt dit niet onder binnen, omdat er natuurlijk ook open gereden word?

Als gyeon niet kan, wat is dan het beste wat niet vlekt bij regen, en een goede bescherming bied tegen de zon?

gr gogo
 
Gyeon Trim lijkt me dan het beste inderdaad, zeker omdat het kunststof ook vaak de volle zon over zich heen krijgt. Ik heb nooit gehoord dat Gyeon Trim niet voor kunststof aan de binnenkant geschikt is. Waar heb je dat gezien/gelezen/gehoord? En wat zou de reden daarvoor kunnen zijn?
 
Hmm... Ik kan niet helemaal inschatten welke kunststofdelen er allemaal zijn, maar Gyeon Trim is zeker mijn favoriet als het gaat over voeden + beschermen van ongespoten kunststof delen aan de buitenzijde. Met buitenzijde bedoel ik dan de delen die altijd aan de weersomstandigheden zijn blootgesteld.

Kunststof in het interieur, zoals middenconsole, dashboard deurpanelen, heb ik nog nooit behandeld met Gyeon Trim. Is ook niet in mij op gekomen, eigenlijk. Dit voelt als overkill, omdat het interieur niet op z'n donder krijgt als het exterieur. (Als het goed is) :p

Wat ik op de foto lijk te zien, is het kunststof rondom de achterbank en de hoedenplank van ongelakt kunststof wat naar mijn idee goed in de Gyeon Trim kan. Ik zou dan met APC(+D) op een doek of met een zachte borstel het kunststof reinigen. Met een schone en eventueel wat vochtige doek dit weer afnemen om vuil en de APC-resten te verwijderen. Daarna zou ik, omdat ik het toch heb staan, even ontvetten met Gyeon Prep. Vervolgens het kunststof in de Gyeon Trim zetten.

Mocht je zwaardere vervuiling of echt verwering tegenkomen, dan kun je melamine sponsjes gebruiken. (Wonderspons, ook wel genaamd) Deze hebben een lichtschurende werking.


Greetz
 
Die wonderspons heb ik ook en ook prep, dat is mooi dan heb ik alles in huis, word dan de volgorde spons met water en schoonmaken kunststof, dan met APC weer schoonmaken, dan Prep, en dan Trim erop?

Ook is de stoel licht beschadigt door het instappen aan de wang, ik wil dit met een set colourlook gaan bijwerken, de stoelen zijn zwart leer, kan je dan gewoon een setje zwart nemen, of moet ik echt even bij de dealer de kleurcode opvragen?

Weet iemand hoe de lak van Peugeot is, valt die onder de harde lakken of is dat een vrij zachte lak?

gr
 
word dan de volgorde spons met water en schoonmaken kunststof, dan met APC weer schoonmaken, dan Prep, en dan Trim erop?
Schoonmaken met APC en eventueel een melaminespons, nawrijven met water om vervuiling en APC restanten weg te halen, voor de goede orde nalopen met Prep en dan Trim aanbrengen.

Over leer herstellen kan ik je weinig concreets vertellen. Misschien iemand anders.


Greetz
 
Gyeon trim wordt misschien niet aangeraden om te gebruiken in het interieur omdat het nogal wat dampen afgeeft die misschien niet zo gezond zijn om in te ademen. Dat zal waarschijnlijk enkel bij het gebruik zijn, maar in een gesloten auto kunnen die dampen moeilijker weg. Op een cabrio mag dat geen probleem geven denk ik. Btw, Gyeon trim is top! Doe zoals Quantoxx het schrijft en je zal een mooi resultaat bekomen. Succes!
 
  • Leuk
Reactions: Jansen
Ik neem aan dat dit alleen bij het moment van aanbrengen is. Een Coating word ook niet afgeraden omdat er dampen vrijkomen bij aanbrengen. :p

Ik denk dat als je de Gyeon Trim in een interieur zou aanbrengen, dat je helemaal een belachelijk lange standtijd heb, haha!


Greetz
 
Die wonderspons heb ik ook en ook prep, dat is mooi dan heb ik alles in huis, word dan de volgorde spons met water en schoonmaken kunststof, dan met APC weer schoonmaken, dan Prep, en dan Trim erop?

Ook is de stoel licht beschadigt door het instappen aan de wang, ik wil dit met een set colourlook gaan bijwerken, de stoelen zijn zwart leer, kan je dan gewoon een setje zwart nemen, of moet ik echt even bij de dealer de kleurcode opvragen?

Weet iemand hoe de lak van Peugeot is, valt die onder de harde lakken of is dat een vrij zachte lak?

gr

Ik zou de eerste stap die je noemt, spons met water, weglaten. Gewoon met APC schoonmaken, Prep, Trim.

Peugeot heeft doorgaans een vrij zachte lak, maar je weet het pas na een testspot!
 
Dus eigenlijk kan ik het hele interieur met trim doen, bv ook de deuren het kunststof boven aan waar het raam langs naar beneden zakt, daar waar meestal de eerste druppels op vallen.
Ik ga het in een grote overdekten ruimte doen, en de kap blijft dan de hele nacht openstaan, dan moet alles toch wel uitgedampt zijn?

Nog een vraagje over APC die heb ik van PB in welke mengverhouding moet ik die opbrengen, of gewoon puur?

Ik zal foto's posten van de voortgang word denk ik vrijdag.

gr
 
Gewoon 1:10 verhouding, je kunt indien nodig altijd nog geconcentreerder bijv. 1:4 gebruiken.

Trouwens, als het gaat regenen gewoon de cabrio-kap sluiten, wordt het interieur en jezelf ook niet nat ;).
 
Pas met een gesloten auto toch maar op met die dampen. Ik heb Gyeon Fabric Coat gebruikt op de binnenbekleding van de A, B en C stijlen alsook de daken van onze Tesla. De geur, en dus damp, van Fabric Coat heeft meer dan twee weken in die auto gehangen, ook al reed ik (vooral daarom ) voortdurend met het dak 75% open, en daarmee is het daarmee is het dak nog altijd meer dan dubbel zo groot open als een conventioneel open dak.
Cabrio geeft volgens mij geen probleem omdat heel het dak hier open gaat,inclusief de laterale stijlen. Als je dan nog eens de ruiten naar beneden doet zal alle restdamp wel vervliegen.
 
Pas met een gesloten auto toch maar op met die dampen. Ik heb Gyeon Fabric Coat gebruikt op de binnenbekleding van de A, B en C stijlen alsook de daken van onze Tesla. De geur, en dus damp, van Fabric Coat heeft meer dan twee weken in die auto gehangen, ook al reed ik (vooral daarom ) voortdurend met het dak 75% open, en daarmee is het daarmee is het dak nog altijd meer dan dubbel zo groot open als een conventioneel open dak.
Cabrio geeft volgens mij geen probleem omdat heel het dak hier open gaat,inclusief de laterale stijlen. Als je dan nog eens de ruiten naar beneden doet zal alle restdamp wel vervliegen.
 
peugeot cc Qyon 1.JPG

Ik heb een poging gedaan, en ik moet zeggen dat het flink opgeknapt is.
 

Bijlagen

  • peugeot cc Qyon 2.JPG
    peugeot cc Qyon 2.JPG
    76,9 KB · Weergaven: 241
  • peugeot cc Qyon 3.JPG
    peugeot cc Qyon 3.JPG
    90,4 KB · Weergaven: 233
  • peugeot cc Qyon 7.JPG
    peugeot cc Qyon 7.JPG
    99,2 KB · Weergaven: 256
  • peugeot cc Qyon 5.JPG
    peugeot cc Qyon 5.JPG
    121 KB · Weergaven: 252
Weet iemand hoe ik het volgende kan opknappen. Het klik mechanisme van de gordels daar zit een rood knopje op om de gordel los te klikken. Dat rode knopje is verkleurd waarschijnlijk door de zon. Is er een manier om die weer mooi rood te krijgen?

Gr