• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Peugeot 407 SW zwart

Quincy

Detailing guru
21 mei 2008
1.703
173
45
Doetinchem
[MOD]https://forum.Carclean.com/cc_postst12996/Regels-voor-het-aantal-foto-s-in-je-show-off.aspx[/MOD]
Vandaag ben ik bezig geweest met een Peugeot 407 SW van 2006 in het mooie zwart..

Zo op het eerste gezicht geen gekke dingen, wel een kras die de eigenaar stoorde..

P1060338.webp

P1060340.webp

P1060342.webp

Gisteravond heb ik de auto in ontvangst genomen en heb toen vanwege tijdgebrek niet heel veel kunnen doen, de velgen gereinigd met Wolf's Deconizer, de banden ontvet met APC, de wielkasten gereinigd met APC en het kunststof aan de buitenzijde gereinigd met APC.

De Wolf's doet zijn werk wel, maar hij wordt niet paars ?
P1060350.webp

Vanochtend gestart met het wassen met Wolfgang auto bath van deze Fransoos.. tijdens het wassen zag ik al meer krassen tevoorschijn komen dan ik van te voren had gezien, dat kan duiden op fillers van de garage waar hij gekocht is. Na het wassen de auto gedroogd met de grote oranje droogdoek en toen kwam de ware aard van de lak naar boven..

P1060343.webp

Deze kras stoorde de eigenaar, te lijf gegaan met foamed wool icm Inizio op de Pro900, gevolgd door oranjje Kompressor icm Mezzo met de Pro en afgebouwd met groene HEX icm Finale op de DAP
P1060352.webp

Deze kras zat op de voorbumper rechtsvoor.. zelfde aanpak als hierboven
P1060353.webp

P1060355.webp

Beide krassen niet volledig weg kunnen krijgen, vanuit een bepaalde lichtinval kun je ze nog zien.. misschien volgende keer wetsanden en daarna polijsten ?

Na een beetje spelen met diverse combo's uitgekomen op oranje Kompressor op de Pro icm Mezzo, gevolgd door groene HEX Logic icm Finale op de DAP, niet alle swirls zijn eruit gegaan met deze combo, maar ik vond het resultaat acceptabel..

Van dit..(linker voorspatbord)
P1060359.webp

Naar dit..
P1060361.webp

Niet overduidelijk te zien op de foto, maar toch een 50/50

P1060366.webp

Rest mij niets anders dan jullie de "afters" te laten zien

P1060367.webp

P1060371.webp

P1060369.webp

P1060373.webp

P1060378.webp

P1060383.webp

Bedankt voor het lezen en kijken!

Netjes hoor!

Ik zou voorzichtig zijn met wetsanden op de plekken waar je nu de rotary/wolletje/inizio hebt ingezet. Het kan best dat je de lak op die plaatsen al behoorlijk hebt uitgedund. Heb zelf ook een Peugeot, en als ik die combi daarop inzet vliegt de lak eraf denk ik, die is vrij zacht.

Hij of is het een zij? w^^w staat er weer netjes bij!

Alleen je 50/50, met tape zo te zien gedaan? Dat zou ik absoluut nooit meer doen!
Lees het onderstaande topic maar even goed door ;)

https://forum.Carclean.com/cc_postst11442/How-to--een-veilige-50-50-maken.aspx :rules

Dat is vast een flinke klus geweest. Maar ziet er zeker goed uit! :-)^ Heb je nog glaze, sealant en/of wax gebruikt?

Geen glaze of escalatie maar de wax van van Smartwax :bad

Vwb die 50/50... Valt allemaal wel mee :roll op het Forum maken ze er al snel ophef over..

Daar was idd werk aan ! Prima resultaat hoor :-)^

Ik zou die krassen eerst gewetsand hebben en dan pas gaan polijsten .....zodra je merkt dat de appelsienhuid weg gaat stop je met schuren en kan je het resterende weg krijgen met een fijnere pad dan dat wolletje...
De "diepte" van de kras is altijd bepalend of je ze er helemaal uitkrijgt of niet , zolang je de kras nog fijn kan zien na opdrogen én er is nog genoeg blanke lak , had je met enekel te polijsten toch net zoveel moeten wegdoen......
(hier zijn al discussies over gevoerd ivm wel of niet wetsanden voor een krasje , maar PERSOONLIJK ben ik voorstander van eerst schuren en dan polijsten )

Ik heb gisteren nog bij mijn buur z'n nieuwe C8 een stukje gepolijst op krasjes die op het eerste zicht niet diep/erg waren........ik kreeg ze toch niet zomaar weg en ben gestopt om mogelijk erger te voorkomen...........hier had ik NIET gewetsand en mogelijk had ik een beter resultaat als ik wel had geschuurd. Het viel veel minder op en meten was ook geen optie...plastic/polyester voorspatbord namelijk.