• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Pinnacle vs Wolfgang ?

Anabasis

Detailing rookie
16 mei 2008
240
0
Een aantal merken die Carclean verkoopt komen uit dezelfde fabriek.

Zo ook Pinnacle, Wolfgang, Cobra (en Diamondite).

Nu ben ik benieuwd naar ervaringen m.b.t. Pinnacle en Wolfgang. Van Wolfgang heb ik hier o.a. kunnen lezen over de Fuzion Estate Wax en Black Diamond Tire Gel. Van Pinnacle zijn zover ik via de zoekfunctie (voor het eerst dat ik deze nodig had) heb kunnen ontdekken, nog geen echte reviews/ervaringen geschreven, maar ik heb gezien dat er wel degelijk mensen zijn die Pinnacle in hun collectie hebben.

Dus wie heeft er ervaring met Pinnacle en Wolfgang -het liefst gelijksoortige producten- en kan hier meer over zeggen?

EDIT: Collonite verwijderd na terechte opmerking van Tim
 
Ehh, idd. Mijn excuses, was denk ik even in de war met Diamondite.

Trouwens, heb jij niet toevallig waxen, sealants of iets anders getest van beide merken?
 
Pinnacle is de natuurlijke lijn en Wolfgang de synthetiscche als ik het goed hebt. Beetje zoals de Gold Class vs de NXT lijn.
 
Wat betreft de Tyre gel van Pinnacle: deze bevat juist weer super/enhanced/avanced/whatever polymers.

@Dibbuz: Misschien een leuke test voor mij komend voorjaar om rechtsvoor en linkasachter met Wolfgang te behandelen en de overige twee banden met Pinnacle? :D
 
Ik heb enkel de Pinnacle Ultra PolyClay Bar.
Die bevalt me erg goed moet ik zeggen ,voor de rest zou ik volgende keer nog wel eens durven kijken.
Maar van wat ik lees ,zijn de duurzaamheden van de wax van Pinnacle niet zo geweldig.
 
Misschien kan iemand eens even ruiken en naar de consistentie kijken van de Black Diamond vs. de Black Onyx? Het zou me eerlijk gezegd niet echt waanzinnig verbazen als ze erg op elkaar lijken, maar ik kan me vergissen natuurlijk...

Wolfgang heeft ook die superpolymeren nl:

"Wolfgang Black Diamond Tire Gel consists of German super polymers, deep conditioning agents, and cutting edge protectants. This unique rubber protectant achieves spectacular results without relying on drying butyls, alcohols or petroleum distillates. No environmentally hazardous chemicals or additives go into Black Diamond Tire Gel. It is 100% biodegradable and safe on tires." Bron.


Ik ben door positieve gebruikerservaringen (uit de UK) bij Wolfgang terechtgekomen mbt de Tire Gel. Het verhaal dat dit in de band trekt i.p.v. er op ligt als een film sprak me zeer aan. Ik moet zeggen, het klopt inderdaad, het resultaat ziet er echt veel natuurlijker uit.

Bij nadere bestudering blijkt dat Pinnacle - in iets andere bewoordingen - ook belooft dat het in de band trekt:

"This is a rich thick, high viscosity gel formula that clings to the tire surface. This allows it to penetrate and revitalize the rubber. Liquid dressings rinse off at the first splash of a puddle or drop of rain. They never penetrate the surface. Pinnacle Black Onyx Tire Gel is specially formulated to reach beneath the surface and hydrate the rubber to keep it supple, flexible, and black." Bron.

Beide merken geven ook aan dat je met één laag een mooie natuurlijk look krijgt, maar mocht je perse hoogglans willen dat je dan na tien minuten nog een laag kunt aanbrengen. En zo zijn er meer overeenkomsten.

Als het inderdaad hetzelfde ruikt en aanvoelt (wat ik vermoed) heb ik het idee dat een vergelijkende test niet gek veel verschil zal uitwijzen. In dat geval zijn ze beiden goed... ;)

Argument pro Wolfgang: de prijs van de BDTG ligt €2,- lager dan de BOTG (en de flesjes zijn leuker...) :grinning:
 
Is er iemand die de "Liquid Souveran Wax " van Pinnacle al heeft geprobeerd..

Tim of iemand van carclean ,die me kan vertellen of jullie de Polycharged versie hebben of de gewone..?
 
Ik heb op mijn rover de PB white diamond en de Souverain SSII gebruikt op aanraden van Tim..
Het resultaat kun je zien op mijn Show Off.
De liquid souverain bevat volgens mij polymeren en zou dus extra bescherming geven.
Waarom ze deze laatste niet in de vaste wax vorm uitbrengen weet ik niet .
 
De Wolfgang Füzion wax bestaat m.i. wel uit een mix van carnauba en polymeren. Lijkt me ook interessant spul...

OT: de Poorboy's QD+ heeft trouwens ook beiden!
 
Heb van Pinnacle de Bodywork Shampoo.
Ik ben hier uitermate tevreden over. Reinigt goed, is zacht voor de wax, je washmitt glijdt echt over de lak, het schuimt goed en ruikt ook nog eens lekker.
Ik vind dit de fijnste shampoo die ik tot nu toe gebruikt heb. (na Mothers en Meg's Gold Class)



meuh
 
Heb hier de Pinnacle Souveran Paste versie liggen. Dit is echt een feest om mee te werken. Verwerking is net zo makkelijk als de Fuzion. De lak krijgt er een mooie diepe glans van en hij vlekt niet op plastic. Bescherming is wel iets korter dan de Fuzion, maar hij kost ook maar de helft:)^ Beading van de souveran:
IMG_2922.jpg

IMG_1806.jpg
 
Bedankt voor het delen van jullie ervaringen! :cool:

Het is al erg lang geleden dat ik deze vraag oorspronkelijk stelde, dus door het uitblijven van ervaringen ben ik in de tussentijd wezen neuzen bij Dodo Juice.

Maar mocht ik weer een nieuwe shampoo nodig hebben of mijn waxcollectie willen uitbreiden dan zal ik ze op mijn verlanglijstje zetten :ja
 
Heeft iemand hier ervaring met de Pinnacle XMT serie swirl removers?
(Ik zag de Ultra Fine Swirl Remover en Heavy Duty Swirl Remover net bij de aanbiedingen staan.)

Op het forum is het een en al SSR en Menzerna (binnenkort ook Monello denk ik), maar hier hoor ik eigenlijk nooit iets van.